Gå til innhold

TEST: Apple iPad Air 2


Anbefalte innlegg

iPad Mini 3 16 GB koster 3400,-. Og da snakker vi om et 1 år gammelt nettbrett (den har jo nøyaktig samme spesifikasjoner som iPad Mini 2). En Galaxy Tab S 8.5" med 80GB (64 GB minnekort) er fortsatt noen hundre kroner billigere.

 

Så nei, det er ikke verdt sin pris, det heller

 

 

Snip

Shit, visste ikke at det var såå dyrt.. Men om det er verdt prisen er vel ganske subjektivt da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Fikk kommentaren min -- et forholdsvist saklig innlegg med ingen dårlige ord, frekkheter eller angrep på noen som helst -- slettet, så prøver igjen (redigert, vel å merke, i tilfelle moderator tenker å slette på nytt).

 

10/10 er helt ufortjent og uforståelig. Ikke bare glemmer Finn Jarle å ta opp prisen, som er den viktigste faktoren, men også at den er utstyrt med udugelige 1 GB minne (som er så flaut at Apple tom. velger å ikke skrive hvor mye minne iPaden har i spesifikasjonslisten for den i sin egen butikk).

 

Pris: dette er en kjempeviktig faktor. Et kvalitetsmessig overlegent produkt kan gjerne få 10/10 i forhold til konkurrenter, men hvis den også har en pris som er betydelig høyere, er jo den tydeligvis ikke verdt kjøpet/karakteren. Da kompenserer man for høyere pris med høyere kvalitet, naturligvis. For å ta et enkelt eksempel fra da jeg kjøpte meg laptop i utlandet (med generaliseringer, for argumentets skyld):

 

I 2013-2014 ble ultrabookene Samsung Ativ Book 9 og Samsung Vaio Pro. De hadde begge nøyaktig samme spesifikasjon: touch, 1080P, i7 4500U, samme minne, skjerm, osv. Vaioen var litt tynnere og en god del lettere, men ellers ganske like ultrabooker. Likevel kostet Ativen opp mot 2000,- mer enn Vaioen og andre ultrabook i sin klasse. Og det var av nøyaktig den grunn at selv norske anmeldelser (som Hardware) ga den lavere enn full pott, til sammenligning med konkurrentene. Og dette var jo helt rimelig tankegang, rasjonelt og vanlig: for eks. fikk nettbrettet Nexus 7 2013 pluss for å være billig, og ble omtalt som et "røverkjøp", når Finn Jarle anmeldte den.

 

En telefon som for eks. yter middels, har 1080P, grei kamera, design osv. er det dårlig kjøp for 6000,-. Men et fantastisk kjøp for 3000,-. Hvorfor ellers fikk Nexus 5 og Oneplus One så mye skryt (også hos Amobil)? Jo, for pris/verdi.

 

Så er vi over til Apple-produkter: dette nettbrettet er en liten oppgradering av forrige generasjon, men er fortsatt et godt nettbrett. Men til tross for alle trekkene anmelder gir (han glemmer for øvrig å nevne mangel på minnekort og at den bare har 1 GB minne!) kan jo man kanskje argumentere for 10/10, siden den er så tynn, mindre refleks og har god ytelse.. Men det gjør man ikke hvis man tar med pris i ligningen: 1 ting er at Galaxy Tab S har både høyere oppløsning, fullstendig overlegen skjerm med farger og sortnivå og 3 ganger så høy minne. Men når en Galaxy Tab S koster 1500,- (30 %) mindre, som anmelder også noterer, da SKAL MAN GI TREKK. Gjør han derimot det? NEI. Og det latterligste? Når Galaxy Tab S ble anmeldt av Amobil i sommeren, da den blåste alle konkurrenter av banen med sine spesifikasjoner og var best i ytelsestester, og kostet 1000-1500 mindre enn dette nettbrettet, ble den kritisert for "høy pris".

