Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Prøver du deg på han igjen, kommer jeg ikke til å godta vennskapet deres"


Anbefalte innlegg

 

Jeg er 25.

 

Anonymous poster hash: 93684...736

 

 

Det er jo enda mer urovekkende. Hadde du vært 15, 16, 17 eller 18 hadde det vært en ting. Men at du som voksen ikke skjønner det vi prøver å si til deg er bare skremmende. Mitt siste råd til deg er å oppsøke den første og beste psykologen du finner og han kommer til å si akkurat det samme som oss. Men han kan du kanskje møte regelmessig og få orden på tankene med. Om 1 år vil du se tilbake på dette og være flau.

 

Nå skal jeg være litt stygg, men det er både ærlig og sant; du er f*** meg som å snakke til en trass liten drittunge som ikke skjønner når nok er nok. Noen barn tiltar seg ikke råd og veiledning og det eneste som hjelper er en god gammeldags skjennepreken. Back off. La eksen din lev livet sitt som HAN VIL, IKKE DU! Jeg driter i hva du måtte ønske av vennskapet deres. Du har selv sagt at han ikke tar kontakt med deg om du trekker deg tilbake. Der har du svaret. Han vil bli kvitt deg. Så la det gå. Det handler om respekt for andre.

 

Ellers får du ha lykke til med dine fremtidige forhold og jeg håper eksen til din kommende kjæreste har lyst til å henge med han og være "bestevenner". Spesielt hvis de har vært sammen i 9 når. Kanskje du da spretter ut av bobla di og får opp øya.

Endret av Tvillingsjel
Quote-pyramide
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er jo enda mer urovekkende. Hadde du vært 15, 16, 17 eller 18 hadde det vært en ting. Men at du som voksen ikke skjønner det vi prøver å si til deg er bare skremmende. Mitt siste råd til deg er å oppsøke den første og beste psykologen du finner og han kommer til å si akkurat det samme som oss. Men han kan du kanskje møte regelmessig og få orden på tankene med. Om 1 år vil du se tilbake på dette og være flau.

 

Nå skal jeg være litt stygg, men det er både ærlig og sant; du er f*** meg som å snakke til en trass liten drittunge som ikke skjønner når nok er nok. Noen barn tiltar seg ikke råd og veiledning og det eneste som hjelper er en god gammeldags skjennepreken. Back off. La eksen din lev livet sitt som HAN VIL, IKKE DU! Jeg driter i hva du måtte ønske av vennskapet deres. Du har selv sagt at han ikke tar kontakt med deg om du trekker deg tilbake. Der har du svaret. Han vil bli kvitt deg. Så la det gå. Det handler om respekt for andre.

 

Ellers får du ha lykke til med dine fremtidige forhold og jeg håper eksen til din kommende kjæreste har lyst til å henge med han og være "bestevenner". Spesielt hvis de har vært sammen i 9 når. Kanskje du da spretter ut av bobla di og får opp øya.

HVA er så ille med at jeg ikke vil miste en av mine beste venner over flere år? Og spesielt når han SELV ikke vil miste kontakten. Er pga dama hans som kommer i veien for vennskapet vårt fordi hun tror sitt. Jeg FORSTÅR at hun ikke er overbegeistret for meg, men å ødelegge et vennskap for det, synes jeg er for dårlig. Og det er ikke som at kontakten mellom oss er død. Han unngår meg ikke -trekker seg som sagt bare unna meg fordi dem enda er litt i startfasen. Da er sikkert ikke det første han vil gjøre å si at han skal på besøk til meg. MEN, jeg er redd hun ikke vil godta vennskapet vårt i det hele tatt. Derfor skrev jeg her for å få råd om hvordan jeg/vi kan prøve å beholde vennskapet uten at det blir noen stor greie. Og hadde han ikke villet ha kontakt med meg, hadde han vel ikke tatt kontakt og spurt om å finne på ting når hun er bortreist.. Ts

 

Anonymous poster hash: 93684...736

Endret av Tvillingsjel
Quote-pyramide
Lenke til kommentar

 

Er pga dama hans som kommer i veien for vennskapet vårt

 

Ts

 

Anonymous poster hash: 93684...736

 

 

Det som er ille med dette er at du ødelegger deres forhold, og du ikke har forstand til å se at det er det du gjør!!!

 

Her har du hele problemstillingen med uthevet og forstørret skrift i ditt eget svar.

