Gå til innhold

Flash ditt 9800/9800 pro til 9800 XT


Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som vet om det går med et 9700 pro kort? tør ikke prøve selv hehe

Nei det går ikke, R9700Pro er lite overklokk vennlig.

De er da ikke "lite overklokkingsvennlige" men de kan ikke nå over

400 på luft fordi de i utgangspunktet bare har en hastighet på 325.

Jeg har ikke sett mange R9700Pro BBA kort med stock cooling som går noe særlig høyere enn 350/350.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett mange R9700Pro BBA kort med stock cooling som går noe særlig høyere enn 350/350.

Neivel?

 

Mitt gamle R9700 Pro kunne jeg kjøre på 380 MHz på core uten artifacts.

 

RAM`en var jeg litt mer forsiktig med, den klarte iallefall 333 MHz uten artifacts.

 

Sjekk her: http://service.futuremark.com/compare?2k1=6574558

 

Selv har jeg et inntrykk av at de fleste 9700 Pro kortene kunne nå over 350 MHz på core med stock cooling.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett mange R9700Pro BBA kort med stock cooling som går noe særlig høyere enn 350/350.

Neivel?

 

Mitt gamle R9700 Pro kunne jeg kjøre på 380 MHz på core uten artifacts.

 

RAM`en var jeg litt mer forsiktig med, den klarte iallefall 333 MHz uten artifacts.

 

Sjekk her: http://service.futuremark.com/compare?2k1=6574558

 

Selv har jeg et inntrykk av at de fleste 9700 Pro kortene kunne nå over 350 MHz på core med stock cooling.

Jeg er klar over at det er enkelte kort som går veldig høyt, kvaliteten på chipene varierer. Men min erfaring og etter det jeg har lest fra diverse tester og forum så er ikke R9700Pro generelt veldig overklokkingsvennelig. Jeg har forøvrig vært borti tilfeller der vedkommende påstår at grafikken er "artifacts free" som har vist seg å ikke være tilfelle. Enkelte spill/applikasjoner er mer følsomme enn andre.

Jeg får selv ikke klokket core hastigheten på kortet mitt til mer enn ~345Mhz før jeg begynner å se artifacts.

Lenke til kommentar
Jeg er klar over at det er enkelte kort som går veldig høyt, kvaliteten på chipene varierer. Men min erfaring og etter det jeg har lest fra diverse tester og forum så er ikke R9700Pro generelt veldig overklokkingsvennelig. Jeg har forøvrig vært borti tilfeller der vedkommende påstår at grafikken er "artifacts free" som har vist seg å ikke være tilfelle. Enkelte spill/applikasjoner er mer følsomme enn andre.

Jeg får selv ikke klokket core hastigheten på kortet mitt til mer enn ~345Mhz før jeg begynner å se artifacts.

"Enkelte kort"?

De aller fleste radeon 9700 np/pro kortene er svært overklokkingsvennlige. Punktum.

Om du har et dritt kort, eller om det er du som gjør noe feil vet jeg ikke. Mulig det hjelper om du flasher bios.

Men uansett; det er feil og si at "enkelte kort går veldig høyt", når de fleste kortene går opp mot 350-370 på core (også np).

Lenke til kommentar
Hei jeg lurer på åssen jeg kan fysisk se på korttet hvor rask ram jeg har. Har kjørt kortet på 400/378 stabilt uten artifacts, kjører det nå på 412/365. Skjermkortet det er snakk om her er et Radeon 9800 Pro fra PowerColor. *grin*

du kan se hva slags minne du har ved å lese av tallene og bokstavene på selve minnebrikkene på skjermkortet hvis det var det du mente.

Lenke til kommentar
Jeg er klar over at det er enkelte kort som går veldig høyt, kvaliteten på chipene varierer. Men min erfaring og etter det jeg har lest fra diverse tester og forum så er ikke R9700Pro generelt veldig overklokkingsvennelig. Jeg har forøvrig vært borti tilfeller der vedkommende påstår at grafikken er "artifacts free" som har vist seg å ikke være tilfelle. Enkelte spill/applikasjoner er mer følsomme enn andre.

Jeg får selv ikke klokket core hastigheten på kortet mitt til mer enn ~345Mhz før jeg begynner å se artifacts.

"Enkelte kort"?

De aller fleste radeon 9700 np/pro kortene er svært overklokkingsvennlige. Punktum.

Om du har et dritt kort, eller om det er du som gjør noe feil vet jeg ikke. Mulig det hjelper om du flasher bios.

Men uansett; det er feil og si at "enkelte kort går veldig høyt", når de fleste kortene går opp mot 350-370 på core (også np).