 

Og jeg kan jo skjønne bare spekulere i hvorfor anmelder velger å ikke inkludere dette i sine anmeldelser, til tross for at det er det viktigste: kan det være fordi man da ikke kan rettferdiggjøre karakteren som blir gitt? At man da ender opp med å gi en dårlig konklusjon? Tilfellet her er ikke like ekstremt som med iPhone, der pris/reell verdi er større, men er fortsatt vesentlig.

Så faller hele legoslottet din sammen når man finner ut at selv med 1 gb minne er forsatt iPad Air 2 et langt kjappere og stabilt nettbrett enn Samsung Tab S. Du kan ikke sammenligne spec med Apple og Android, fordi hadde du puttet nøyaktig like spec i begge er forsatt iPaden kjappere.

 

10/10 er vel fortjent da ingen nettbrett kan levere totalopplevlsen til iPad, tror du noe annet har du brukt for mye tid på å lese spec papirer fremfor å faktisk prøve nettbrettene.

Tullprat! Tror dere virkelig selv på dette fjaset dere spyr ut overalt på nettet? Framstår som en hjernevasket religiøs sekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Fikk kommentaren min -- et forholdsvist saklig innlegg med ingen dårlige ord, frekkheter eller angrep på noen som helst -- slettet, så prøver igjen (redigert, vel å merke, i tilfelle moderator tenker å slette på nytt).

 

10/10 er helt ufortjent og uforståelig. Ikke bare glemmer Finn Jarle å ta opp prisen, som er den viktigste faktoren, men også at den er utstyrt med udugelige 1 GB minne (som er så flaut at Apple tom. velger å ikke skrive hvor mye minne iPaden har i spesifikasjonslisten for den i sin egen butikk).

 

Pris: dette er en kjempeviktig faktor. Et kvalitetsmessig overlegent produkt kan gjerne få 10/10 i forhold til konkurrenter, men hvis den også har en pris som er betydelig høyere, er jo den tydeligvis ikke verdt kjøpet/karakteren. Da kompenserer man for høyere pris med høyere kvalitet, naturligvis. For å ta et enkelt eksempel fra da jeg kjøpte meg laptop i utlandet (med generaliseringer, for argumentets skyld):

 

I 2013-2014 ble ultrabookene Samsung Ativ Book 9 og Samsung Vaio Pro. De hadde begge nøyaktig samme spesifikasjon: touch, 1080P, i7 4500U, samme minne, skjerm, osv. Vaioen var litt tynnere og en god del lettere, men ellers ganske like ultrabooker. Likevel kostet Ativen opp mot 2000,- mer enn Vaioen og andre ultrabook i sin klasse. Og det var av nøyaktig den grunn at selv norske anmeldelser (som Hardware) ga den lavere enn full pott, til sammenligning med konkurrentene. Og dette var jo helt rimelig tankegang, rasjonelt og vanlig: for eks. fikk nettbrettet Nexus 7 2013 pluss for å være billig, og ble omtalt som et "røverkjøp", når Finn Jarle anmeldte den.

 

En telefon som for eks. yter middels, har 1080P, grei kamera, design osv. er det dårlig kjøp for 6000,-. Men et fantastisk kjøp for 3000,-. Hvorfor ellers fikk Nexus 5 og Oneplus One så mye skryt (også hos Amobil)? Jo, for pris/verdi.

 

Så er vi over til Apple-produkter: dette nettbrettet er en liten oppgradering av forrige generasjon, men er fortsatt et godt nettbrett. Men til tross for alle trekkene anmelder gir (han glemmer for øvrig å nevne mangel på minnekort og at den bare har 1 GB minne!) kan jo man kanskje argumentere for 10/10, siden den er så tynn, mindre refleks og har god ytelse.. Men det gjør man ikke hvis man tar med pris i ligningen: 1 ting er at Galaxy Tab S har både høyere oppløsning, fullstendig overlegen skjerm med farger og sortnivå og 3 ganger så høy minne. Men når en Galaxy Tab S koster 1500,- (30 %) mindre, som anmelder også noterer, da SKAL MAN GI TREKK. Gjør han derimot det? NEI. Og det latterligste? Når Galaxy Tab S ble anmeldt av Amobil i sommeren, da den blåste alle konkurrenter av banen med sine spesifikasjoner og var best i ytelsestester, og kostet 1000-1500 mindre enn dette nettbrettet, ble den kritisert for "høy pris".

