Gå til innhold

Garderoben


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

http://www.nettavisen.no/nyheter/ruter-ker-billettprisene/3423175102.html

Ruter gjør jo faen ikke noe annet enn å øke billettprisene.

Mye rart som foregår hos kollektivtrafikk selskapene.

Kolumbus som vi har her i regionen, gjør om på hele billettsystemet fra 1. januar.

Kort fortalt, om du ikke kjøpt billett på mobilapp i forkant av at du kommer på bussen, så kan du forsatt kjøpe på bussen, men da med et ganske dyrt tillegg.

 

Så spør jeg, hvor mange eldre har smarttelefon, og hvor mange av dem igjen er komfortable med å knotte rundt i en mobilapp?

Morfar er en av dem som har smarttelefon, men som ikke er komfortabel med appen. 

Lenke til kommentar

Fy flate hvor mye jeg elsker The Intouchables. Den gikk på NRK1 igjen nå nettopp og jeg endte med å se hele filmen på nytt igjen. Den var absolutt like bra som første gang jeg så den. Herlig historie og herlig musikk. Den treffer meg iallfall!

Den er the shit ass, fy faen! Gåsehud film. Ludovico einaudi lagde musikken, han har også komponert musikken til This is England, som også er fantastisk!

Lenke til kommentar

Mye rart som foregår hos kollektivtrafikk selskapene.

Kolumbus som vi har her i regionen, gjør om på hele billettsystemet fra 1. januar.

Kort fortalt, om du ikke kjøpt billett på mobilapp i forkant av at du kommer på bussen, så kan du forsatt kjøpe på bussen, men da med et ganske dyrt tillegg.

 

Så spør jeg, hvor mange eldre har smarttelefon, og hvor mange av dem igjen er komfortable med å knotte rundt i en mobilapp?

Morfar er en av dem som har smarttelefon, men som ikke er komfortabel med appen. 

 

 

Hvor bor du? Sånn har det vært på absolutt alle stedene hvor jeg har tatt buss de siste 5-6 åra eller noe. Og de fleste eldre som tar buss bruker kort, i hvertfall her i Trøndelag. Skjønner også tankegangen bak det, da bussene sparer mye tid på at 98% av de som hopper på enten har kort eller app.

 

Når det er sagt er det synd at prisene øker for hvert år. For et par år siden gikk AtB ut og skrøt av hvordan året hadde vært over all forventning, med en skikkelig økning i bruk av kollektiv trafikk osv., så derfor skulle de øke prisene på nyåret. Helt håpløst for oss brukere.

Lenke til kommentar

 

http://www.nettavisen.no/nyheter/ruter-ker-billettprisene/3423175102.html

Ruter gjør jo faen ikke noe annet enn å øke billettprisene.

Mye rart som foregår hos kollektivtrafikk selskapene.

Kolumbus som vi har her i regionen, gjør om på hele billettsystemet fra 1. januar.

Kort fortalt, om du ikke kjøpt billett på mobilapp i forkant av at du kommer på bussen, så kan du forsatt kjøpe på bussen, men da med et ganske dyrt tillegg.

 

Så spør jeg, hvor mange eldre har smarttelefon, og hvor mange av dem igjen er komfortable med å knotte rundt i en mobilapp?

Morfar er en av dem som har smarttelefon, men som ikke er komfortabel med appen. 

 

Finnes det ikke noen automat eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

 

http://www.nettavisen.no/nyheter/ruter-ker-billettprisene/3423175102.html

Ruter gjør jo faen ikke noe annet enn å øke billettprisene.

Mye rart som foregår hos kollektivtrafikk selskapene.

Kolumbus som vi har her i regionen, gjør om på hele billettsystemet fra 1. januar.

Kort fortalt, om du ikke kjøpt billett på mobilapp i forkant av at du kommer på bussen, så kan du forsatt kjøpe på bussen, men da med et ganske dyrt tillegg.

 

Så spør jeg, hvor mange eldre har smarttelefon, og hvor mange av dem igjen er komfortable med å knotte rundt i en mobilapp?

Morfar er en av dem som har smarttelefon, men som ikke er komfortabel med appen. 

 

Finnes det ikke noen automat eller noe slikt?

 

Nå er det en liten stund siden jeg har tatt buss selv, men jeg kjører forbi masser av holdeplasser, aldri sett noen automat.

Automat virker ut til å være forbeholdt Sandnes og Stavanger sentrum, så det hjelper jo lite.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Mye rart som foregår hos kollektivtrafikk selskapene.

Kolumbus som vi har her i regionen, gjør om på hele billettsystemet fra 1. januar.

Kort fortalt, om du ikke kjøpt billett på mobilapp i forkant av at du kommer på bussen, så kan du forsatt kjøpe på bussen, men da med et ganske dyrt tillegg.

 

Så spør jeg, hvor mange eldre har smarttelefon, og hvor mange av dem igjen er komfortable med å knotte rundt i en mobilapp?

Morfar er en av dem som har smarttelefon, men som ikke er komfortabel med appen. 

 

 

Hvor bor du? Sånn har det vært på absolutt alle stedene hvor jeg har tatt buss de siste 5-6 åra eller noe. Og de fleste eldre som tar buss bruker kort, i hvertfall her i Trøndelag. Skjønner også tankegangen bak det, da bussene sparer mye tid på at 98% av de som hopper på enten har kort eller app.

 

Når det er sagt er det synd at prisene øker for hvert år. For et par år siden gikk AtB ut og skrøt av hvordan året hadde vært over all forventning, med en skikkelig økning i bruk av kollektiv trafikk osv., så derfor skulle de øke prisene på nyåret. Helt håpløst for oss brukere.

 

Nord-Jæren.

Vi har forsåvidt hatt det lenge slik på lokaltoget, men forskjellen der er jo at du får kjøpt billett via automat på hvert eneste stoppsted. 

 

Største problemet med kollektiv trafikk for min del er at det tar for lang tid kontra å kjøre selv, tilbudet er rett og slett for dårlig.

Har egentlig 3 valg

1. Gå 1 min fra leiligheten -> Ta bussen til sentrum (kø) -> Vente på neste buss (klaffer aldri) -> ta buss videre til Forus (full buss med videregående elever, og også en del kø) -> gå i 10 minutt

2. Gå 10 min fra leiligheten -> ta ekspressbuss som går en gang hver morgen og ettermiddag (lite fleksibilt) -> stå i samme køen som jeg tar med bil - gå 10 min

3. Sette seg i enn tørr og varm bil -> stille seg i kø -> parkere i tørt garasjeanlegg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...