Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Folk som forsvarer hasjrøykinga si og snusbruken sin...


Samsung93

Anbefalte innlegg

Nope. Alkohol er sunt om du ikke missbruker det. Så vær seriøs mann. Jeg vet at ett glass rødvin er bra, så har du øl. Så du nyhetene i dag, de tok opp snus og unge jenter: http://tv.nrk.no/direkte/nrk1# spol til 19:29.

 

Du vet? Basert på hva? Genuint interessert.

 

Enkelte andre vil si seg uenige: A glass of wine a day CAN protect against heart disease - but only if you have a specific gene carried by just 15% of the population

http://www.dailymail.co.uk/health/article-2830167/A-glass-wine-day-protect-against-heart-disease-specific-gene-carried-just-15-population.html

 

Uansett så er det selvsagt at doseringen er viktige her. Nikotin er skadelig/giftig og er ekstremt dødelig i mer konsentrerte former. Bare "dampen" fra 100mg nikotin per ml. vann i et lite rom gjør deg svimmel og uvel. Små mengder viser likevel langt flere positive effekter enn negative. Alkohol er også skadelig/giftig i større mengder. Her er det ingen tvil. Alkohol er gift. Små mengder alkohol er likevel lite skadelig, men det er absolutt ikke noen konsensus om at det er sunt for folk sånn generelt. Hasj derimot er ikke en gift i så måte. Den gode gamle regla om at alkohol dreper deg, mens hasj bedøver deg er mer riktig enn de fleste tror. Bare det at man ikke kan dø av "overdose" hasj alene gjør det flere grader bedre enn de to tidligere nevnte stoffene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

For et sjokk at en som bruker snus forsvarer snus... akkurat samme som hasjhuene. Folk tror at de har noe vettugt å si bare fordi de bruker det og ikke har fått eller merket noen skadelig effekt. Enda....

 

Jeg bruker hverken hasj eller snus, men jeg støtter med hasj-røykere og sympatiserer med snusere.

Lenke til kommentar

For en gjeng. Er faen meg helt utrolig at dere kan forsvare bruken av sånt piss. Sier bare litt om hjernekapasiteten her og til de som har hasj i kroppen når de er her på forumet.

 

Latterlig usaklig å dra inn tåpelige eksempler som dusjing og annet fjas. Virker som flere her er desperate etter å finne påstander..

Lenke til kommentar

Hasj er idioti i mine øyne uansett grunnlag, for jeg tviler på at det finnes sykdommer/lidelser som KUN hasj kan helbrede.

 

 

Når det gjelder "Snus er bedre en røyk" så ja snus er mindre skadelig en røyk så hvis du på død og liv måtte bruke en av de midlene så er snus det beste alternative nettop fordi det skader mindre og ingen andre plages av at du bruker det.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

For en gjeng. Er faen meg helt utrolig at dere kan forsvare bruken av sånt piss. Sier bare litt om hjernekapasiteten her og til de som har hasj i kroppen når de er her på forumet.

 

Latterlig usaklig å dra inn tåpelige eksempler som dusjing og annet fjas. Virker som flere her er desperate etter å finne påstander..

Blir hjernekapasiteten svekket nevneverdig av cannabis?

Hvorfor så utrolig negativ til cannabis?

 

Jeg tar i 90% av tilfeller imot om jeg blir tilbudt et trekk eller 3. Kan bruke det så ofte som en gang eller to i helgen til en gang hver 6mnd.

Har et helt greit forhold til det, trenger det ikke men det er litt ekstra kos om man er en gjeng som sitter å ser på en film elns.

 

Jeg tviler på at jeg faller under kategorien "hasjhue" eller idiot.

Slappfisk er jeg heller ikke. Jobber 42-52 timer hver uke, trener ca 10-12 timer i uken, driver ikke dank på noen måte. For å være ærlig så tror jeg at jeg er mer hardtarbeidene enn det du eller mange andre noen gang kommer til å være.

 

Hvorfor generaliserer du så fælt? Det er ganske typisk motstandere av "utradisjonelle" rusmidler, dere ser ned på alle som bruker eller nyter annet enn alkohol. Hykleri kalles det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

...du mener selv at du ikke er usaklig? Haha ... javel ja. Kos deg med den du. Hvorfor jeg startet tråden er vel åpenlyst fordi jeg synes folk som skal forsvare slike stoffer fremstår som idioter for meg.

 

Og det er veldig veldig vanlig at det er de som bruker det som forsvarer det. Og det er hinsides fornuft å forsvare røyk, snus, alkohol, hasj etc.

Jeg forsvarer ikke bruk av noen av disse tingene, Men om du vil diskutere hva som er minst skadelig osv så er det en enkel sak.

 

Og spiller det noen rolle for deg om folk beskytter en av disse rusmidlene, kan du ikke da være den bedre part og ignorere slike folk og slutte og grine på nettet over at andre mener noe annet en deg ?