 

Og jeg kan jo skjønne bare spekulere i hvorfor anmelder velger å ikke inkludere dette i sine anmeldelser, til tross for at det er det viktigste: kan det være fordi man da ikke kan rettferdiggjøre karakteren som blir gitt? At man da ender opp med å gi en dårlig konklusjon? Tilfellet her er ikke like ekstremt som med iPhone, der pris/reell verdi er større, men er fortsatt vesentlig.

Så faller hele legoslottet din sammen når man finner ut at selv med 1 gb minne er forsatt iPad Air 2 et langt kjappere og stabilt nettbrett enn Samsung Tab S. Du kan ikke sammenligne spec med Apple og Android, fordi hadde du puttet nøyaktig like spec i begge er forsatt iPaden kjappere.

 

10/10 er vel fortjent da ingen nettbrett kan levere totalopplevlsen til iPad, tror du noe annet har du brukt for mye tid på å lese spec papirer fremfor å faktisk prøve nettbrettene.

 

 

 

Tull. Dette er en subjektiv mening fra deg. “Opplevelse” er ingen objektiv eller konkret beskrivelse. Jeg får for eks. bedre brukervennlighet, stabilitet, fart, muligheter osv. med Android.

Jeg hadde tidligere enn iPad 3 i 2012, som jeg kastet bort 6000,- på. Den glapp hele tiden på grunn av aluminiumet og fikk lett riper. I tillegg var den ustabil og hakkete, falt ut av programmer, og jeg måtte jailbreake for å få en komplett opplevelse med tredjeparts app og programmer – men alltid i buggete tilstand.

 

Jeg kjøpte så en Nexus 7 for 2000,- i 2013. Den hadde god design av polykarbonat som ikke fikk riper, var godt å holde i og så fin ut. Den var raskere, mer responsiv, stabil og brukervennlig. Tilgang på widgets, skikkelig notifikasjon- og taskbarsvindu og ordentlig Multitasking hadde den og. Og så støttet den torrentprogrammer, emulatorer, popcorn time, sopcast, osv. uten at jeg trengte å jailbreake eller gjøre noe annet tull.

Lenke til kommentar

 

iPad Mini 3 16 GB koster 3400,-. Og da snakker vi om et 1 år gammelt nettbrett (den har jo nøyaktig samme spesifikasjoner som iPad Mini 2). *snip*

Shit, visste ikke at det var såå dyrt.. Men om det er verdt prisen er vel ganske subjektivt da :)

 

Det han skriver er ikke helt korrekt. Til forskjell fra iPad mini 2, så har iPad mini 3 en fingeravtrykkleser (TouchID).

 

Klarer man seg uten den leseren, kan det være bedre å velge mini 2, den koster kr 2490,- (16GB Wi-Fi).

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Specs betyr ingenting. Du betaler for opplevelsen når du kjøper tech-produkter, ikke innmaten. Jeg har hatt mange ios og android-produkter, men er det en ting jeg aldri har hatt noe å utsette på Apples dingser så er det at de har for dårlige spesifikasjoner.

 

Apple har generelt hatt dårligere spesifikasjoner enn konkurrentene både på nettbrett og mobil. Men de yter vanligvis bedre enn noe annet på markedet, i virkelig bruk. De peneste spillene på markedet får du spilt i best versjon på iOS, og det har alt å gjøre med optimalisering.

