Gå til innhold

Dette er Windows 10-testerne misfornøyde med


Anbefalte innlegg

 

Nå har jeg da både forstått poenget med disse flisen og lest hvilke meninger de genererer.

Da er det rytters få som har bruk for den i nåværende form.

 

jeg vet ikke om du fikk med deg at jeg også skrev at Microsoft har misbrukt disse flisene ?

Det er det som er den utløsende faktoren her

 

 

Jaha?

Nei, kan ikke se at Microsoft har misbrukt flisene, de utvikler derimot konseptet videre og det kan ha potensiale til å bli langt bedre , spesielt nå som forbrukerne får si sitt til dem , noe du også kan være del av Elgen om du blir med på http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/preview så har du faktisk muligheten selv til å gi viktig tilbakemelding til MS.

 

Når det gjelder ytterst få så bør du se litt på statistikken på hvor mange som faktisk bruker dem , spesielt på W10 så vises det en kraftig økning noe som i alle fall viser at MS er på riktig spor nå.

 

er du blind .

de misbrukte flisen da alle skulle tvinges til bruke dem uansett om det fungerte eller ikke

de som ikke hadde berørings skjerm måtte liksom simulere valgene med musen

 

etter på kom Microsoft på at de hadde glemt desktop brukerne da de designet systemet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er du blind .

 

de misbrukte flisen da alle skulle tvinges til bruke dem uansett om det fungerte eller ikke

de som ikke hadde berørings skjerm måtte liksom simulere valgene med musen

 

etter på kom Microsoft på at de hadde glemt desktop brukerne da de designet systemet

 

Hva snakker du om egentlig?

Flisene er på ingen måte vanskelig å bruke med berøring eller mus , det samme gjelder også Charms , fliser som deler skjermen og en haug med andre funksjoner.

 

Jeg vil ikke påstå at Microsoft glemte desktop brukerne, de trodde rett og slett at det skulle gå greit å tvinge alle sammen til å like Modern UI og fliser uavhengig av hvilken maskinvare man sitter på. Da ender man opp med mange forskjellige reaksjoner.

 

Velger man derimot å fokusere på Windows 8.1 så ser man fort at mange av feilene som var i 8.0 nå er fjernet og dette tillater at de fleste desktop brukerne vil finne seg til rette der uten nevneverdige problemer.

 

Med Windows 10 vil man trolig få flere fornøyde kunder så lenge alt henger på greip igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Den koden var det bare en som skrev på tull, bare for å spekulere i hvorfor Microsoft hoppet over Windows 9, så den koden finnes ikke i Windows.

Nei koden finnes ikke i Windows, og basert på det jeg vet er det ingen som har påstått det heller, det "noen" har påstått er at uavhengige utviklere har gjort det (i stor grad), med et lite code search på Google kan du få dette bekreftet.

Videre vet vi allerede at personen som påsto det jobber i Microsoft.

Så nei, det her er ikke noe skrivi på tull for å spekulere, det er noe en Microsoft-ansatt har gitt som begrunnelse, om det er eneste grunnen kan diskuteres, at det er et halvveis reelt problem er ikke engang et spørsmål.

 

Uansett så er det en idiotisk kode....

 

Ja det er det, det er også veldig mange andre ting folk gjør som bare er idiotisk, lurer på om det er en sammenheng?

Lenke til kommentar

 

er du blind .

 

de misbrukte flisen da alle skulle tvinges til bruke dem uansett om det fungerte eller ikke

de som ikke hadde berørings skjerm måtte liksom simulere valgene med musen

 

etter på kom Microsoft på at de hadde glemt desktop brukerne da de designet systemet

 

Hva snakker du om egentlig?

Flisene er på ingen måte vanskelig å bruke med berøring eller mus , det samme gjelder også Charms , fliser som deler skjermen og en haug med andre funksjoner.

 

Jeg vil ikke påstå at Microsoft glemte desktop brukerne, de trodde rett og slett at det skulle gå greit å tvinge alle sammen til å like Modern UI og fliser uavhengig av hvilken maskinvare man sitter på. Da ender man opp med mange forskjellige reaksjoner.

