Gå til innhold

Flash ditt 9800/9800 pro til 9800 XT


Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg venter i spenning på svar. Jeg har nettopp bestilt et Sapphire 9800 SE fra Komplett. Håper du får til å softmodde det. Kan du legge inn noen 3DMark01/03 score?

Det skal jeg gjøre... det geniale med SE kortet er at man ikke behøver flashe det. Det kjører jo på samme klokke som stock 9800 PRO. Så da er det bare å enable pipelines i software egentlig.

Lenke til kommentar
ja å kom til å tenke på at alle XT kort har 256mb ram og det har jo ikke mitt 9800pro kort.. vill ikke dette føkke opp litt?

Både Sapphire og Powercolor har XT-kort med 128MB RAM.

 

Nei, for deg er det nok bedre bare å overklokke!

Jepp, nettopp!

 

Og hva er vitsen med å bruke denne "modden" når ingen andre

kort enn XT-serien har innebygde temperatursensorer?

Lenke til kommentar
Og hva er vitsen med å bruke denne "modden" når ingen andre kort enn XT-serien har innebygde temperatursensorer?

Vel... PRO kjører med litt høyere spenning enn non-PRO. Men SE kjører på samme klokke, så da kan man vel egentlig gå ut ifra at det også kjører på samme spenning.

 

Så drømmen må være et 9800SE kort hvor alle 8 pipelinene er inntakte... *krysser fingerne* Da yter kortet svært tett opptil et 9800 PRO (innen 5%)

 

http://www.digit-life.com/articles2/radeon...phire-4.html#p3

 

Som dette viser... se på grafen med den hvite og lilla firkantmønsteret (ikke stripene). På det tredje bildet og nedover.

Lenke til kommentar
Og hva er vitsen med å bruke denne "modden" når ingen andre kort enn XT-serien har innebygde temperatursensorer?

Vel... PRO kjører med litt høyere spenning enn non-PRO. Men SE kjører på samme klokke, så da kan man vel egentlig gå ut ifra at det også kjører på samme spenning.

 

Så drømmen må være et 9800SE kort hvor alle 8 pipelinene er inntakte... *krysser fingerne* Da yter kortet svært tett opptil et 9800 PRO (innen 5%)

 

http://www.digit-life.com/articles2/radeon...phire-4.html#p3

 

Som dette viser... se på grafen med den hvite og lilla firkantmønsteret (ikke stripene). På det tredje bildet og nedover.

Hva hadde dette for relevanse i forhold til det du siterte meg for?

 

Skal man opp til XT-hastighetene er det jo bare å klokke.

 

Ingen vits i å flashe BIOS bare pga. det.

Lenke til kommentar
Hva hadde dette for relevanse i forhold til det du siterte meg for?

 

Skal man opp til XT-hastighetene er det jo bare å klokke.

 

Ingen vits i å flashe BIOS bare pga. det.

Som sagt, pointet med å flashe er å sette stock clock og memory til PRO og XT, samt spenning. PRO har høyere spenning, klokke og minnefrekvens enn non-pro. XT er vel også hakket klokka over PRO. Så pointet er å få opp spenningen slik at man får klokket høyere, på samme måte som med CPU'er :-)

 

 

OBS! Det eksisterer to forskjellige Sapphire 9800SE. Atlantis og non-Atlantis. Atlantis har 256bit minnebuss, non-Atlantis har 128bit. Det vil si at på non-Atlantis, selv om du får enablet 4 ekstra pipelines, vil den ikke yte like mye som en ekte 9800 PRO.

Lenke til kommentar

prøvde å klokke kortet mitt til" An ATI Radeon 9800NP or Pro capable of 412MHz core clock and 365MHz (730MHz DDR) " den funket dårlig får slike farge prikker over hele skjermen ved å kjøre 3dmark2003 er dette pga for høy tempratur? har ikke noe annet en standar kjøling på mitt Sapphire Radeon kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...