 

Men det er en vesentlig bom her i det du skriver, det er ikke hun som er i veien, det er du.

 

Er du virkelig så trangsynt og/eller blind at du rett og slett ikke forstår at du på egenhånd kommer til å ødelegge forholdet deres.

Din eks-kjæreste er snart presset så langt inn i et hjørne at han ikke har flere muligheter igjen, og da får han til slutt et ultimatum av sin kjæreste. Enten så avslutter du vennskapet til din eks-kjæreste, ellers så er dette foholdet over. Så langt kan det gå fordi du ikke gir deg, og hva tror du han da kommer til å velge?

 

 

Du starter en tråd for å få støtte pga av en "umulig" dame som ikke tillater at hennes kjæreste skal være bestevenn med sin eks-kjæreste, du verden så slem den dama er.......

Ærlig talt, hvilken verden er det du lever i?

 

Hadde du enda hatt noe felles med ham som et barn e.l., så forstår vi alle at du må ha en viss form for komunikasjon med din eks-kjæreste, men bestevenner......

 

Nei, grow up!!!

 

Leste med store øyne når jeg så du skrev din alder, for dette er rett og slett et "fjortis-drama".

Dette vet jeg faktisk litt om, fordi jeg har en 15 åring i huset her, men hun har faktisk mye mer forstand og fornuft enn hva du klarer å vise i denne tråden her.

 

Har ikke tall på hvor mange innlegg og svar du har fått, og de aller aller fleste er ikke i din favør i det hele tatt.

Legg dette dødt, en gang for alle, for dette vennskapet du ønsker å beholde har ikke "livets-rett" for å si det rett ut.

 

Unner du rett og slett ikke din eks-kjæreste (og bestevenn) et rolig og harmonisk forhold til sin kjæreste?

Eller må absolutt alt handle om deg?

 

Så egoistisk trodde jeg nesten ikke det var mulig å være, men en lærer stadig nye ting på dette forumet.

Følg tipsene til flere andre her, finn deg nye venner og evt. noen proffesjonelle personer å snakke med.

For du har et problem, men du er tydeligvis for egoistisk til å se det selv........

 

 

Har skrevet det før til deg også, men gjør det likevel en gang til.

Sett deg rolig ned, og les denne tråden nøye med helt nøytrale øyne, da ser du muligens hvor langt utenfor virkelighetens verden du befinner deg i.

Det er ikke uten grunn at du får slike svar som du gjør her i tråden din nå, for du vil jo ikke se dette med fornuften i behold, du ser kun med dine egoistiske øyne.

 

Men vet du hva, verden dreier seg faktisk ikke bare om deg og ditt "lille problem", det dreier seg også om et kjærestepar som aldri får fred og ro.

PGA en person som ikke forstår når hun skal trekke seg tilbake, kan du gjette hvilken person det er???

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Nå tror jeg dere går litt i angrep fordi dere har fått et dårlig inntrykk av meg, og dermed ser på dette dom absurd. Se på historien sånn her;

 

Ida og Thomas er kjærester. Dem er sammen i 4 år, før forholdet tar slutt. Det er Ida som slår opp. Hun har vært i forhold siden hun var 16 år, og vil kjenne litt på det å være singel. Ida og Thomas fortsetter å ha god kontakt om venner. Finner på ting osv. Etter halvannet år, får Thomas seg ny kjæreste (Hanna). Hanna er skeptisk til vennskapet til Thomas og Ida, og nekter å godta at dem skal være venner, finne på ting osv. Thomas forteller Ida om dette. Ida blir veldig lei seg, og synes det er dårlig gjort å miste vennskapet fordi han får seg dame. Dem ringes litt og sender meldinger bak ryggen til Thomas' nye kjæreste. Er ingenting galt i det dem snakker om, Thomas gjør det bare for å skåne kjæresten. Så innser Ida at hun savner Thomas og vil ha han tilbake som kjæreste. Hun spør han om det er noen mulighet for å bli sammen igjen. Thomas sier at han nå er sammen med Hanna, og at Ida har hatt sin sjanse. Etter dette trekker Thomas seg unna Ida.

