Gå til innhold

Se så mye bedre den nye bærbargrafikken er


Anbefalte innlegg

http://media.bestofmicro.com/J/Z/459503/original/image008.png

 

Det ger en pekpinne vad vi har att förvänta av 970m i sli och single.

 

Specs på ett 980m, alltså den mobila versionen, är bittelite dåligare än ett 970 desktop.

 

Mitt stalltips är:

 

Spelar man bara på 1080p så håller det fint med ett 970m.

Spelar man på högre upplösningar bör det till ett 980m eller till och med 970m i sli på en bärbar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stress test er viktig etter mi meining.

 

Har erfaring med bærbar som ikkje var laga for lang tid med speling. Hadde ein Dell XPS M1710 som vart bytta grafikkort(Go 7950 GTX) i heile fire gonger før eg ba om ny maskin eller pengane tilbake. Enda opp med ein Alienware M17x R2 som erstatning.

 

Gav beskjed til Dell heilt i starten at temperatur på grafikkortet var for høg. Men fekk berre beskjed om at det var normalt...

 

Kan hende Dell ikke tullet i det hele tatt, men at det er helt normalt at temperaturen på grafikkortet blir alt for høyt.

 

LOL

Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt da blir om vi også skal slippe den elendige løsningen på bærbare med Nvidia og Intel grafikk integrert. Elendige drivere, spesielt i Linux, dårligere ytelse siden også Nvidia grafikken blir kanalisert gjennom Intel chipen, og vi sparer omtrent ikke batteri. Uansett, Nvidia klarer vel å regulere GPU bruken, og dermed også strømforbruk, i forhold til ha som skjer på skjermen selv ?

Elendige drivere? Nå vet ikke du hva du snakker om. Nvidia er den aktøren med best driverstøtte for Linux og BSD, og Optimus-støtte har vært på plass en stund nå. Det er også mulig å aktivere optimus for enkeltprogrammer og spill, i tillegg til spill-/programprofiler a la det som kan gjøres i Windows. Regulering av GPUer har blitt mye bedre med årene, og de kan deaktiveres.

 

Hadde vært interessant å se et utvalg skjærmkort for stasjonære sammenliknet med disse bærbare. Det sier så lite til oss som ikke er inne i bærbar gaming...

Her er en korreksjon av misledende PR fra Nvidia:

post-63307-0-62464300-1413402972_thumb.png

Lenke til kommentar

Jeg regner med det kommer flere tester, inntil videre tenker jeg Nvidia har et produkt som sammenlignet med forrige generasjon: (970m vs 880m)

 

-bruker mindre strøm

-produserer mindre varme

-yter ca 15 % mer enn 880m og 40% over 870m

 

Temperaturer i samme chassis har jeg estimert til å bli

levelige med et 970m kontra et 880m med samme kjøleløsning.

 

Dermed bør det være mulig å få en 15" med 970m/CPU som ikke throttler.

Ikke de tynneste modellene da, men kanskje P150s ?

 

Her er 651, dog med kraftigere CPU=mer varme

http://www.notebookcheck.net/Clevo-P651SE-Schenker-XMG-P505-Barebones-Notebook-Review.127978.0.html

 

Så artikkelen er ikke fantastisk god, men produktet 970m er helt enestående i mine øyne, alle foregående løsninger har enten ikke nok ytelse, eller throttler.

Da snakker jeg om 15" uten Sli/xfire, og 1080 oppløsning.

17" med 980m eller mer = stasjonær for min del

 

Så hvorfor så mye negative innlegg ? :-) Prisen er tilogmed lavere.

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Elendige drivere? Nå vet ikke du hva du snakker om. Nvidia er den aktøren med best driverstøtte for Linux og BSD, og Optimus-støtte har vært på plass en stund nå. ...

 

Et eksempel: En Multicom i7 maskin med Intel/NVidia GTA 760M, Kubuntu 14.04 og driver fra NVidia.

 

Med Intel skjermkort :

Alt fungerer perfekt, unntagen 3D grafikk som får en til å tenke på PCen barndom, selv på barnespill.

 

Med NVidia:

En må manuelt åpne NVidia sitt kontrollpanel og aktivere "NVidia" mode. For at denne skal bli aktiv må en logge ut/inn igjen.

 

Når PC settes i dvale, kræsjer NVidia driveren når den startes opp igjen. Siden dette er Linux kan en trykke Ctrl-Alt-F1, logge inn og restarte GUI, men, tungvint !

 

Dette er det jeg snakker om når jeg sier at NVidia har elendig driver.

 

Til NVidia sin fordel kommer det faktum at de faktisk har fått driveren inn i Ubuntu sin pakkebrønn slik at en kan velge å installere den automatisk, men, nesten et år etter lansering av grafikkløsning ?

 

Jeg mener at denne Intel/NVidia løsningen ikke er god slik den er nå og ville forsøkt å unngå å kjøpe den om jeg kunnet.

Lenke til kommentar

 

Elendige drivere? Nå vet ikke du hva du snakker om. Nvidia er den aktøren med best driverstøtte for Linux og BSD, og Optimus-støtte har vært på plass en stund nå. ...

Et eksempel: En Multicom i7 maskin med Intel/NVidia GTA 760M, Kubuntu 14.04 og driver fra NVidia.

 

Med Intel skjermkort :

Alt fungerer perfekt, unntagen 3D grafikk som får en til å tenke på PCen barndom, selv på barnespill.

 

Med NVidia:

En må manuelt åpne NVidia sitt kontrollpanel og aktivere "NVidia" mode. For at denne skal bli aktiv må en logge ut/inn igjen.

 

Når PC settes i dvale, kræsjer NVidia driveren når den startes opp igjen. Siden dette er Linux kan en trykke Ctrl-Alt-F1, logge inn og restarte GUI, men, tungvint !

 

Dette er det jeg snakker om når jeg sier at NVidia har elendig driver.

 

Til NVidia sin fordel kommer det faktum at de faktisk har fått driveren inn i Ubuntu sin pakkebrønn slik at en kan velge å installere den automatisk, men, nesten et år etter lansering av grafikkløsning ?

 

Jeg mener at denne Intel/NVidia løsningen ikke er god slik den er nå og ville forsøkt å unngå å kjøpe den om jeg kunnet.

 

Det har da lenge vært mulig å aktivere Nvidia-GPUen for enkeltprogrammer uten å starte X på nytt. Med bumblebee har du et hendig GUI til å velge dette fortløpende per program. Dette blir da praktisk talt likt med funksjonaliteten som tilbys i Windows.

 

Bytting av grafikkløsning er langt fra perfekt, spesielt med tanke på latency, men ikke klag på Nvidia for dårlige drivere. Det er faktisk på Intel-siden at støtten er fordårlig og motviljen er stor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...