 

Og iOS-enheter er kjappere og mer "snappy" når man bruker OS-et, og forblir sånn i flere år. Mange android-telefoner blir sørpetrege etter en oppdatering ett år uti levetiden , og noen er ikke engang kjappe når de kommer ut. (Samsung, kremt)

 

Nexus-modellene er bedre her, men jeg merker allerede nå at min Nexus 5 lugger litt når jeg blsr nedover forsiden på vg. Det gjør ikke min like gamle iPad, som bare har to kjerne kontra nexusens 4.

Lenke til kommentar

Specs betyr ingenting. Du betaler for opplevelsen når du kjøper tech-produkter, ikke innmaten. Jeg har hatt mange ios og android-produkter, men er det en ting jeg aldri har hatt noe å utsette på Apples dingser så er det at de har for dårlige spesifikasjoner.

 

Apple har generelt hatt dårligere spesifikasjoner enn konkurrentene både på nettbrett og mobil. Men de yter vanligvis bedre enn noe annet på markedet, i virkelig bruk. De peneste spillene på markedet får du spilt i best versjon på iOS, og det har alt å gjøre med optimalisering.

 

Og iOS-enheter er kjappere og mer "snappy" når man bruker OS-et, og forblir sånn i flere år. Mange android-telefoner blir sørpetrege etter en oppdatering ett år uti levetiden , og noen er ikke engang kjappe når de kommer ut. (Samsung, kremt)

 

Nexus-modellene er bedre her, men jeg merker allerede nå at min Nexus 5 lugger litt når jeg blsr nedover forsiden på vg. Det gjør ikke min like gamle iPad, som bare har to kjerne kontra nexusens 4.

 

For det første er det ikke en sannhet at ting er alltid optimalisert bedre på IOs, for det andre så er absolutt alle android enheter i samme prisklasse som apple både kjappere i bruk og på tester.

 

Denne testen er ganske interessant fordi air 2 viser seg å for første gang ha bedre innmat enn konkurrentene. Og dette hører til sjeldenhetene fra apple sin side. Uavhengig av din personlige mening så har ikke apple faktisk levert et produkt som er raskere og bedre i bruk enn tilsvarende toppmodeller på ca 4 år.

 

Det apple som alltid scorer bra på er at de har ganske sømløs integrering av enhetene sine og generelt enkelt OS i bruk.

 

Kvalitet mistet de med iphone 6. Sorry men den telefonen er skrap.

Lenke til kommentar

Hvem faen er ute etter syntetisk ytelse?

 

Det er praksis ytelse som har noe å si, hvordan er dette produktet i bruk?

 

Her treffer Apple alltid, og konkurrenter svært sjeldent.

 

Nok et typisk apple utsagn fra en person som ALDRI har brukt en android enhet i samme prisklasse som apples ting. Før du har testet modellene som faktisk er laget for å konkurere med ipad og iphone(det vil da si at et lenovo nettbrett til 2000kr ikke er forventet å være bedre enn ipad air 2 til 4500.)

 

Utrolig nok virker det som om de som liker apple ikke klarer å sammenligne produkter, kan det være fordi apple kommer dårlig ut i pris/ytelse?(ytelse i praktisk bruk ikke syntetisk, og jeg bruker mange av disse daglig og kan ærlig si at de er jevngode på alt utenom pris.)

 

Soleklart eksempel er hvordan iphone 5s lagger når du bruker youtube på chromecast i bakgrunnen mens ingen andre telefoner jeg vet om gjør dette. For få og dårlige kjerner har denne effekten på multitasking ;)

Endret av cannibalguppy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvem faen er ute etter syntetisk ytelse?

 

Det er praksis ytelse som har noe å si, hvordan er dette produktet i bruk?

 

Her treffer Apple alltid, og konkurrenter svært sjeldent.