 

Velger man derimot å fokusere på Windows 8.1 så ser man fort at mange av feilene som var i 8.0 nå er fjernet og dette tillater at de fleste desktop brukerne vil finne seg til rette der uten nevneverdige problemer.

 

Med Windows 10 vil man trolig få flere fornøyde kunder så lenge alt henger på greip igjen.

 

Flisene er kanskje lete å bruke , det betyr ikke at de passer for alle

UI menyen har jo samme stil .

( det noe som ikke stemmer , om jeg skriver at flesen er ui menyen så protestere dere , påstår at alle kunne greie seg uten den menyen hvis man går inn for det for da er plutselig flisen ikke en del av den menyen lengre , samtidig så dukker de opp når man velger å bruke den menyen )

 

og dette ville Microsoft tvinge over på alle brukerne

Det det som er grunnen til at jeg menr at de misbrukte dem

 

Organiseringen av dem var et annet problem.

har de nå fått kontroll på dette ?

Lenke til kommentar

 

 

er du blind .

 

de misbrukte flisen da alle skulle tvinges til bruke dem uansett om det fungerte eller ikke

de som ikke hadde berørings skjerm måtte liksom simulere valgene med musen

 

etter på kom Microsoft på at de hadde glemt desktop brukerne da de designet systemet

 

Hva snakker du om egentlig?

Flisene er på ingen måte vanskelig å bruke med berøring eller mus , det samme gjelder også Charms , fliser som deler skjermen og en haug med andre funksjoner.

 

Jeg vil ikke påstå at Microsoft glemte desktop brukerne, de trodde rett og slett at det skulle gå greit å tvinge alle sammen til å like Modern UI og fliser uavhengig av hvilken maskinvare man sitter på. Da ender man opp med mange forskjellige reaksjoner.

 

Velger man derimot å fokusere på Windows 8.1 så ser man fort at mange av feilene som var i 8.0 nå er fjernet og dette tillater at de fleste desktop brukerne vil finne seg til rette der uten nevneverdige problemer.

 

Med Windows 10 vil man trolig få flere fornøyde kunder så lenge alt henger på greip igjen.

 

Flisene er kanskje lete å bruke , det betyr ikke at de passer for alle

UI menyen har jo samme stil .

( det noe som ikke stemmer , om jeg skriver at flesen er ui menyen så protestere dere , påstår at alle kunne greie seg uten den menyen hvis man går inn for det for da er plutselig flisen ikke en del av den menyen lengre , samtidig så dukker de opp når man velger å bruke den menyen )

 

og dette ville Microsoft tvinge over på alle brukerne

Det det som er grunnen til at jeg menr at de misbrukte dem

 

Organiseringen av dem var et annet problem.

har de nå fått kontroll på dette ?

 

 

Da setter jeg en stoppe for diskusjonen vår Elgen og tar for gitt at vi to ikke kommer videre.

Mye av dette har du fått svar på selv , om noe så anbefaler jeg at du tester windows 10 gratis så får du litt i pose og sekk både når det gjelder det nyeste og det som har vært i Windows 8.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tilbake til Topic :

 

*Testet faktisk oppstart og ble litt forundret over at W10 vs W8 faktisk er noe raskere , dette er selvsagt en ren Installasjon vs en noe eldre ( 1 år ca) , men begge er relativt strippet når det gjelder elementer i oppstarten.

 

*Har ikke lagt merke til om det lar seg gjøre å personalisere utseendet mer på Windows 10 i forhold til det man kunne i W7 / Vista , noen som har oppdaget det eller sett noe til det i registeret? Dette var selvsagt et av punktene som jeg fant negativt i Windows 8

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg misforstår 9?ern, men for å skifte bakgrunnsbilde på påloggingsskjermen må man enten inn i regestryen eller bruke 3. parts program i Windows 7. I Windows 8 er det derimot mye lettere, motsatt av det som står i artikkelen. Er det denne skjermen det er snakk om eller noe helt annet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hadde vært digg om Microsoft kunne implementert muligheten for å synce telefonen med Windows, slik at jeg kan svare på samtaler, sende meldinger (whatsapp, hangouts etc), via datan. Slik at det kommer en pop-up notification hver gang det skjer noe, så kan jeg svare direkte ;)

 

Slik er det på Mac, så det er en veldig kul funksjon ja! Ikke dumt om dem implementerer noe slikt.