Det stemmer bare ikke. Jeg er _langt_ ifra om å være alene med å ikke få klokket core hastigheten opp til 360-380.

 

 

"We were eager to see how high it would overclock but unfortunately we were limited to just 345MHz (effectively 690MHz), the same clock speed we topped out at with the graphics core."

- Firingsquad

 

"The 9700 Pro is not a very overclocking friendly card. From the standard 325/620 clock speed, for the core and RAM respectively we managed to achieve a 355/636 setup"

-UnderGroundOnline

 

"The results (while remaining stability and image quality) was a very good 350 MHz for the core."

-Guru3D

 

"With over 100 million transistors on a 0.15-micron process, the Radeon 9700 does get warm extremely quickly. The whole card emits a lot of heat when stressed during gaming. Couple that with a relatively quiet fan and you're probably thinking that GPU, or VPU as ATi now refer to it, has limited scope for overclocking. I gained decent stability at 355MHz core. It would go as high as 365MHz for shorter periods without additional cooling, but it wasn't what I'd call stable."

-Hexus.net

 

"We were able to crank up the core frequency up to 355mhz and the memory frequency up to 650mhz, giving us an overclock" of 355/650"

-Virtual Zone

 

"Being rather hot running at clock speeds 'out of the box', the 9700 Pro is not a very overclocking friendly card. From the standard 325/620 clock speed, for the core and RAM respectively we managed to achieve a 355/636 setup."

-HardAvenue

Lenke til kommentar

MistaPi:

 

En gjeng med elendige overklokkere det der ;)

 

Men alvorlig:

1: Jeg gidder ikke å lete etter tester der noen har klokket kortet høyt bare for å overbise deg om at kortet er et godt overklokkingskort.

2: Kjøling. Kjøling vet jo alle er det viktigeste når det gjelder klokking. Du kommer ikke langt med en xp2500+ og en silent breeze, eller boxed.

3: Du er den første jeg har hørt her på forumet klaget på at Radeon 9700 np/pro ikke kan klokkes høyt. Derfor vil jeg uten en eneste tvil fortsatt påstå at Radeon 9700 np/pro er svært overklokkingsvennlige kort.

 

Men som sagt til deg: Flash til en ny bios, skaff deg noe kjøling og klokk i vei.

Lenke til kommentar

Dette klarte hvertfall overklokking.no med 9700 pro

 

"Tja... Som sagt er det ikke fælt mye dette kortet har å gå på, selv med såpass rå kjøling - maks stabile hastighet ble 375MHz på GPU og 360MHz (720MHz DDR) på RAM. Vi klarte også å kjøre 3DMark 2001SE med 385/365MHz, men da med så mye artifacts at vi lurte på om den pizza'n vi spiste kanskje var litt gammel likevel... Poengsummen ble også lavere enn ved 375/365, så da var det liten vits å fortsette. Ok da, litt til. 385/365MHz fungerte på samme måte, bare enda litt verre, før maskina frøys i Nature-testen."

Lenke til kommentar

1: Jeg gidder ikke å lete etter tester der noen har klokket kortet høyt bare for å overbise deg om at kortet er et godt overklokkingskort.

Du vil ikke klare å overbevise meg om at de aller fleste R9700Pro kort er overklokkingsvennlige. Der har jeg nok av egen erfaring (ikke kun fra mitt eget kort), erfaring fra andre brukere og omtaler som tilsier noe annet. Men jeg skal innrømme såpass at det ikke er så svart og hvit som det jeg først ga utrykk for.

 

2: Kjøling. Kjøling vet jo alle er det viktigeste når det gjelder klokking. Du kommer ikke langt med en xp2500+ og en silent breeze, eller boxed.

Ja det er klart, men nå tenkte jeg på overklokkings mulighetene til BBA kort "out of the box" med stock cooling.

 

3: Du er den første jeg har hørt her på forumet klaget på at Radeon 9700 np/pro ikke kan klokkes høyt. Derfor vil jeg uten en eneste tvil fortsatt påstå at Radeon 9700 np/pro er svært overklokkingsvennlige kort.

Det tok meg ikke lange tiden å finne dette. ;)

 

Det er kanskje like greit at vi blir enige om at vi er uenige.

Lenke til kommentar

Fikk mitt Sapphire 9800SE Atlantis kort i dag. Skuffelsen er stor... Dette kortet har 128 bits minnebuss og er klokket til 325 core og 540 mem. Sender det tilbake for dette stemmer ikke med hva Komplett fortalte da jeg bestilte det. Se tidligere innlegg.

 

Kjørte 3DMark01/03 bare for morro skyld. Alt står på standard.

 

3DMark03 - 2740

3DMark01SE - 9427

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...