Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Pene" mennesker og "stygge" mennesker.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt individuelt er det jo ikke. Hvis ikke folk var noenlunde enige om hva som ser bra ut, ville det ikke eksistert mennesker som gjorde karriere på utseendet. De fleste vil nok for eksempel være enige om at Tora Berger ikke er like pen som Cheryl Cole.

Det er mer eller mindre 100% individuelt.

 

Selv om det er veldig mange som liker fotball, er ikke det et argument for at fotball er den beste sporten. Fortsatt er det mulig å gjøre en god karriere innen fotball.

 

Selv om det er mange som liker denne "modell looken", er ikke det heller et argument for at det er det penere enn andre utseender.

 

Dette med at modeller er pent bare sprøytet inni i hodet på folk, så bransjen kan tjene penger på det.

 

I virkeligheten er det jeg synes er pent, kanskje det stikk motsatte av det du synes.

Lenke til kommentar

Da opererer du med en annen definisjon enn oss andre.

 

http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=pen&bokmaal=+&ordbok=bokmaal

Ser ikke helt hva du sikter til? Står ingen steder der at populære modeller er definisjonen av å være pen.

 

En mening er alltid individuell uansett hvor mange som er enige.

 

Jeg går tilbake til eksemplet mitt. Selv om mange mennesker mener at fotball er den beste sporten, er det feil å si at forball er den beste sporten. Dette er bare en samling av meninger, som motsier andre sine meninger...

 

Å i det heletatt påstå dette gir ikke mening.

Endret av Ajeey
Lenke til kommentar

Noen som har begynt på sitt første "tenkefag" på videregående her? Eller exphil?

La oss for diskusjonens skyld si at du har rett, og at preferanser er 100% individuelle. Likevel finner vi tydelige samfunnsstrukturer rundt utseende, som det absolutt gir mening å diskutere.

Og du endrer ordlyden på fotball-eksempelet ditt til noe mer beleilig, du sa først "liker", nå er det plutselig "mener det er best". Tror det er på tide å legge inn årene for denne gang.

Lenke til kommentar

La oss for diskusjonens skyld si at du har rett, og at preferanser er 100% individuelle.

 

Hvis du ikke skjønner at preferanser er individuelle tror jeg virkelig du må lese en bok om grunnleggende logikk. Det å ikke skjønne at andre har forskjellige preferanser enn seg selv er ofte et tegn på narsissisme. Tid for å ta seg en tur til psykolog muligens?

 

Jeg måtte endre eksemplet mitt fordi visse mennesker her trenger det tydeligvis inn med teskje.

Endret av Ajeey
Lenke til kommentar

Altså helt ærlig synes jeg personlighet er viktigst, men det hjelper ikke om jeg elsker personligheten til dama men ikke finner henne attraktiv. Men sålenge mine kriterier for utseende er nådd så er det personligheten som bestemmer om det blir noe mer.

 

Har vært med mange pene jenter som jeg ikke føler noe tiltrekning til rett og slett fordi utstrålingen og kjemien er totalt turn off. Folk ser etter forskjellige ting i et forhold også da, men det er ihvertfall mitt syn på saken.

 

Og utseende er veldig individuelt, mange modeller jeg ikke er synes er tiltrekkende, men om man er en typisk 10er vil jo 99 av 100 synes personen er attraktiv og motsatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså helt ærlig synes jeg personlighet er viktigst, men det hjelper ikke om jeg elsker personligheten til dama men ikke finner henne attraktiv. Men sålenge mine kriterier for utseende er nådd så er det personligheten som bestemmer om det blir noe mer.

 

Har vært med mange pene jenter som jeg ikke føler noe tiltrekning til rett og slett fordi utstrålingen og kjemien er totalt turn off. Folk ser etter forskjellige ting i et forhold også da, men det er ihvertfall mitt syn på saken.

 

Og utseende er veldig individuelt, mange modeller jeg ikke er synes er tiltrekkende, men om man er en typisk 10er vil jo 99 av 100 synes personen er attraktiv og motsatt.

Godt skrevet. Har visse krav til utseende, men etter det er personligheten Alpha Omega! Har datet forskjellige jenter både pene og mindre pene. Men hun jeg likte best var langt ifra den peneste av de!

 

Anonymous poster hash: 93304...22f

Lenke til kommentar

 

Det er bare noe folk med stygge kjærester sier.

 

 

Det er jeg uenig i da det kan ha ulike betydninger. Min kjæreste er pen, og får stadig oppmerksomhet av andre menn. Når hun spør meg om hvorfor jeg ble sammen med henne kan jeg ofte si grunnet personligheten, men det som først skapte interessen var utseendet.

Endret av Tvillingsjel
quotepyramide
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...