Gå til innhold

Tidenes beste film


Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Hver eneste gang jeg skal prøve å komme fram til min favorittfilm ender jeg opp på Eraserhead. Har vel sett den rundt 8 ganger det siste halvåret..

Lenke til kommentar

Holder med de fleste her hva angår bra filmer

Hvis jeg allikevel skulle velge så blir det filmene (Uten Rangering)

120 Dager I Sodoma

Friend(Koreansk)

Full Metal Jacket

Hei Tai Yang(Hong Kong)

Ichi The Killer(Japansk)

Prozac Nation(Med Christina Ricci)

Shiki Jitsu(Japansk)

Spartacus

The Ten Commandments

 

Tar ikke med de som er nevnt, men her var det gode forslag om filmer.

Skal holde øye med denne tråden og se om jeg finner noen godiser :thumbup:

Lenke til kommentar

Fear and loathing in las vegas

Pulp Fiction

Momento

Matrix (den første)

Donnie brasco

Terkel i knipe

Slipp Jimmy fri

 

Men den aller beste filmen? det er et godt spm... skal komme tilbake senere i dag om jeg kommer frem til noe :p men mange gode forslag her inne :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
"Den fabelaktige Amelie fra Montmartre" er noe av det beste som er laget. Ikke bare en fantastisk historie. Teknisk er den også veldig spennende.

6511312[/snapback]

Ja den er bra, så den på Nrk for en stund tilbake, virker som alt er perfekt i den filmen.

Men det er ikke tidenes beste film, da er nok historien litt for drøy for min del.

Lenke til kommentar
"Den fabelaktige Amelie fra Montmartre" er noe av det beste som er laget. Ikke bare en fantastisk historie. Teknisk er den også veldig spennende.

6511312[/snapback]

Ja den er bra, så den på Nrk for en stund tilbake, virker som alt er perfekt i den filmen.

Men det er ikke tidenes beste film, da er nok historien litt for drøy for min del.

6511770[/snapback]

 

Tidenes beste film uansett vanskelig å kåre. Film er noe nært og personlig. Syns du alt virket perfekt i "Amelie"? Lei den en gang til. Se litt bak historien. Det er det jeg liker med slike filmer. "Feel good", men under det hele er det som skal sette i gang tenkemaskinen. En film som setter de "små grå" i aktivitet. Ikke bare i forhold til filmen i seg selv, men også i forhold til hvordan en selv er og tenker.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Dette svarte jeg strengt tatt på i tråden om beste regissør, men jeg tar det her også. Beste film noensinne, slik jeg ser det:

 

2001: A Space Odyssey

1314779[/snapback]

Enig. Beste Reggisør er Stanley Kubrick og beste film er 2001: A Space Odessy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...