Gå til innhold

Nettbrett-salget skrumper inn – PC-er gjør det bedre enn ventet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hersker liten tvil om at nettbrett primært er for konsumering av innhold og ikke til produktivitet, men så er det jo tydelig at en veldig stor del av markedet ser nytteverdig i et produkt som er til nettopp konsumering av innhold.

 

Er du avhengig av produktivitet så vil neppe nettbrett være et aktuelt produkt, men det betyr jo ikke det samme som at 100% av markedet faktisk har behov for et produkt hvor de kan være produktive 100% av tiden. Veldig mange bedriver faktisk relativt lite produktivt på hjemmefronten i det hele tatt, som sagt så bedriver jo veldig mange typen; nettlesing, se på noe video, Facebook og litt apps og her er jo nettbrett et veldig mye mer lett tilgjengelig produkt, med mye mindre vedlikehold og drifting, mye bedre skjerm og generelt bedre brukeropplevelse med langt færre fallgruver osv til en overkommelig prislapp for de fleste nordmenn.

 

 

 

Men jeg er jo av de som heller tar med meg 15" bærbar på reise, selv når jeg ikke skal være produktiv fremfor et nettbrett bare fordi jeg liker muligheten for gode taster, flere nettleservindu samtidig osv..

Lenke til kommentar

Men jeg er jo av de som heller tar med meg 15" bærbar på reise, selv når jeg ikke skal være produktiv fremfor et nettbrett bare fordi jeg liker muligheten for gode taster, flere nettleservindu samtidig osv..

 

Du får tastatur til nettbrett, og flere vinduer(faner) kan du jo kjøre i de fleste browserne til Android og iOS. Å være produktiv er som du sier noe folk er lite på hjemmefronten. Det går for de fleste i facebook, videostreaming og nettaviser. Personlig er jeg en stor-surfer, og klarer meg fint med nettbrettet, det var verre før da få nettsider kun var optimalisert for pc.

 

Produktivitet vil alltid være pc-ens trone, men det er ikke til å stikke under en stol at også her gjør nettbrett og mobiler fremskritt i form av bedre og bedre apps.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Nettbrett passer ikke inn i livet mitt, har bare mobil, bærbar og en stasjonær. Pc er så mye raskere og multitask vennlig en ett nettbrett. Tastaturet er også nødvendig. Har vist ikke nevnt bedre og større skjerm og bedre lyd.

 

Nettbrett er lagd for folk som moren min og beste moren min som ikke bruker den til noe anet enn internett og noen få dårlige spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...