 

LoL, Jeg har selv hatt flere appleprodukter, alt fra stasjonære og bærbare macer til Ipad og Iphone og det du sier er det TOTALT motsatte av hva min erfaring er. Apple skal ha cred. for IOS, men det er det eneste i mitt syn. Produktene er elendig(men fancy) bygd og koster 3x så mye som det de er verd i både spec og hvordan det er i bruk etter min mening. Det tullet om at de er mer holdbare er også bare latterlig... Første macen min måtte jeg ha inne til reperasjoner titt og ofte i forhold til HDD, hovedkort, vifte, skjerm, ny HDD og ODD. Og nei, jeg var ikke i nærheten av å misbruke den... kjenner og til flere andre med samme erfaring so meg på dette feltet. Eneste som Apple vinner på er OS, reklamering og menneskets naivitet i forhold til reklamer osv. Selvsagt Apple er ikke de eneste i forhold til dette. Alle de store merkevarene i verden(uansett om det er elektronikk eller ikke) gjør dette, men jeg vil enkelt påstå at de ligger ganske greit på toppen av denne kaken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzWgwc

Det er nok også fordi at Apples produkter er mer "eksklusive" blandt ungdommen/motebevisste. Det er nok mest pga design, men også pga byggekvalitet og IOS.

 

Har selv iPhone, men hadde aldri kjøpt det igjen mtp pris. Men det funker jo, for all del

 

"ekslusivt" blir så feil ord... hvis man bare skal ha det andre har så greit, hvis man bare skal ha en dyr telefon så greit.. skal du ha en bra telefon så vil jeg ikke si det er ekslusivt å ha en iphone.. blir nesten dårlig av å se begrunnelsene til hvorfor folk betaler så sinnsykt mye penger for en telefon som burde ha kostet halvparten..

Lenke til kommentar

 

 

Fikk kommentaren min -- et forholdsvist saklig innlegg med ingen dårlige ord, frekkheter eller angrep på noen som helst -- slettet, så prøver igjen (redigert, vel å merke, i tilfelle moderator tenker å slette på nytt).

 

10/10 er helt ufortjent og uforståelig. Ikke bare glemmer Finn Jarle å ta opp prisen, som er den viktigste faktoren, men også at den er utstyrt med udugelige 1 GB minne (som er så flaut at Apple tom. velger å ikke skrive hvor mye minne iPaden har i spesifikasjonslisten for den i sin egen butikk).

 

Pris: dette er en kjempeviktig faktor. Et kvalitetsmessig overlegent produkt kan gjerne få 10/10 i forhold til konkurrenter, men hvis den også har en pris som er betydelig høyere, er jo den tydeligvis ikke verdt kjøpet/karakteren. Da kompenserer man for høyere pris med høyere kvalitet, naturligvis. For å ta et enkelt eksempel fra da jeg kjøpte meg laptop i utlandet (med generaliseringer, for argumentets skyld):

 

I 2013-2014 ble ultrabookene Samsung Ativ Book 9 og Samsung Vaio Pro. De hadde begge nøyaktig samme spesifikasjon: touch, 1080P, i7 4500U, samme minne, skjerm, osv. Vaioen var litt tynnere og en god del lettere, men ellers ganske like ultrabooker. Likevel kostet Ativen opp mot 2000,- mer enn Vaioen og andre ultrabook i sin klasse. Og det var av nøyaktig den grunn at selv norske anmeldelser (som Hardware) ga den lavere enn full pott, til sammenligning med konkurrentene. Og dette var jo helt rimelig tankegang, rasjonelt og vanlig: for eks. fikk nettbrettet Nexus 7 2013 pluss for å være billig, og ble omtalt som et "røverkjøp", når Finn Jarle anmeldte den.

 

En telefon som for eks. yter middels, har 1080P, grei kamera, design osv. er det dårlig kjøp for 6000,-. Men et fantastisk kjøp for 3000,-. Hvorfor ellers fikk Nexus 5 og Oneplus One så mye skryt (også hos Amobil)? Jo, for pris/verdi.