 

Det er ikke forsvarlig og bruke verken røyk,snus,hasj eller alkohol i noen sammenheng men folk velger fortsatt og gjøre det og jeg syntes du skal la de som holder på med det være i fred og ikke prøve og leke bedreviter og vise andre at du syntes bruken/forsvaret av dette er idioti. Du fremstår selv som en idiot når du gjør det. Du må la folk få gjøre akkurat som dem selv vil uten at du skal bry deg med det.

Lenke til kommentar

Det er vel egentlig ikke meningen at man skal forsvare bruk av snus eller ei, man gjør det man vil. Det er ens egen helse, og hvordan man vil påvirke den, kan man jo bestemme helt selv.

Det eneste motargumentet jeg har mot snus, røyking og bruk av narkotiske stoffer er når dette går ut over andre enn de som bruker det, som f.eks, snusposer som havner alle andre steder enn søpla, passiv røyking, og misbruk av narkotiske stoffer som både politi og helsevesen må bruke tid og ressurser på, hvilken kan oppta ressurser som kunne vært brukt på andre ting (jeg er helt for at alle skal få hjelp uansett årsak, for ordens skjyld, jeg snakker bare om ressursbruken og hvordan ens eget bruk kan påvirke andre i negativ retning).

Jeg leser i andre kommentarer at man da også burde forby fet/usunn mat, fordi det også gir sykdommer, men husk at man må skille mellom mat og stoffer som gir ren nytelse, det er to helt forskjellig ting.

Lenke til kommentar

AnnonymG: HELT forskjellig er det ikke. Det er vel sjelden man spiser en stor melkjesjokoladeplate fordi man bare ikke klarer få i seg ALL den næringen på en bedre måte. Det er jo nytelsesprodukt ut av faen. Samme med brus osv. Så vil ikke si det er en AVGRUNN av forskjell mellom de tingene.

 

I bunn og grunn snakker vi vel om rasjonalisering. Noe vi alle gjør. Om alt mulig rart. TS mener dette er SÅ forkastelig atte. Som om han ikke rasjonaliserer teite valg hele tiden for seg selv.

Lenke til kommentar

AnnonymG: HELT forskjellig er det ikke. Det er vel sjelden man spiser en stor melkjesjokoladeplate fordi man bare ikke klarer få i seg ALL den næringen på en bedre måte. Det er jo nytelsesprodukt ut av faen. Samme med brus osv. Så vil ikke si det er en AVGRUNN av forskjell mellom de tingene.

 

I bunn og grunn snakker vi vel om rasjonalisering. Noe vi alle gjør. Om alt mulig rart. TS mener dette er SÅ forkastelig atte. Som om han ikke rasjonaliserer teite valg hele tiden for seg selv.

Sjokolade er et nytelsesprodukt, med det er også en 4 retters middag på Grand Hotel. Mat generelt inneholder næringsstoffer som er gunstig for oss, i moderate mengder. Hvis du legger ut på tur, så er sjokolade og brus to veldig gunstige kilder til rask energi, det er ikke snus, tobakk og narko. Jeg vet at dette er å dra det vel langt, men sjokoladen inneholder faktisk næring.

 

 

Lenke til kommentar

Ts er jente forresten. Ikke bare anta ting Slai. Og jeg vokste opp blant hasj uten å gjøre det selv og jeg røyka vanlig røyk mange år og slutta når jeg skjønte hvor jævla idiot det er å utsette helsa si for ingen grunn. Og jeg fikk samboeren til å slutte med snus. Han slutta men han sa han aldri hadde slutta uten at jeg dytta han på det. Og det er noe jeg er glad for for snus er farlig og unødvendig.

 

 

Søppelmat er unødvendig og jeg rører det ikke. Spiser ikke prosessert kjøtt og mat. Men mest råvegansk. Så ingen her skal anta noe som helst.

Endret av Samsung93
Lenke til kommentar

Dersom jeg kun svarer "haha" i denne tråden er jeg nok like saklig hvis ikke mer saklig enn TS.

 

Uansett, jeg er nederlandsk, så come at me. Mange av fetterene og onklene mine har røyket, men da er det slik at de røyker en gang i måneden eller lignende. Forsvarer ikke bruken, men ser heller ikke ned på det. Alle har forøvrig gode jobber, tjener mye penger og har familie og barn.

Lenke til kommentar

Det er noe av det dummeste jeg ser når noen prøver å forsvare bruken sin av de stoffene der. Hvordan kan noen tro at noe av det som kommer ut av munnen deres når de forsvarer bruken deres, at det overhodet har noe hold i seg?

 

 

"hasj brukes til medisinsk bruk derfor så er det ganske bra å røyke det."

 

hehe... jadda... den der må du lenger ut på vidda med. :nei:

 

 

"snus er bedre enn røyk og det er ikke så skadelig og det skader ingen rundt deg heller, derfor er det helt greit å bruke det."

 

 

ja...vidda er der borte. Dra dit. :huh:

Kan du dokumentere det du her påstår? Du burde også passe deg. Det og leve er også farlig. Du vil dø av det. Pass deg også for og kjøre bil, det er større sannsynlighet og dø i en ulykke, en og dø av cannabis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...