Gå til innhold

Tidenes beste film


Boralis

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

De beste filmene (noensinne) er som følger (i alfabetisk rekkefølge):

 

Beautiful Mind, A (2001)

Citizen Kane (1941)

Devil's Advocate, The (1997)

Fight Club (1999)

Forrest Gump (1994)

Gladiator (2000)

Godfather: Part III, The (1990)

Kill Bill: Vol. 1 (2003)

Léon (1994)

Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The (2001)

Matrix, The (1999)

Ninth Gate, The (1999)

Platoon (1986)

Pulp Fiction (1994)

Requiem for a Dream (2000)

Reservoir Dogs (1992)

Snatch (2000)

Traffic (2000)

 

 

Så må jeg også legge til at det er vanvittig mange geniale filmer jeg er klar over, men som jeg ikke har sett enda. Som fanatiker blir jeg nesten flau av å tenke på hvor mye jeg ikke har sett enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Papillon + Great Escape  kan anbefales som gode fengsels filmer..

Syns ikke Papillion var så utrolig jeg. Jeg irriterer meg temmelig krafrig over forandringer og endringer i Ringenes Herre filmene, men det er enda verre med Papillion. Den er tross alt basert på enn sann historie, og jeg har lest bøkene flere ganger. De er noen av de mest fengslende bøkene jeg noen gang har lest, og jeg vil anbefale alle å lese de. :yes:

Lenke til kommentar
Papillon + Great Escape  kan anbefales som gode fengsels filmer..

Syns ikke Papillion var så utrolig jeg. Jeg irriterer meg temmelig krafrig over forandringer og endringer i Ringenes Herre filmene, men det er enda verre med Papillion. Den er tross alt basert på enn sann historie, og jeg har lest bøkene flere ganger. De er noen av de mest fengslende bøkene jeg noen gang har lest, og jeg vil anbefale alle å lese de. :yes:

Nå har ikke jeg leste bøkene da ,men filmen og ikke minst den utrolige gode skuespiller prestasjonen til Steve McQueen er jo bare helt fantastisk.. Dustin Hoffman spiller også ganske bra... Har sett noen filmer av steve Mcqueen og the great escape + papillon syntes jeg er bra..

Har lyst å se The Magnificent Seven noen som har sett den ?

 

Jeg som tenkte å lese gudfaren bøkene , mulig jeg bør stå over de ta i fare for å ikke like filmen så godt som jeg gjør no.. hehe..

Lenke til kommentar

Når det gjelder bøker og film så er det viktig å prøve å huske at det er to separate former for media som har sine egne krav. En god film kan ikke direkte gjøres til en god bok den må forandres på enkelte punkter. Slik må også bøkene orandres for å kunne bli gode filmer.

 

Jeg tror det var Irvine Welsh som sa at han ikke følte at filmene basert på hans bøker hadde noe med hans opprinnelige verk å gjøre. Det var kun hans verk så lenge det var en bok, film overlot han til regissører og produsenter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

  •  
  • Løvenes Konge :D (digger tegnefilmer)
     

Fullstendig enig i at det er en av verdens beste, ikke bare tegne-, men filmer generelt. Har selvsagt 2 disk dvd'en som tar fullstendig av.

Lenke til kommentar

  •  
     
  • Løvenes Konge :D (digger tegnefilmer)
     
     

Fullstendig enig i at det er en av verdens beste, ikke bare tegne-, men filmer generelt. Har selvsagt 2 disk dvd'en som tar fullstendig av.

Kult. Trodde jeg var den eneste. :) Ja, den tar helt av. Fikk nettopp ordentlig lydannlegg, og de har utrolig mye å si. Det er jo tross alt en musikal. Sikkert hørt sangene hundre ganger.

 

Tror det er min favorittfilm. I hvert fall det beste av Disney (ok, jeg har sett alt for lite Disney. Skjerpings.)

Lenke til kommentar
Matrix og Ringenes Herre liker jeg å se på som én film

Øhhh.... hæ?

For å si meg enig med |Johnsen| WHAT!!! :shrug:

 

Kan jeg få en inngående forklaring på dette, vær så snill. Du kan gått bruke skje eller for guds skyld bruk den største snøskuffa du finner.

 

Og qwerty2 er helt enig, Starship Troopers er ikke en bra film, har den på dvd, hvorfor husker jeg ikke...

Endret av MU26599
Lenke til kommentar
dere som nevner "StarShip troopers" det er en av de mest sugne filmene jeg noen gang har sett... men man har jo forskjellig smak

Har da aldri sagt at Starship Troopers er tidenes beste film.

 

Jeg liker alien-hack-and-slash filmer, og derfor er Starship Troopers en film jeg virkelig setter pris på. *grin*

 

Andre bra alien-hack-and-slash filmer er Aliens (altså 2'ern).

Så liker jeg også Predator, Predator 2 og gleder meg da logisk nok til Alien Vs. Predator og en eventuell Predator 3. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...