Gå til innhold

Flash ditt 9800/9800 pro til 9800 XT


Boralis

Anbefalte innlegg

jeg vil bare fastslå en ting, dere som fra før har 9800 pro kan rett og slett gi blanke messingen i flashing, alt dere trenger å gjøre er å klokke kortet høyere, det er det eneste som er forskjellen.

hvorfor vil dere risikere å svi av kortet ?

Ja, tydeligvis mange som ikke har skjønt forskjellen på 9800Pro og XT. Viser vel bare hvor lettlurte folk faktisk er.

Og man får ikke noe "XT kort" av å flashe biosen. Alt man gjør er å endre hvordan kortet blir gjenkjent av OS. Intet mer intet mindre. Man har fortsatt R350 prosessor på kortet og fortsatt samme arkitektur. Altså har man ikke plutselig og magisk fått et XT kort. :lol:

XT kortet har en revidert GPU(R360), kun med tanke på å oppnå en høyere stabil klokkefrekevens en 9800Pro.

XT har 412 som default hastighet(såvidt jeg vet) mens R9800 har 380 som default. Mange 9800P kan klokkes opp til de samme hastigheter som XT, men ikke alle vil være stabile på de hastighetene. XT skal være 100% stabil på de hastighetene(og kan trolig klokkes enda høyere). Det er forskjellen.

Flashing av 9800P til XT vil mao. være totalt idioti. Eneste grunn til å gjøre dette måtte være dersom man har planer om å svindle noen ved salg. :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finner ingen steder på Komplett sine sider at de sier det er 256bit buss jeg men. Visste heller ikke at Komplett garanterer for det som står på eksterne linker.

Ser ut som de har forandret info. Kanskje de er usikre. Bra TRB ringte og spurte. Uansett er eskene forskjellige, og komplett har bilde av 9800SE Atlantis 256bit 4 pipelines enabled & tested only... så får vi bare krysse fingerne og håpe de andre 4 er inntakte.

Lenke til kommentar
For dere som har prøvd å flashe til XT, lå det plutselig en kvittering på Half Life 2 oppi eska da dere var ferdig??

 

I såfall skal nok jeg prøve også..

Hmm, det hadde jeg ikke tenkt på... :lol:

Man vil også få 256MB minne med den BIOS flashen og med den nye overdrive funksjonen vil kortet klokkes til 432Mhz uten fare for ustabilitet, artifacts eller skade på kortet.

Lenke til kommentar

http://www.ocfaq.com/softmod/bios.php

 

Liste over de fleste bioser til radeon kortene. Og til dere som ikke klarer å flashe kortet, ikke følg den linken på 3dmaxx.net til punkt å prikke, men skriv heller "dir" slik at du for opp listen med filene når du er ute i Dos. Den filen du skal bruke heter ati980~.bin eller noe slikt. Jeg har flashet kortet og det funker helt fint (powercolor 9800pro) har overdrive funskjonen på , men vet ikke helt om det er så smart ..siden det ikke er noe temp. måler på 9800pro kortene :mad:

Lenke til kommentar
Det er kanskje dumt å spørre om dette, men jeg har ikke sett noen guide til å flashe 9800NP til PRO. hvor kan jeg finne det? er litt lat, så jeg orker ikke lete  :D  takker for svar!

 

mvh vladnag

 

EDIT: har et Sapphire Radeon 9800 Atlantis, 128MB DDR

Formann har skrevet en fin guide her:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=149853

takk for svar alex100

 

Jepp, leste den nå! bør jeg bruke Club3D BIOS'en jeg også? kortet mitt har 3.3ns samsung minne, Club3D står det kun "samsung" ved på oversikten over bioser, noen som har prøvd med akkurat dette kortet? har ikke list til å grille kortet mitt, har nemlig ikke et PCI kort liggende. kortet klarer opp til 390MHz helt uten prob slik det er nå!

 

mvh vladnag

Lenke til kommentar
Hvorfor det? Fordi jeg poster så mye at det grenser til spamming? :grine: Sorry.. er ny til forumet, tenkte ikke over at jeg bare kunne edite... ;)

Eller at noen fortsatt er opphengt i posttelleren, og din er lav i forhold til hva du tilsynelatende har peil på? :cool:

 

Menneh, hva er konklusjonen her da? Jeg venter fremdeles på melding fra Flexi-data (Gf3-kortet mitt døde på seg), så det blir muligens nyinnkjøp snøggast råd.

Akkurat nå ligger 9600 Pro godt an, men det er ikke langt opp til 9800 SE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...