 

Så er vi over til Apple-produkter: dette nettbrettet er en liten oppgradering av forrige generasjon, men er fortsatt et godt nettbrett. Men til tross for alle trekkene anmelder gir (han glemmer for øvrig å nevne mangel på minnekort og at den bare har 1 GB minne!) kan jo man kanskje argumentere for 10/10, siden den er så tynn, mindre refleks og har god ytelse.. Men det gjør man ikke hvis man tar med pris i ligningen: 1 ting er at Galaxy Tab S har både høyere oppløsning, fullstendig overlegen skjerm med farger og sortnivå og 3 ganger så høy minne. Men når en Galaxy Tab S koster 1500,- (30 %) mindre, som anmelder også noterer, da SKAL MAN GI TREKK. Gjør han derimot det? NEI. Og det latterligste? Når Galaxy Tab S ble anmeldt av Amobil i sommeren, da den blåste alle konkurrenter av banen med sine spesifikasjoner og var best i ytelsestester, og kostet 1000-1500 mindre enn dette nettbrettet, ble den kritisert for "høy pris".

 

Og jeg kan jo skjønne bare spekulere i hvorfor anmelder velger å ikke inkludere dette i sine anmeldelser, til tross for at det er det viktigste: kan det være fordi man da ikke kan rettferdiggjøre karakteren som blir gitt? At man da ender opp med å gi en dårlig konklusjon? Tilfellet her er ikke like ekstremt som med iPhone, der pris/reell verdi er større, men er fortsatt vesentlig.

Så faller hele legoslottet din sammen når man finner ut at selv med 1 gb minne er forsatt iPad Air 2 et langt kjappere og stabilt nettbrett enn Samsung Tab S. Du kan ikke sammenligne spec med Apple og Android, fordi hadde du puttet nøyaktig like spec i begge er forsatt iPaden kjappere.

 

10/10 er vel fortjent da ingen nettbrett kan levere totalopplevlsen til iPad, tror du noe annet har du brukt for mye tid på å lese spec papirer fremfor å faktisk prøve nettbrettene.

Kjære keiser,

 

Det gleder meg meget å høre om deres nye klær.

Lenke til kommentar
Uavhengig av din personlige mening så har ikke apple faktisk levert et produkt som er raskere og bedre i bruk enn tilsvarende toppmodeller på ca 4 år.

 

Kvalitet mistet de med iphone 6. Sorry men den telefonen er skrap.

 

 

Du gir uttrykk for dine subjektive meninger som om de var fakta :) Ikke "bedre i bruk" er din subjektive oppfatning, ikke noe faktum. Samme gjelder din bombastiske uttalelse om at iPhone 6 er "skrap". Måten du uttaler deg på danner dessverre lite grunnlag for noen saklig diskusjon.

 

Apple har forøvrig vært ledende på GPU-ytelse i mange år, og hvis en ser på syntetiske tester så er det ikke før nylig at de er blitt forbigått av enkelte konkurrenter (som f.eks. Nvidia Shield). Tester viste også at iPad Air var også blant de aller raskeste nettbrettene på markedet da det ble lansert ifjor. Hvordan ytelsen oppleves i praksis kan være en litt annen sak, men jeg har inntrykk av at Apple hevder seg helt i teten her også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tullprat! Tror dere virkelig selv på dette fjaset dere spyr ut overalt på nettet? Framstår som en hjernevasket religiøs sekt.

 

 

Jeg eier 1 stk Apple produkt samt et dusin Windows og Android produkter. Faktum er at sånne som deg i bunn og grunn ikke har peiling, fordi dere tror hastigheten på telefonen måles i GHZ og benchtester.

 

Tull. Dette er en subjektiv mening fra deg. “Opplevelse” er ingen objektiv eller konkret beskrivelse. Jeg får for eks. bedre brukervennlighet, stabilitet, fart, muligheter osv. med Android.