 

Det blir slutt mellom Thomas og Hanna. Thomas og Ida får kontakt igjen og blir gode venner. Thomas er fremdeles ikke interessert i noe mer enn et vennskapet, men dem fungerer fint som venner også. Møtes opptil flere ganger i uka, drar på konsert sammen, besøker hverandre, drar på kino etc. De fleste tror Thomas og Ida er sammen, men det er dem ikke. Etter ett år er Ida inneforstått med at dem bare er venner, og bryr seg såpass om han at hun vil fortsette vennskapet selv om det ikke blir noe mer. Thomas ber også om unnskyldning flere ganger fordi dem mistet kontakten da han fikk seg dame. Sier at det var dårlig gjort, og ikke skal skje igjen.

 

Thomas får kontakt med Hanna igjen. Han har alltid villet hatt henne tilbake, og etter kort tid blir dem sammen igjen. Thomas sier til Hanna at han er god venn med Ida, og spør om han kan få fortsette å ha et vennskap til henne. Hanna sier ja, men så lenge dem ikke går bak ryggen hennes som sist.

 

Thomas fokuserer på kjæresten sin, og har mindre kontakt med Ida. Dem ringes og sender meldinger i blant, men møtes bare når Hanna er bortreist. Sikkert fordi Thomas vet at Hanna egentlig ikke liker vennskapet deres, og er redd for å miste henne igjen. Ida hører ikke fra Thomas på et par uker, og sier til slutt at hun gir opp å kontakte han, da han aldri svarer. Men når Hanna er bortreist (som hun har vært et par ganger), snakker dem sammen igjen og møtes.

 

Ida er redd for å miste Thomas som venn igjen. Hun har på følelsen at Hanna ikke liker Ida siden hun er eksen hans, og har prøvd seg på han da Hanna og Thomas var sammen. Men Ida mener oppriktig at alt hun ønsker er et vennskap. Hun er over håpet om at det skal bli noe mer, når det ikke har skjedd noe mellom dem på over ett år, selv om Thomas har vært singel. Var litt flørting rett etter det ble slutt mellom Thomas og Hanna, men Thomas fortalte Ida etter kort tid at han fremdeles ikke ønsket noe mer enn et vennskap. Derfor forble dem som bare venner, men nå er Hanna truende for vennskapet deres. Både Ida og Thomas mener at hun ikke har noe å bekymre seg for, men Hanna er skeptisk til Ida etter alt som har skjedd.

 

Plain and simple. Handler ikke om at jeg skal kjempe om å få eksen min tilbake. Handler om at jeg ikke vil miste han som venn..

 

TS

 

Anonymous poster hash: 93684...736

Lenke til kommentar

Du får legge til at Ida er ekstremt opptatt av eksen sin, anklager Hanna for masse ho ikke en gang vet om Hanna har gjort eller mener og blir sur hvis Thomas prioriterer kjæresten sin.

Ida annlager Hanna for masse hun ikke engang vet om at Hanna har gjort eller mener og blir sur hvis Thomas prioriterer kjæresten sin? Den skjønte jeg ikke.

 

Sur blir jeg ikke. Men selvfølgelig er det skuffende om han nok en gang dropper vennskapet vårt fordi han får seg dame. Han har til og med sagt til henne at han ikke kommer til å gjøre det igjen, da det er dårlig gjort. Så får dere selv avgjøre om det er jeg som er drittkjerring her, om det er han som forventer for mye av kjæresten sin, eller om det er hun som er sjalu. Ts

 

Anonymous poster hash: 93684...736

Lenke til kommentar

Herre for et styr.... kan du ikke bare finne deg en annen venn?

 

Hadde det vært så lett å få seg nære venner som man har mye til felles med og kommer godt overends med, så. Gode venner vokser ikke på trær, og jeg vil gjerne ta vare på dem jeg allerede har - enten dem får seg dame eller ikke. Ts

 

Anonymous poster hash: 93684...736

 

 

 

 

## ødelagt quote-tag fikset av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Nok en gang, ikke en gang min 15 årige datter klarer å få så mye drama ut av så lite.

Det ser i beste fall ut som noe Disney Chanel klare å lage et drama stykke av, men så viser det seg at det er en 25 årig "voksen" person sin "grusomme" hverdag.....

 

Sorry, men dette er og blir et "fjortis-drama"

 

Skal du bli behandlet som en voksen, så må du også begynne å oppføre deg som det. Om du tror at denne fortellingen setter deg i et bedre lys, så gjør den ikke det i mine øyne......

 

Du er nok ikke kapabel til å innse og forstå hva vi svarer deg, for du holder fremdeles fast på din mening og den taler ikke til din fordel.