Lenke til kommentar

Disse programmene som følger med windows er jo der nettop for at man skal slippe å kjøpe inn en masse programmer man ellers ville ha behov for .

 

men så er de jo at forskjellige mennesker har forskjellig behov

og noen av dem har ikke så mye penger å bruke på programvare

Da har ofte argumentet vært at man kan laste ned gratis programmene

ulempen er da at ikke alle disse gratis programmene ( som ofte er konvertert fra linux ) er bra nok

og da har Microsoft gitt oss et alternativ

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Pdd er jo INGEN av de frie M$-programmene spesielt gode :p

Pdd ?

jeg er ikke helt med her

 

Per Dags Dato... :)

 

Ellers er jeg enig med elgen at "Modern UI"/Metro er noe av det teiteste UI som noensinne er laget.

Uansett om det er på en mobil eller på (desktop)PC. Touch-skjerm eller ei.

Det kan jeg.. det kan "Elgen" mene, og dere som synes det er bra kan få mene det.,

:)

 

Bortsett fra det synes jeg Win 8.1 er greit å bruke, og vil sikkert oppgradere til Win 10 om ikke lenge.

Men, dersom MS kan lage(gjeninnføre) ett (for meg) elegant/minimalistisk UI... gjerne slik det har vært siden *desktop* med ikoner ble "oppfunnet" foretrekker jeg det.

Startmeny(er), "Taskpbar-shortkuts", WIn+S... Alt dette er for å *kjøre* programmer (som bør kunne "resizes" som man ønsker). Altså.. hvordan jeg skal finne/kjøre ett prog er ikke så viktig.. for meg.

Utseendet på desktop er faktisk ikke helt uvesentlig (estetisk).. og der er "Modern UI/Metro" FAIL.

For meg...

:)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

jeg har flere gange hevdet at de som er så glade i Modern UI egenlig er personer som jobber mye med smartmobiler og nettbrett for da for det et temmelig likt grensesnitt

 

Er du ening i dette ?

 

jeg har også hevdet at det klassiske UI fra windows 95 i utgangspunktet er mer tilpasningvennlig en metro

har vi samme syn på det og ?

 

jeg vil også påstå at man kan innføre noe som ligner på metro i den klassiske menyen uten at det er metro

 

uansett så må det være 100% valgfritt

Lenke til kommentar

Hvis man ser bort fra den kapitalistiske siden ved å lansere Windows 10, så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor de hele tiden må flikke og endre på utseendet og generell funksjonalitet i operativsystemene.

 

Kan de ikke i det minste lage et system som lar folk velge hva de faktisk vil ha?

 

Er man ikke interessert i f.eks (nevner ting jeg spyr av):

 

Touchfunksjon

Apps

Windows Store

Metro

Ribbon menus

 

Så synes jeg det skulle vært mulig å avinstallere. Helst burde disse kommet opp som valg under installasjon, slik at man slipper at de i det hele tatt har vært innom maskina.

 

Nå kan jeg godt godta at f.eks touchfunksjonaliteten automatisk blir med når man har røkla på nettbrett eller noe annet røkkel med touchfunksjoner.

 

Vil jeg ha Classic startmeny og Classic "theme" så synes jeg Microsoft burde gi meg mulighet til det. Ikke tvinge dette opplegget ned halsen på meg. Vil jeg ha den der apps-greia i startmenyen så la meg få velge det. Vil jeg ikke ha Windows Store så la meg få fjerne den helt. Tror de virkelig at bare fordi den ligger der uansett så kommer jeg til å benytte meg av den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...