Jeg hadde tidligere enn iPad 3 i 2012, som jeg kastet bort 6000,- på. Den glapp hele tiden på grunn av aluminiumet og fikk lett riper. I tillegg var den ustabil og hakkete, falt ut av programmer, og jeg måtte jailbreake for å få en komplett opplevelse med tredjeparts app og programmer – men alltid i buggete tilstand.

 

Jeg kjøpte så en Nexus 7 for 2000,- i 2013. Den hadde god design av polykarbonat som ikke fikk riper, var godt å holde i og så fin ut. Den var raskere, mer responsiv, stabil og brukervennlig. Tilgang på widgets, skikkelig notifikasjon- og taskbarsvindu og ordentlig Multitasking hadde den og. Og så støttet den torrentprogrammer, emulatorer, popcorn time, sopcast, osv. uten at jeg trengte å jailbreake eller gjøre noe annet tull.

 

I praksis kan jeg ikke forestille meg på noen som helst måte, at du får bedre fart med et Android nettbrett. Det blir kanskje løst i Android L, men hittil har android svært dårligere animasjoner slik at systemet fremstår som mer laggete, det er ikke en subjektiv mening men faktisk fakta. Min Samsung S4 er fremstår forsatt treigere enn enn iphone selv med Cyangenmod, nettopp pga hvordan android er bygget opp. Brukervennlighet er derimot subjektivt.

 

Dessuten, bruket ditt er spesielt og representerer ikke folk flest. Totalopplevelsen til Apple er enormt bra, det er derfor de er verdens største selskap, mennesker som deg er ikke i stand til å skjønne det.

Endret av MrLG
  • Liker 2
Lenke til kommentar

LoL, Jeg har selv hatt flere appleprodukter, alt fra stasjonære og bærbare macer til Ipad og Iphone og det du sier er det TOTALT motsatte av hva min erfaring er. ... Produktene er elendig(men fancy) bygd og koster 3x så mye som det de er verd i både spec og hvordan det er i bruk etter min mening. ... Eneste som Apple vinner på er OS, reklamering og menneskets naivitet i forhold til reklamer osv.

Høres ut som du ikke er fornøyd med dine Apple-produkter, og det er forsåvidt greit nok. Jeg bare stusser litt over at du har skaffet deg såpass mange produkter dersom du er såpass misfornøyd?
Påstanden din om at Apple bare "vinner" på reklame mangler substans: En av grunnene til at folk kjøper Apple-produkter år etter år, er at de er (veldig) fornøyde med produktene. Dette kommer klart kommer frem i brukertilfredshetsundersøkelser, der Apple generelt sett skårer høyt (som f.eks. ACSI, der Apple har skåret høyest 11 år på rad). Dersom man er misfornøyd med et produkt, skal det mer enn reklame til for at man kjøper flere produkter fra samme produsent år etter år.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvem faen er ute etter syntetisk ytelse?

 

Det er praksis ytelse som har noe å si, hvordan er dette produktet i bruk?

 

Her treffer Apple alltid, og konkurrenter svært sjeldent.

 

Nok et typisk apple utsagn fra en person som ALDRI har brukt en android enhet i samme prisklasse som apples ting. Før du har testet modellene som faktisk er laget for å konkurere med ipad og iphone(det vil da si at et lenovo nettbrett til 2000kr ikke er forventet å være bedre enn ipad air 2 til 4500.)

 

Utrolig nok virker det som om de som liker apple ikke klarer å sammenligne produkter, kan det være fordi apple kommer dårlig ut i pris/ytelse?(ytelse i praktisk bruk ikke syntetisk, og jeg bruker mange av disse daglig og kan ærlig si at de er jevngode på alt utenom pris.)

 

Soleklart eksempel er hvordan iphone 5s lagger når du bruker youtube på chromecast i bakgrunnen mens ingen andre telefoner jeg vet om gjør dette. For få og dårlige kjerner har denne effekten på multitasking ;)

 

 

Kilde?

