Gå til innhold

Tidenes beste film


Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En skikkelig klassiker: The Crow :yes:

 

O Brother Where Art Thou er en sinnsykt stemningsfylt film..

 

Pulp Fiction, Reservoir Dogs, Tarantino generellt, er veldig gode filmer.

 

Snatch, Lock Stock And Two Smoking Barrels, begge er morsomme og godt filmatiserte filmer.

 

2001: A Space Oddysey er rett og slett en sinnsykt bra film, og mer kunstnerisk en de fleste andre scifi filmer ;)

 

The Big Lebowski er rett og slett morsom.

 

Apocalypse Now! (redux) er jo unektelig en av tidenes beste filmer..

 

+++ mange, mange fler jeg ikke kommer på i farta..

Lenke til kommentar

Av Ringenes Herre-filmene er det ingen tvil om hvilken jeg synes er best hittil: Ringens Brorskap. To Tårn var altfor skuffende.

 

Ellers har jeg mange favoritter, hvorav 2 er fra det fantastiske filmåret 1994:

 

Citizen Kane (1941) - Glimrende filmteknikk av Orson Welles. Satte standarder.

Forrest Gump (1994) - Tom Hanks i sin livs rolle.

The Shawshank Redemption (1994) - Vanvittig god historie av Stephen King.

Saving Private Ryan (1998) - Tom Hanks igjen, den beste krigsfilmen jeg har sett.

Finding Nemo (2003) - Animasjonen! Humoren! "Are you my conscience?"

 

Det er så ufattelig mange fler, men jeg må stanse et sted. Ser det er bred enighet om et par av titlene her ihvertfall.

Lenke til kommentar

Mange av de filmene som er nevnt ovenfor er konge filmer, men det er fremdles noen flere som kommer inn blandt Tidenes Beste Film:

 

Taxi Driver - med Robert DeNiro og Jodie Foster(14 år gammel)

Amelie - Beste franske filmen som noen gang er laget (i alle fall som jeg har sett)

The Shining (ondskapens hotell) - Jack Nicholson spiller den gale mannen

han er... RED RUM

 

Det er noen av de filmene jeg synest er blandt de beste ever... i tilleg til mange av de som er nevnt fra før (og sikkert en del andre som jeg ikke kommer på for øyeblikket)

Lenke til kommentar

For å utvide den allerede fyldige listen:

 

The Matrix (del 1) er jo allerede en klassiker (i motsetning til toeren som er god, men som aldri blir noen klassiker).

 

Filmer som har gitt meg en utrolig god filmopplevelse i usortert rekkefølge:

 

- The Matrix

- Frihetens regn

- O Brother Where Art Thou

- Kill Bill (den må dere bare se)

- Schindler's List

- American Beauty (Spacey er jo helt fantastisk i denne filmen)

- Den Sjette sansen

- Blade Runner

- Donnie Darko

++++++++

 

Dette var i allefall et par av de filmene som har gitt meg den gode opplevelsen som jeg håper på hver gang jeg går på kino.

 

mvh

dacourt

Lenke til kommentar
En skikkelig klassiker: The Crow :yes:

Hvordan kunne jeg glemme? The Crow er vanvittig bra.

Nåja... det at du glemmer The Crow, men faktisk nevner Starship Troopers sier vel sitt kanskje? :lol:

 

Selvsagt, dette er smak og behag, men du tror jeg må være den første jeg har møtt som vil legge den filmen til under "Tidenes beste film", men du om det!

Lenke til kommentar
Nåja... det at du glemmer The Crow, men faktisk nevner Starship Troopers sier vel sitt kanskje? :lol:

 

Selvsagt, dette er smak og behag, men du tror jeg må være den første jeg har møtt som vil legge den filmen til under "Tidenes beste film", men du om det!

Hey! Ikke noe drittslenging her nei! :p:

 

Sier ikke at Starship Troopers er tidenes beste film, men jeg syns det er en skikkelig tøff Sci-Fi film.

 

Jeg syns også The Abyss er en veldig bra Sci-Fi film, men jeg er størst fan av Sci-Fi filmer med enorme mengder nedslakting av slemme romvesener, som f.eks Aliens og Starship Troopers. Predator er også ganske heftig.

 

Da trenger jeg vel egentlig ikke si at jeg gleder med som en liten ungen til Aliens Vs. Predator filmen kommer på kino. :D

 

Etter min mening kommer Hollywood ut med altfor få tøffe action/sci-fi filmer for tiden. Siste sci-fi filmen derfra var vel The Core. Ikke akkurat den mest spennende filmen. Nei sci-fi filmer skal inneholde mange stygge aliens. Slik er det bare. ;)

Lenke til kommentar

Hmm, min interesse for film går veldig opp og ned, og det er sikkert tonnevis av gode jeg ennå ikke har sett, sånn som Gudfaren-serien, for eksempel. Men her er det beste av det beste:

 

1. Løvenes Konge. Helt utrolig film. Sinnsykt gøy å se den nå som den kom ut på DVD. VHS-en ble gitt til en mindreårig uten min tillatelse. :) Best på engelsk.

 

2. Ringens Brorskap. Utrolig. Elsker filmen nesten like mye som boka.

 

3. Braveheart. Er litt usikker på hvor god jeg synes denne filmen er. Av og til synes jeg den er for voldelig og at kampscenene er skikkelig tamme, men, men. Sjeldent så mange tårer pipler under én film. :)

 

4. To tårn. Hater at de føkka med Faramir. Argh. Synes uansett denne var nesten like god som Ringens brorskap.

 

5. Oppdrag Nemo. Så den nettopp på engelsk. Voldsomt god film fra Disney.

 

6. A.I. Godt eksempel på god science fiction og drama.

 

6. Pianisten

 

Jeg oppdager nå at jeg er veldig usikker på hvor de hører til, men, men. Er veldig glad i krigsfilmer, men synd jeg ikke er 18. Skal prøve å få sett Platoon, Full Metal Jacket og Schindler's Liste (ikke akkurat krigsfilm) en gang i nærmeste framtid.

 

De fleste av de der er nye filmer. Litt synd ikke jeg har sett flere av det eldre slaget. Så nettopp The Thing og Alien. Likte begge, men ikke så voldsomt godt. Skjønner ikke helt hvorfor Alien har fått så god kritikk, men The Thing imponerte virkelig.

Lenke til kommentar
Oi mange som likte aliens filmene her, må si meg enig men Aliens(2) var beste. Alien 3 og 4 sugde å hadde ingen ting me aliens å gjøre. (Aliens er en tegneserie så denn har en "story" som 3 og 4 ikke fulgte :grumpy: )

Bare for å pirke litt. Her er tittelene på Alien filmene.

 

Film #1: Alien

Film #2: Aliens

Film #3: Alien 3

Film #4: Alien Resurrection

 

Sånn. Jeg for min del mener Aliens er fetest. Altså film #2. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...