Gå til innhold

FM15 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2015


Anbefalte innlegg

Hvis du slenger ut taktikken din i grove trekk, så kan jeg prøve å komme med råd og tips basert på egne erfaringer hvis jeg ser noe jeg kjenner meg igjen i.

Spiller en 4-3-2-1-variant. Målet er å tette igjen bakover, holde på ball og skape masse sjanser fra kantene, samt bruke Tielemans som en ballfordeler på midten. Har begynt å få til patchen mer nå, men jeg måtte trekke DMen dypere og også ligge lavere med stopperne.

 

På bortebane er jeg nødt til å spille mer direkte, men dette gjorde jeg også før den nye patchen, men det virker å ha en mindre effekt nå enn tidligere. Det begynner å komme seg, men målet er å fortsatt dominere Frankrike. Da trenger jeg å bli klinisk på bortebane igjen.

 

dSNuX7N.png

 

Instruksjoner

Endret av MartinF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sesongen 2016 ferdig med RBK. Vinner serien med 19p og cupen (for første gang) med 3-1 over Godset. Ryker ut i CL med sisteplass i gruppen. Gjorde jobben min med 4-1 over Leverkusen, men trengte PSG-seier med to mål eller mer over Everton for å komme til EL. PSG fucka det opp og tapte 2-1. Sisteplass og fem poeng er litt surt, spesielt med tanke på hvor mye jeg overkjørte Everton hjemme (0-0).

Lenke til kommentar

 

Hvis du slenger ut taktikken din i grove trekk, så kan jeg prøve å komme med råd og tips basert på egne erfaringer hvis jeg ser noe jeg kjenner meg igjen i.

Spiller en 4-3-2-1-variant. Målet er å tette igjen bakover, holde på ball og skape masse sjanser fra kantene, samt bruke Tielemans som en ballfordeler på midten. Har begynt å få til patchen mer nå, men jeg måtte trekke DMen dypere og også ligge lavere med stopperne.

 

På bortebane er jeg nødt til å spille mer direkte, men dette gjorde jeg også før den nye patchen, men det virker å ha en mindre effekt nå enn tidligere. Det begynner å komme seg, men målet er å fortsatt dominere Frankrike. Da trenger jeg å bli klinisk på bortebane igjen.

 

 

 

Instruksjoner

 

Den venstresiden din er jo spektakulært offensiv da.

Endret av DurinVIII
Lenke til kommentar

Sesongen 2016 ferdig med RBK. Vinner serien med 19p og cupen (for første gang) med 3-1 over Godset. Ryker ut i CL med sisteplass i gruppen. Gjorde jobben min med 4-1 over Leverkusen, men trengte PSG-seier med to mål eller mer over Everton for å komme til EL. PSG fucka det opp og tapte 2-1. Sisteplass og fem poeng er litt surt, spesielt med tanke på hvor mye jeg overkjørte Everton hjemme (0-0).

Knall! Hva årstall er du dulta deg inn i da?

Lenke til kommentar

 

Sesongen 2016 ferdig med RBK. Vinner serien med 19p og cupen (for første gang) med 3-1 over Godset. Ryker ut i CL med sisteplass i gruppen. Gjorde jobben min med 4-1 over Leverkusen, men trengte PSG-seier med to mål eller mer over Everton for å komme til EL. PSG fucka det opp og tapte 2-1. Sisteplass og fem poeng er litt surt, spesielt med tanke på hvor mye jeg overkjørte Everton hjemme (0-0).

Knall! Hva årstall er du dulta deg inn i da?

 

 

2016, kanskje?

Lenke til kommentar

 

Den venstresiden din er jo spektakulært offensiv da.

Den er det. Men fungerer veldig greit nå:

5gkZsEH.png

 

Jeg skulle til å svare deg nå, men det ser ikke til at spillet er helt ubrukelig/ødelagt likevel, men at du fint klarte å finpusse taktikk og kosing selv. Du slipper jo faen ikke inn mål en gang. Dette ser jo aldeles strålende ut! Hvordan har du klart å tette igjen så kraftig bakover?

Lenke til kommentar

Jeg skulle til å svare deg nå, men det ser ikke til at spillet er helt ubrukelig/ødelagt likevel, men at du fint klarte å finpusse taktikk og kosing selv. Du slipper jo faen ikke inn mål en gang. Dette ser jo aldeles strålende ut! Hvordan har du klart å tette igjen så kraftig bakover?

Jeg måtte endre ganske mye før den fungerte slik jeg ønsket, men virker som den sitter igjen nå, inntil neste patch. :) Bortsett fra å ha en god keeper og to bunnsolide stoppere, så er jeg flink til å holde på ball (gir ikke motstanderen all verden til muligheter i løpet av en kamp). Jeg gjør egentlig ikke så mye mer enn å kjøre "Drop deeper" på forsvaret, og spillerinstruksjoner på stopperne er "Pass it shorter" og "Tackle harder".

 

Det gjenstår å se hvordan jeg klarer meg borte mot store lag i Europa. Har slitt der tidligere, men nå er jo taktikken ganske uprøvd.

 

Hender at taktikken dør litt på bortebane, men så lenge vi klarer å ta tak i kampen så går det som regel vår vei, og med veldig få baklengs. Hjemme så er den bunnsolid, også mot store lag.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Hmm jeg sliter voldsomt med FM15 så langt. Prøvd 5 forskjellige taktikker nå, 2 laget selv og 3 hentet fra andre som har hatt suksess, men får det samme sluttresultatet hver gang. Dominerer stort sett sjansestatistikken og ballbesittelse, men er veldig lite effektiv og slipper inn lette mål. På nåværende save så holder jeg på å få sparken av Molde da jeg ligger på en skuffende 8. plass etter de 8 første kampene. Nyheten etter nesten hver eneste kamp til nå er at jeg enten er uheldig eller at motstanderen er heldig som vinner/tar poeng. Frustrerende greier.

 

Blitt litt standard FM for min sin del. Men nå har jeg egentlig aldri hatt stor sukess på FM de første månedene, så får vel bare prøve videre.

Lenke til kommentar

Takker for tipsene. La om litt og det gav i hvert fall kortvarig suksess. 4 seiere på rad og kontakt med 1. plassen, før jeg gikk på et braktap på hjemmebane i 3. runde i cupen og tilbake til det jeg hadde slitt med tidligere. Effektive motstandere og uheldige tap/poengtap.

 

Men men, gir ikke opp ennå hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...