 

Har selv en Z2, og selv en 5s med langt dårligere maskinvare presterer bedre ved UI-navigering og den praktiske ytelsen du kan hente ut av system-moduler.

 

At du påpeker at maskinvaren i 5s er svak er en ting, men at du ikke klarer å skjønne at arkitekturen som blir brukt er langt mindre ressurskrevende, er utrolig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvem faen er ute etter syntetisk ytelse?

 

Det er praksis ytelse som har noe å si, hvordan er dette produktet i bruk?

 

Her treffer Apple alltid, og konkurrenter svært sjeldent.

LoL, Jeg har selv hatt flere appleprodukter, alt fra stasjonære og bærbare macer til Ipad og Iphone og det du sier er det TOTALT motsatte av hva min erfaring er. Apple skal ha cred. for IOS, men det er det eneste i mitt syn. Produktene er elendig(men fancy) bygd og koster 3x så mye som det de er verd i både spec og hvordan det er i bruk etter min mening. Det tullet om at de er mer holdbare er også bare latterlig... Første macen min måtte jeg ha inne til reperasjoner titt og ofte i forhold til HDD, hovedkort, vifte, skjerm, ny HDD og ODD. Og nei, jeg var ikke i nærheten av å misbruke den... kjenner og til flere andre med samme erfaring so meg på dette feltet. Eneste som Apple vinner på er OS, reklamering og menneskets naivitet i forhold til reklamer osv. Selvsagt Apple er ikke de eneste i forhold til dette. Alle de store merkevarene i verden(uansett om det er elektronikk eller ikke) gjør dette, men jeg vil enkelt påstå at de ligger ganske greit på toppen av denne kaken.

 

 

Når du ikke klarer å argumentere for desinformasjonen du spyr ut engang, så virker det som du har prøvd svært lite.

 

En MAC tilbyr deg funksjonalitet og byggekvalitet som svært få andre produkter kan matche.

 

Et eksempel er MBP, du får ikke tilsvarende laptop fra noen andre til samme pris.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For det første er det ikke en sannhet at ting er alltid optimalisert bedre på IOs, for det andre så er absolutt alle android enheter i samme prisklasse som apple både kjappere i bruk og på tester.

 

Haha. Virkelig? Så at jeg personlig har opplevd at samtlige av mine android-telefoner (HTC Desire, Samsung Galaxy Note, Xperia Z Ultra og Nexus 5) er tregere og mer "stuttery" i bruk enn først min fars iPhone 4, deretter min egen iPhone 5 og nå min samboers iPhone 6 er løgn da eller? Alle android-telefonene mine ble kjøpt når de var flunkende nye, og ble sammenlignet med den nåværende eller eldre iPhonen. Jeg har også vært ansatt i en elektronikkjede og testet ut samtlige toppmodeller fra alle produsenter de siste tre årene personlig. Du har rett og slett feil når det gjelder praktisk ytelse. Android er veldig bra,og er langt bedre i bruk nå enn bare forbet par år siden, men du bør ikke spre løgner.

 

Optimalisering kan være så mangt. Jeg tenker spesifikt på ytelse til appene, hvor kjappe de er og hvor ofte/sjelden åpen krasjer o.l

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ahh, ingenting som genererer mer fanboi rage enn en anmeldelse av et Apple produkt.

 

Undres hvorfor det ikke er slike tilstander i kommentarfeltet hos motparten. Nei, på tide å vokse opp folkens.

I gamledager snakket vi ofte om Apple-menigheten som spammet ned kommentarfelt, hører ikke så mye fra de lenger. Nå er det Android-menigheten (også kjent som anti-Apple menigheten) som har tatt over den rollen... :)

 

De kan jo kanskje ta inspirasjon i "Norges Anti-Tesla Forbund" og starte opp "Norges Anti-Apple Forbund" :green:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...