Gå til innhold

Tidenes beste film


Boralis

Anbefalte innlegg

08.06-04 kommer Aliens vs Predator ( http://www.avp-movie.com ), aaah det blir stor film, håper jeg da.

Surt at han som regisserer Avp også ikke ( så vidt jeg har hørt av historien i filmen) klarer å følge Aliens vs Predator tegneseriene. Dumt når de absolutt skal finne på egne historier når d haugevis å ta av fra før. :shrug:

Joda. Skal si meg litt enig der. Skulle likt å sett tegneserien bli til film.

 

Nå er det en stund siden jeg har lest tegneserien, så rett meg hvis jeg tar feil, men det handlet vel om at Predator slipper løs Aliens på det de tror er en ubebodd planet for å jakte på dem, fordi de ser på Aliens som er verdig motstander.

Menneskene er bare uheldige og havner midt i alt rotet siden de har bygget en koloni på denne planeten. Skulle være nogelunde rett det?

 

Men så har du noe andre tegneserier som kunne blitt bra filmer med riktig veiledning som f.eks Ridley Scott eller James Cameron.

Kan nevne noen;

 

Aliens Vs. Superman

Terminator Vs. Aliens

Predator Vs. Batman

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
08.06-04 kommer Aliens vs Predator ( http://www.avp-movie.com ), aaah det blir stor film, håper jeg da.

Surt at han som regisserer Avp også ikke ( så vidt jeg har hørt av historien i filmen) klarer å følge Aliens vs Predator tegneseriene. Dumt når de absolutt skal finne på egne historier når d haugevis å ta av fra før. :shrug:

Joda. Skal si meg litt enig der. Skulle likt å sett tegneserien bli til film.

 

Nå er det en stund siden jeg har lest tegneserien, så rett meg hvis jeg tar feil, men det handlet vel om at Predator slipper løs Aliens på det de tror er en ubebodd planet for å jakte på dem, fordi de ser på Aliens som er verdig motstander.

Menneskene er bare uheldige og havner midt i alt rotet siden de har bygget en koloni på denne planeten. Skulle være nogelunde rett det?

 

Men så har du noe andre tegneserier som kunne blitt bra filmer med riktig veiledning som f.eks Ridley Scott eller James Cameron.

Kan nevne noen;

 

Aliens Vs. Superman

Terminator Vs. Aliens

Predator Vs. Batman

Hehe kan bli for mye av det gode :p: Men vis James cameron og Ridley scott hadde gått ilag med å laget Alien 5, noe som de har tenkt så tror jeg de ville følge tegneseriene. De har nå tenkt å starte på nytt etter Aliens og lage denn etter denn ekte historien, å slette alien3 og resurrection går vertfall jeg med på :-)

Lenke til kommentar

Noen av de beste (finnes ikke bare en):

 

Rififi - Jules Dassin, 1955

Bob le Flambeur - Jean-Pierre Melville, 1956

The Limey - Steven Soderbergh, 1999

Bound - Wachowski brødrene, 1996 (ja, den er bedre enn matrix :yes: )

Sanger fra andre etasje - Roy Andersson, 2000

 

 

Den mest ubestemmelige hittil:

Santa Sangre - Alejandro Jodorowsky, 1993 (sett den 5 ganger og vet fremdeles ikke om den er mesterverk eller makkverk :D )

Lenke til kommentar
Enig med mye av det som er nevnt, men dere har glemt noen da:

 

-The 12th Floor

for deg som lurer på hvordan det hele henger sammen (skapelsen og sånn...)

 

-Way of the Gun

Tja. Den heter vel strengt talt The 13th Floor, hvis det er den om det Virtual Reality greiene. ;)

Joda, stemmer det. Min feil. Men filmen er bra allikevell da...

 

Og jeg tror på det de forteller... Kunne nesten kalt det dokumentar

Lenke til kommentar

10 Sjappe:

 

Seven, Fight Club, Pulp Fiction, Reservoir Dogs, Hard Boiled, The Killer, A Better Tomorrow , Face/Off, Memento, LoTR 1-2, The Matrix, The Crow, Once Upon A Time In China 1-3, Star Wars 4-6, The Rock, Kill Bill, The Shawshank Redemption, Project A, Saving Privat Ryan, Band Of Brothers (Ikke en film men FY ******), Dark City, The Sixth Sense, Unbreakable, Signs, Friday The 13Th., Fist Of Legend, The Tai-Chi Master Sleepy Hollow, Fear and Loathing in Las Vegas, Black Hawk Down, Gladiator også videre...

 

Det var nesten 10 filmer da :D

Lenke til kommentar
10 Sjappe:

 

Seven, Fight Club, Pulp Fiction, Reservoir Dogs, Hard Boiled, The Killer, A Better Tomorrow , Face/Off, Memento, LoTR 1-2, The Matrix, The Crow, Once Upon A Time In China 1-3, Star Wars 4-6, The Rock, Kill Bill, The Shawshank Redemption, Project A, Saving Privat Ryan, Band Of Brothers (Ikke en film men FY ******), Dark City, The Sixth Sense, Unbreakable, Signs, Friday The 13Th., Fist Of Legend, The Tai-Chi Master Sleepy Hollow, Fear and Loathing in Las Vegas, Black Hawk Down, Gladiator også videre...

 

Det var nesten 10 filmer da :D

Mye Chow Yun-Fat/John Woo her ser jeg. :D

 

Ikke noe galt i det. Syns begge to er konge. :woot:

Lenke til kommentar
Etter å ha lest tråden ser jeg tre tendenser:

 

Lite variasjon/originalitet

Mye action

Mye nytt/lite klassisk

Mye hollywood

 

Det er tydelig at det sees for lite film blant forumets brukere.

 

Ja det er mange gode gamle klassiker.. Bridge from riwer kwon er jo meget bra , Gone with the wind, Seven samurai.. Lawrence of Arabia (Har nettopp kjøpt den , skal se den en av dagene.), serpico utrolig bra film med Al pacino(Har er rett å slett bare den beste skuespilleren, prestasjonen hans i Gudfaren filmene er jo bare helt KONGE) Ellers har vi mange gamle filmer av Steve mcqueen Han er også en helt utrolig skuespiller , papallion + the last escape.. Det er så utrolig mange gode gamle klassikere.. Kunne sikkert listet opp MANGE , elsker å se gamle klassikere Sist så jeg Ed wood, utrolig film samt en bra rolle av en ung Depp.. Er fristet til å se noen filmer av Edward wood junior, er det virkelig mulig å lage så dårlige filmer(!) ?..

 

Noen som har sett de gamle Hitchoock klassikerene ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...