Gå til innhold

FM15 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2015


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg lei dette spillet. Sparken i Cardiff, Derby, Bradford, Fulham, Newcastle og Norwich. Samme hva jeg gjør så surner taktikkene mine etterhvert, eller dødballmål hamrer inn imot. Ligger på alle savene på ca 4-5 mål i snitt per kamp, og jeg har forsøkt alle taktikker jeg kommer over. Tror jeg venter på noen patcher før jeg fortsetter. Skjønner ikke hvordan dere gjør suksess. Det skal sies at jeg spiller kun Classic forresten,

Lenke til kommentar

 

Helt latterlig forbanna mange innslupne mål på corner. Går ikke en kamp uten cornermål imot :nei:

 

Motivasjonen blir mindre for hver kamp som går

 

Jeg la ut et forslag på defensive cornere. Prøv den.

 

den hjalp meget for meg ihvertfall, bruker også en bra variant på offensiv corner som har fungert bra, skal se om jeg finner den frem når jeg kommer hjem fra jobb!

 

må forøvrig si at coutinho og balotelli er guddommelig gode på dette spillet! :D gikk på en lei og flau smell om scunthorpe i fa cupen da jeg satset fullt på ett b-lag, ingen ringere enn Emile Heskey som avgjorde, hadde 35 sjanser, de hadde 1, de vant naturligvis :eek::tease:

Endret av topvulture
Lenke til kommentar

Nå er jeg lei dette spillet. Sparken i Cardiff, Derby, Bradford, Fulham, Newcastle og Norwich. Samme hva jeg gjør så surner taktikkene mine etterhvert, eller dødballmål hamrer inn imot. Ligger på alle savene på ca 4-5 mål i snitt per kamp, og jeg har forsøkt alle taktikker jeg kommer over. Tror jeg venter på noen patcher før jeg fortsetter. Skjønner ikke hvordan dere gjør suksess. Det skal sies at jeg spiller kun Classic forresten,

Bytter du formasjon med en gang du taper? Jeg gjorde det også hele tiden på fm14, det hjelper lite, må virkelig trene hardt på formasjon og taktikk, at de blir vant til formasjonen og spillestilen, det hjelper utrolig mye, jeg hadde det samme som deg, var drittlei. Men så sa en kompis at jeg måtte holde meg til minst 2 formasjoner og trene masse på de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Helt latterlig forbanna mange innslupne mål på corner. Går ikke en kamp uten cornermål imot :nei:

 

Motivasjonen blir mindre for hver kamp som går

 

Jeg la ut et forslag på defensive cornere. Prøv den.

 

Skal testes ut ila kvelden. Takk

 

Bare hyggelig.

 

Jeg slapp inn kun 3 mål på corner hele sesongen. Og 1 mål på indirekte frispark i mot. Og det var i starten på sesongen før jeg byttet til dette oppsettet. Så det har fungert over all forventning for meg. :)

Lenke til kommentar

Helt latterlig forbanna mange innslupne mål på corner. Går ikke en kamp uten cornermål imot :nei:

 

Motivasjonen blir mindre for hver kamp som går

 

Eg er eigentlig mer lei av folk som klager over det....No veit eg ikkje hva du gjer, men mången bruker laaang tid på og lage taktikken sin, men så gjør dei INGENTING med dødball oppsett men forventer og nesten aldri sleppe inn og ofte skore... Eg slepper inn mye på dødball med orginalt dødball oppsett, men fikser det lett med og lage dødball oppsett. Er jo nett som taktikk, vanlig 4-4-2 uten noen instruksjoner funker jo ikkje så veldig bra....

Lenke til kommentar

Etter rykket opp via play off i sesong 1 med Nottingham Forest, så endte det med ein god 14 plass 1 sesong i PL. Etter var tippet på 19plass så fikk eg ein god plass. Så no i sesong 3, 2sesongen i PL må eg sei ting begynner og gå (overaskende) bra :D

 

W2okOQP.jpg

 

Lagte ny taktikk fort i sommer rett før sesong start og må si meg overasket over hvor bra den har fungert...Som 1-5 seier mot Liverpool og 0-5 mot Southampton...

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd dette før?

 

- Spissene sliter med å score, når de først kommer til sjangser så bommer de håpløst utenfor, man presser og presser, kommer med mange sjangser så scorer motstanderen på 1 sjangse...verste av alt, det har skjedd så mange ganger nå at keeperen gir ut ballen til motstanderen og de scorer på åpent mål fra 40 meter.....

- Teamtalk: jeg skryter av spillerne mine, sier til de som hvertfall har over 7.5 den kampen at de gjør en god jobb, så går moralen ned, også skrur de av...hva faen?

Lenke til kommentar

- Teamtalk: jeg skryter av spillerne mine, sier til de som hvertfall har over 7.5 den kampen at de gjør en god jobb, så går moralen ned, også skrur de av...hva faen?

Teamtalks er noe dritt. Dette er det jeg gjør og det har funket greit på FM15:

 

Før kamp:

Ingen teamtalk

 

I pausen:

Assertive ->

Forbanna om vi ligger under og at nivået må heves

’Vi kan bedre’ om vi leder eller spiller uavgjort og gjør det sånn halvgodt

Fornøyd, keep it up om vi leder.

 

Alle spillere 6,6 eller under til pause:

Assertive ->

Ikke fornøyd med hvordan du har gjort det.

Evt. om de har tabbet seg ut, poengter at tabben er uakseptabel

 

Etter kamp:

Assertive ->

Fornøyd om vi vinner

Forbanna om vi taper (ikke aggresive. Da er det alltid en idiot som prater med media

 

Er det en storkamp, kjør calm eller passionate og fornøyd om du vinner.

 

Vet ikke om dett hjelper. Er trøtt nå og har ikke FM åpen, så husker ikke helt hva som står på hver enkelt. :)

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

 

- Teamtalk: jeg skryter av spillerne mine, sier til de som hvertfall har over 7.5 den kampen at de gjør en god jobb, så går moralen ned, også skrur de av...hva faen?

Teamtalks er noe dritt. Dette er det jeg gjør og det har funket greit på FM15:

 

Før kamp:

Ingen teamtalk

 

I pausen:

Assertive ->

Forbanna om vi ligger under og at nivået må heves

’Vi kan bedre’ om vi leder eller spiller uavgjort og gjør det sånn halvgodt

Fornøyd, keep it up om vi leder.

 

Alle spillere 6,6 eller under til pause:

Assertive ->

Ikke fornøyd med hvordan du har gjort det.

Evt. om de har tabbet seg ut, poengter at tabben er uakseptabel

 

Etter kamp:

Assertive ->

Fornøyd om vi vinner

Forbanna om vi taper (ikke aggresive. Da er det alltid en idiot som prater med media

 

Er det en storkamp, kjør calm eller passionate og fornøyd om du vinner.

 

Vet ikke om dett hjelper. Er trøtt nå og har ikke FM åpen, så husker ikke helt hva som står på hver enkelt. :)

 

Ja altså når jeg spiller bortekamper er jo jeg mer sympatisk og tålmodig, men jeg føler det må være en bug det der, nesten all kommunikasjon med en eller flere spiller går over til negativitet med en gang.. kan jo faen ikkje gi skryt til en spiller før han begynner å grine eller sutre...er så gale!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...