Gå til innhold

FM15 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2015


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig, men det er jo en viss forskjell på det å tape slike kamper i ny og ne og det å tape poeng i slike kamper hele tiden. Og det er litt merkelig hvordan alle savene mine så langt har utspilt seg på samme måte. Klarer ikke helt å finne ut hvordan jeg skal få dominerende lag til å drepe kampene, men prøver videre.

 

Forresten. Hvor mange treningskamper spillere dere under pre-season? Jeg har i alle mine FM og CM sesonger som regel spilt rundt 6, kanskje 7 treningskamper. Da er som regel alle i troppen kampklar, men det funker ikke på FM15 av en eller annen grunn. I TL har jeg fått skvist inn 6 treningskamper, men likevel er storparten av troppen langt fra kampklar når sesongen starter. Kanskje det er nettopp det som gjør at jeg har slitt til nå.

Lenke til kommentar

Hadde blitt rasende om jeg hadde blitt sendt ut av cupen etter mål av EMILE HESKEY.

Hehe var egentlig greit å ryke ut av fa cupen, jeg satset mot PL og CL, vant PL og kom til finalen i CL, så FA og ligacup er bare bonus for b-lag spillerne. Så lo mer enn jeg ble skuffa da legenden Emile Heskey senket meg på den ene sjansen de hadde mot mine 30, blir mye mer skuffet når du taper cl finalen mot barca på straffer etter at begge lag hadde 4 straffebom på rad, kunne jo avgjort en evighet før men som alltid på cl, det er spilleren du IKKE velger til å ta straffe som alltid bommer, så neste straffekonk velger jeg 11 stk ikke bare 7, røk på det 8 da dejan lovren, som forøvrig foræret pedo 1-1 målet, bommer og jeg taper :( rundspilte barca faktisk men det ville seg ikke utenom på ett straffespark va cap'n fantastic

Lenke til kommentar

Må bare le av dette spillet. Har slitt veldig med å finne ut av dette spillet, har spilt serien i nærmere 20 år. Så jeg tenkte at jeg skulle ta et lettere lag og fokusere hundre prosent på å drille inn taktikk etter beste evne. Valget falt på Manchester United og jeg satte fort en hjemmetaktikk hvor jeg etterhvert fikk spillet til å sitte slik jeg ville og fikk resultat var som det skulle. så jeg begynner da å logisk resonnere meg videre for hvordan jeg skal spille på borte bane. Første kampen vinner jeg 4-1 mot Chelsea etter kontringer i verdens klasse. Og jeg tenker "endelig har jeg skjønt dette!", neste kamp taper jeg 9-1 mot Tottenham! Spiller hele kampen med 11 mann og med så og si komplett første 11ern min. 9-1....

Lenke til kommentar

Hehe, har ikke blitt helt klok på FM15 ennå jeg heller, men det er jo folk som lykkes så umulig kan det ikke være. Problemet mitt var det mange opplever med FM, nemlig effektive motstandere og et eget lag som sløser voldsomt.

 

Men fant endelig ut av det i dag. En liten stund i hvert fall. Begynte på nytt med Molde, lekte meg gjennom pre-season, vant første kamp 5-1 borte mot Stabæk, vant andre kamp 3-0 hjemme mot Lillestrøm. Så tapte jeg 3-0 borte...så vant jeg 5-1 hjemme, 0-0 borte, tapte 1-0 borte og så hele 1-5 hjemme.. Resultater over hele skalaen på kort tid, og litt vanskelig å bli klok på. Problemet er kanskje at jeg spiller classic for tiden, og har sånn sett ikke muligheten til å påvirke kampene med team talks. Det kunne vært en forklaring på slike sprikende resultater med et godt lag, men ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

Nei, det er det som er problemet for meg også, jeg ser ikke mønsteret. Jeg ligger topp 4 og spiller jevnt over bra fotball, men resultatene og spillet spriker vanvittig. Nå har jeg gått helt bort fra å tilpasse en borte og en hjemme taktikk, satser alt på en taktikk som skal kjøres helt uten endring og se om jeg i det minste kan se laget prøve på samme spill fra kamp til kamp.

Lenke til kommentar

Tøft å være manager ;( Når ting først går på tverke for meg så er det skikkelig også! Om det er 1-9 eller 5 tap på 6 kamper så er det ikke lett å snu.

 

post-109180-0-90181500-1417736852_thumb.jpg

 

Synes de har ordnet opp mye i patchen, særlig cornere og innlegg er blitt mye bedre. Men er det noen som legger merke til de ufattelige returene keeperen gjør konstant ut i farlig området? Og ingen medspillere eller keeper bryr seg om å dekke opp så det er tap in hver gang! Tror jeg ser det så og si hver eneste kamp!

 

Jaja da ble det sparken der også, begynte plutselig å tape alle kampene jeg hadde vunnet de foregående 30 kampene. Selv om jeg ligger på 60 prosent possesion og 2-3 ganger så mye sjanser. Talas FM!

Endret av dredg
Lenke til kommentar

Kjøpte meg FM15 handheld. Styrer United, og ligger på andreplass når Januar er nådd. De som er kjøpt inn er Ødegaard, Tielemans og Süle. Først og sistnevnte spiller relativt mye første sesongen allerede. Imponert over Wilson også. Har et virkelig luksusproblem forover på banen med 4 spisser som alle vet hvor målet står henn. Bør bli 2. plass første sesongen (Chelsea er ekstreme).

Lenke til kommentar

Virker som om mine problemer har med MFK å gjøre, da jeg slet veldig med å få sving på dem. Ble vel 5 forskjellige saver med 5 forskjellige taktikker, som både var laget selv og lastet ned fra SI Games sitt forum. Gav opp til slutt og startet en save med Liverpool. Topper nå PL etter 8 kamper med 7 vunnet og 1 uavgjort. Har også slått Barcelona og Salzburg så langt i CL og slo Swansea i CC.

 

Ser bra ut foreløpig.

Lenke til kommentar

Vant serien med 4poeng forran Chelsa. Falcao, Rooney, Di Maria og Januzaj har putta over 20mål kvar. bak dem kommer Mata, Rvp og Wilson. Dette overgangsvinduet kommer eg nok til å selge noen spillere. Fletcher og Cleverley sine kontrakter går ut, å dem vil ikke bli tilbudt nye kontrakter. Carrick har vert skada stort sett hele sesongen og skal kjempe hardt med å komme innpå mittbana mi der Herrera og Blind/fellaini har spilt strålende denne sesongen. Spillere som eg vurderer å selge no er Young, Nani, Rvp og Anderson. vanskelig å sei om alle dem er i troppen når sesongoppkjøringen starter igjen, men om det kommer et bra bud på kvar enkelt så vil nok dei nevnte forsvinne.

Lenke til kommentar

Vant forresten ligaen første sesong med United, mye utskiftninger på laget. Rooney forsvant fordi han var en surkuk, Falcao var for dyr å kjøpe fri, og RVP ble solgt pga. alder og utgående kontrakt.

Spissrekken anno 2016:
Wilson, Benteke, Jesé, Kruse, Mitrovic, Henriquez

 

Har altså mer enn god nok dekning fremover på banen. Ødegaard har spilt mye til å være 17 år. Spilte over 30 kamper første sesong da han var den som funket best på offensiv midtbane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...