 

Hvorfor legger du i det hele tatt ut en tråd, når du ikke er forberedt på å godta svarene som kommer?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Herregud, for et opplegg. Hvorfor dama hans ikke godtar vennskapet deres? Svarer er ENKELT. Du er en eks som har vist tydelig før at du ikke respekterer forholdet deres med å spørre han om og bli sammen MENS dem var sammen. Så, hvorfor skal HUN respektere vennskapet deres da? Har ikke noe å si om dette var for 1 månede siden, eller 1 år siden.. Dette er ikke noe hun bare glemmer.

 

For henne er du en trussel for forholdet deres. Det gnager på henne og tærer på forholdet. Og dette pga DEG. Feeling good?

 

Anonymous poster hash: 63e26...65d

  • Liker 2
Lenke til kommentar

TS: utifra historien du ''la ut'' nå så ser det bare enda verre ut.. Du er kjerringa som ikke kan gå videre, og hun som helst vil ha eksen sin i bakhånd så du kan manipulere han som du vil. Han vil IKKE ha kontakt med deg, hadde han villet ha kontakt med deg hadde han tatt kontakt med deg. Du er en PLAGE, ikke en venn. Han sa sikkert at han ikke ville miste kontakten med deg fordi han ville skåne deg og dine følelser, for hans handlinger sier det stikk motsatte!!!!

 

Edit: desperate ekser til typen har jeg håndtert før, hun ville jo at de bare skulle være ''venner'' hun også.. yea fucking right. Hun tok forresten hintet til slutt og holdt seg UNNA.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

TS: utifra historien du ''la ut'' nå så ser det bare enda verre ut.. Du er kjerringa som ikke kan gå videre, og hun som helst vil ha eksen sin i bakhånd så du kan manipulere han som du vil. Han vil IKKE ha kontakt med deg, hadde han villet ha kontakt med deg hadde han tatt kontakt med deg. Du er en PLAGE, ikke en venn. Han sa sikkert at han ikke ville miste kontakten med deg fordi han ville skåne deg og dine følelser, for hans handlinger sier det stikk motsatte!!!!

 

Edit: desperate ekser til typen har jeg håndtert før, hun ville jo at de bare skulle være ''venner'' hun også.. yea fucking right. Hun tok forresten hintet til slutt og holdt seg UNNA.

Hvorfor spør han om å finne på ting når hun er bortreist da? Virker som han må vente til han får muligheten fordi hun ikke skal vite at vi bruker tid sammen. Virker mer som det er hun som er en plage i situasjonen her, og at han derfor ikke er ærlig og oppriktig mot henne. Holder seg bare unna meg fordi han føler seg "tvunget" til det.. Ts

 

Anonymous poster hash: 63e26...65d

Lenke til kommentar

Hvorfor spør han om å finne på ting når hun er bortreist da? Virker som han må vente til han får muligheten fordi hun ikke skal vite at vi bruker tid sammen. Virker mer som det er hun som er en plage i situasjonen her, og at han derfor ikke er ærlig og oppriktig mot henne. Holder seg bare unna meg fordi han føler seg "tvunget" til det.. Ts

 

Anonymous poster hash: 63e26...65d

 

Det er DU som er plagen, DU er det femte hjulet, ikke hun! Hun er sammen med han! Ta deg sammen kvinne. Du konstruerer din egen virkelighet.

 

Svaret på hvorfor han tar kontakt med deg når hun er borte er så enkelt at han KJEDER SEG når hun er borte og vil finne på noe med VENNER kanskje. Som en VENN så hadde du GODTATT dette, han SKAL prioritere kjæresten sin ovenfor DEG når som helst på hvilken som helst dag, fatter du det??

Endret av Tvillingsjel
Quote-pyramide
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er DU som er plagen, DU er det femte hjulet, ikke hun! Hun er sammen med han! Ta deg sammen kvinne. Du konstruerer din egen virkelighet.

 

Svaret på hvorfor han tar kontakt med deg når hun er borte er så enkelt at han KJEDER SEG når hun er borte og vil finne på noe med VENNER kanskje. Som en VENN så hadde du GODTATT dette, han SKAL prioritere kjæresten sin ovenfor DEG når som helst på hvilken som helst dag, fatter du det??

 

 

 

Det er ikke håp for TS. Hjernevindingene har rustet.

Endret av Tvillingsjel
Quote-pyramide
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...