Gå til innhold

Flash ditt 9800/9800 pro til 9800 XT


Boralis

Anbefalte innlegg

Hva hadde dette for relevanse i forhold til det du siterte meg for?

 

Skal man opp til XT-hastighetene er det jo bare å klokke.

 

Ingen vits i å flashe BIOS bare pga. det.

Som sagt, pointet med å flashe er å sette stock clock og memory til PRO og XT, samt spenning. PRO har høyere spenning, klokke og minnefrekvens enn non-pro. XT er vel også hakket klokka over PRO. Så pointet er å få opp spenningen slik at man får klokket høyere, på samme måte som med CPU'er :-)

 

 

OBS! Det eksisterer to forskjellige Sapphire 9800SE. Atlantis og non-Atlantis. Atlantis har 256bit minnebuss, non-Atlantis har 128bit. Det vil si at på non-Atlantis, selv om du får enablet 4 ekstra pipelines, vil den ikke yte like mye som en ekte 9800 PRO.

her står det også atlantis på sapphiren da. Men den har bare 128-bit :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et Hercules 9800 pro kort .

Prøvde å flashe til xt ,men fikk bare feilmeldingen "Error unable to load bin"Er det pga at det ikke er samsung minne på Hercules sine kort?

Kjipt ,hadde vært litt tøfft med XT .

Prøvde å laste ned biosen på ny,men det samme skjedde. :gretten:

Lenke til kommentar
står det også atlantis på sapphiren da. Men den har bare 128-bit :roll:

To forskjellige kort, og bokser. Er noen som har gjort en feil i beskrivelsen antagelig.

 

Linket fra komplett:

 

http://www.sapphiretech.com/VGA/9800se.asp

 

256-bit memory interface removes hardware performance bottleneck and vides end users with faster 3D graphics *grin*

 

Dersom det mot formodning skulle vise seg å være 128bit returnerer jeg med henvisning til at de har gjort en åpenbar feil ;)

 

Sapphire sier: Radeon 9800SE (128bit) og Radeon Atlantis 9800 SE. Stoler på dem jeg :p:

Lenke til kommentar
Høres jo bra ut det. Fikk også veldig lyst på et sånt kort. Kommer bursdagspenger om ikke så lenge *grin*

hehe, prøv å vente hvertfall til du får høre hvordan det gikk med mitt ;) Om det er slik at komplett har satt opp feil info akter jeg ikke å beholde det. Da krever jeg heller å få bytte i et 9800 non-pro og legger mellom de 800 kronene det koster *grin*

Lenke til kommentar

Sapphire 9800SE Atlantis fra Komplett er et kort med 256 bits minnebuss og klokket til 325 core og 590 minne. Ringte og spurte om det når jeg bestilte mitt på onsdag. Regner med å ha kortet på mandag eller tirsdag. Håper det kan softmoddes og åpne de 4 siste pipelines uten artifaks. Men man har ingen garanti for dette. Selv ikke kort fra samme produsent trenger å ha samme grad av moddbarhet..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg vil bare fastslå en ting, dere som fra før har 9800 pro kan rett og slett gi blanke messingen i flashing, alt dere trenger å gjøre er å klokke kortet høyere, det er det eneste som er forskjellen.

hvorfor vil dere risikere å svi av kortet ?

Lenke til kommentar
Og hva er vitsen med å bruke denne "modden" når ingen andre kort enn XT-serien har innebygde temperatursensorer?

Vel... PRO kjører med litt høyere spenning enn non-PRO. Men SE kjører på samme klokke, så da kan man vel egentlig gå ut ifra at det også kjører på samme spenning.

 

Så drømmen må være et 9800SE kort hvor alle 8 pipelinene er inntakte... *krysser fingerne* Da yter kortet svært tett opptil et 9800 PRO (innen 5%)

 

http://www.digit-life.com/articles2/radeon...phire-4.html#p3

 

Som dette viser... se på grafen med den hvite og lilla firkantmønsteret (ikke stripene). På det tredje bildet og nedover.

Det er ikke høyere spenning på pro kortene. Det er derfor man kan se at non-pro kort nesten alltid klokker like langt som Pro. (core) når det gjelder minnet så klokker også dette helt likt så lenge rambrikkene er like.

 

Det at Pro bios øke spenningen til minne/core er forlengst avkreftet. Om man kikker litt nærmere på vreggene på kortet så finnet man raskt ut at denne ikke støtter justering av spenningen.

 

----------------------------------------

 

Når det gjelder denne modden så ser jeg ikke helt hva som er så nytt med den... det er lenge siden vi fant ut at man kunne modde non-pro til pro og XT.

Lenke til kommentar
Høres jo bra ut det. Fikk også veldig lyst på et sånt kort. Kommer bursdagspenger om ikke så lenge  *grin*

hehe, prøv å vente hvertfall til du får høre hvordan det gikk med mitt ;) Om det er slik at komplett har satt opp feil info akter jeg ikke å beholde det. Da krever jeg heller å få bytte i et 9800 non-pro og legger mellom de 800 kronene det koster *grin*

Finner ingen steder på Komplett sine sider at de sier det er 256bit buss jeg men. Visste heller ikke at Komplett garanterer for det som står på eksterne linker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...