Gå til innhold

Tidenes beste film


Boralis

Anbefalte innlegg

For meg starter ikke en film på toppnivå, den begynner på bunn, og har som oppgave å klatre oppover rangstigen, når jeg så denne filmen var det få ting som satte igang klatring oppover.

 

Det virker som den prøver kjempehardt å være kreativ og alternativ, men til slutt blir det bare som "kunst" og det blir seende slik ut.

 

Kreativt? Ja, kanskje.

Bra? Nei.

 

http://www.adressa.no/kultur/article1068904.ece#newPost

HAHAHA! Har du noen gang sett no så dumt?! Herre gud! XD

Hvor tar de det fra? Amatører. HÆHÆ!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ser mange som liker filmer av eldre årgang, mye mulig filmene er gode. Men for meg så er jeg like mye opptatt av at filmer kommer med knall lyd og bilde i tillegg til bra story, og ikke minst gjør jobben med å underholde.

Så for meg er ikke filmer før 80tallet interresant uannsett desverre, akkurat pga elendig bilde og lyd, hjelper ikke om filmen scorer høyt på de andre kriteriene:)

Helt sluttet å se DVD filmer etter Blu ray og nå døde HD DVD kom på markedet:)

Vil uannsett sette Ringenes Herre trilogien og Harry Potter filmene høyt opp.

Som enkelt filmer scorer feks Black Hawk Down, Blade Runner og Band of brothers (selv om det mini serie).

Dette er for meg filmer som scorer høyt på bilde, lyd, handling osv.

Endret av termi.-
Lenke til kommentar
Ser mange som liker filmer av eldre årgang, mye mulig filmene er gode. Men for meg så er jeg like mye opptatt av at filmer kommer med knall lyd og bilde i tillegg til bra story, og ikke minst gjør jobben med å underholde.

Så for meg er ikke filmer før 80tallet interresant uannsett desverre, akkurat pga elendig bilde og lyd, hjelper ikke om filmen scorer høyt på de andre kriteriene:)

Helt sluttet å se DVD filmer etter Blu ray og nå døde HD DVD kom på markedet:)

Vil uannsett sette Ringenes Herre trilogien og Harry Potter filmene høyt opp.

Som enkelt filmer scorer feks Black Hawk Down, Blade Runner og Band of brothers (selv om det mini serie).

Dette er for meg filmer som scorer høyt på bilde, lyd, handling osv.

Kjipt for deg at du aldri vil oppleve gleden av å se Star Wars og 2001.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Klassisk hifi-entusiast som ikke eier filmsmak.

Dere har delvis svaret der:)

Men filmsmak har jeg selv om jeg ikke ser eldre filmer..

 

 

Ser mange som liker filmer av eldre årgang, mye mulig filmene er gode. Men for meg så er jeg like mye opptatt av at filmer kommer med knall lyd og bilde i tillegg til bra story, og ikke minst gjør jobben med å underholde.

Så for meg er ikke filmer før 80tallet interresant uannsett desverre, akkurat pga elendig bilde og lyd, hjelper ikke om filmen scorer høyt på de andre kriteriene:)

Helt sluttet å se DVD filmer etter Blu ray og nå døde HD DVD kom på markedet:)

Vil uannsett sette Ringenes Herre trilogien og Harry Potter filmene høyt opp.

Som enkelt filmer scorer feks Black Hawk Down, Blade Runner og Band of brothers (selv om det mini serie).

Dette er for meg filmer som scorer høyt på bilde, lyd, handling osv.

Kjipt for deg at du aldri vil oppleve gleden av å se Star Wars og 2001.

Star wars har jeg sett, men dette før jeg ble interresert i hjemmekino/hifi..Å fyre opp en gammel film idag orker jeg ikke desverre:)

 

 

Kan legge til at jeg ser eldre filmer så samt de blir "overhalt" og gitt ut på blu ray:)

Endret av termi.-
Lenke til kommentar
Får du ikke følelsen av at du går glipp av veldig mye? For det bør du ha.

Jo, i grunn, men dukker jo opp eldre filmer som får seg en kraftig overhaling på blu ray.

Får bare tro de slipper flere eldre filmer på blu ray nå som det kommet for å bli:)

Lenke til kommentar

Jeg syntest Star Trek-filmen var bra. Har aldri vært kjempe-fan av Star Trek, men den var veldig bra. Spennende, og med veldig gode effekter.

 

Star Wars-filmene er nok en av mine favoritter. De "gode, gamle" filmene er spesielt gode, selv om effektene kanskje har gått ut på dato. De tre nyeste holder mål, med Episode III som min favoritt. Sikkert mange som er uenige der.

Generelt sett syntest jeg SW er en fantastisk hexologi. Holder mål, og er en av de filmene man kommer til å huske om 50 år til. Det er jeg overbevist om.

 

Så på tidligere tråder at det har vært en diskusjon ang. Memento.

Filmen er laget i et retrospektivt handlingsmønster, og jeg må si regisøren har gjort en svært god jobb. Syns det var en knallfilm. Syntest det er tøft å tørre å bruke svart-hvitt i film. Men den er litt krevende, derfor kan det være mange som "faller av". De jeg så den sammen med, syntest bare den "rar".

 

American History X er jo helt enorm. Sett den flere ganger, og gjør det mange filmer ikke klarer: man tenker på filmen lenge etter den er ferdig.

 

 

Last Man Standing er antageligvis en av mine favorittfilmer. Rå, brutal og macho. Willis gjør en av sine beste roller i denne filmen.

En av de få filmene jeg har giddet å kjøpe:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...