Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gikk jo ikke som det skulle. Fikk ikke kjørt clean install fra windows, bootet og innstallerte så fra sticken men da får jeg jo ikke aktivert fordi Windows 8 mangler.

 

Hvordan i all vide verden skal man få til dette uten å gå via Windows 8?(Holder på å legge inn 8 nå)

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Det skjedde ikke. Får ikke aktivert med beskjed om at orginal nøkkel mangler.

Lagt inn 8 igjen nå, starter setupen fra Windows 10 sticken mens Windows går, men da går den rett i "Skriv inn produktnøkkelen" og det finnes ingen måte rundt den på etter hva jeg kan se.

Da bruker du feil ISO av win 10. 

 

Testet å legge inn win 10 pro med med å ha win 8.1 home fra før, så fikk jeg denne "feilen"

 

Testen så da med win 10 home iso, da funket det.

 

Hva slags win 8 har du orginalt? 

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er ikke WIndows 8 aktivert heller. Må man aktiver hver gang man reinnstallerer?

Der har du feilen din. Det må selvsagt ligge en AKTIVERT W7/W8 installasjon i bunn for at du skal kunne oppgradere gratis til W10 uten W10 produktnøkkel. Når det er sagt så var det veldig merkelig at du ikke fikk aktivert W10 fra minnepenn hvis din forrige W10 virkelig var aktivert... :hmm:

Endret av SteinarN
Lenke til kommentar

Sitter på andre dagen men prøvde å komme rundt problemet igår uten å måtte reinnstallere. Men den gang ei. Så nå er det reinnstallasjon nr 2 idag. Først inn med Windows 10 som da ikke vil la seg aktivere, så nå prøver vi å gå fra Windows 8.

Hvis ikke Windows 10 lar seg innstallere clean så får jeg prøve normal oppgradering.

 

En skikkelig utrivelig greie var at musa mi, Logitech G502 tok kvelden sammen med Windows 10 igår når jeg la inn Nvidia driver 355. Det skjedde nøyaktig samtidig med at blåskjermen kom så jeg mistenker at driveren drepte musa, om det i det hele tatt er mulig. Hvis ikke så var det tidenes sammentreff.

Lenke til kommentar

Sitter på andre dagen men prøvde å komme rundt problemet igår uten å måtte reinnstallere. Men den gang ei. Så nå er det reinnstallasjon nr 2 idag. Først inn med Windows 10 som da ikke vil la seg aktivere, så nå prøver vi å gå fra Windows 8.

Hvis ikke Windows 10 lar seg innstallere clean så får jeg prøve normal oppgradering.

 

En skikkelig utrivelig greie var at musa mi, Logitech G502 tok kvelden sammen med Windows 10 igår når jeg la inn Nvidia driver 355. Det skjedde nøyaktig samtidig med at blåskjermen kom så jeg mistenker at driveren drepte musa, om det i det hele tatt er mulig. Hvis ikke så var det tidenes sammentreff.

Det må da være brukerfeil noe av dette  :tease:

Lenke til kommentar

Det er andre gangen jeg oppgraderer denne maskinen, første gang gikk det helt knirkefritt. Blåskjermen skyldtes CPU-Z som jeg ikke egentlig bruker, men antagelig krasjet den med Windows egen hardware collector tjeneste. Jeg har sett det før på en annen maskin.

Når den så kom seg opp igjen etter blåskjermen så var det ikke noe valg å rulle tilbake til Windows 8.1 i kontrollpanelet, og det er ihvertfall ikke min skyld.

Så da tenkte jeg Clean Install. Men vi får se om det går.

Lenke til kommentar

Trommevirvel..... pinnen er ferdig nå, prøver .........YESSSSS!!! Det var den helvetes N dritten

 

N står da antagelig for No Go. :hmm:

Visste at det var brukerfeil :D

 

Bra at det funka nå da!

 

 

Due to a ruling for anti-competitive practices by the European Commission in 2004, Microsoft has been forced to maintain special editions for its Windows operating systems. Labeled "N" for Europe and "KN" for Korea, these editions include all the base features of the operating system but without Windows Media Player and related technologies pre-installed. For the Windows 10 editions, this includes Windows Media Player, Music, Video, Voice Recorder and Skype.

If you reside in and purchase a PC in a country required to use the N and KN editions, you receive a computer without media technologies. This can cause some headaches, particularly when using apps and visiting web sites that have been coded to utilize the built-in Windows media capabilities. For a full list of excluded features, check out Media feature pack for Windows 10 N and Windows 10 KN editions on the Microsoft support site.

The ruling was about consumer choice. However, if you choose to, you can still install Windows Media Player and related apps anytime for free by downloading and installing a special Media Feature Pack.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...