Gå til innhold

[Løst] Når kunden ikke betaler (for selvstendig næringsdrivende)


Businessdama

Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Må igjen få uttrykke min frustrasjon...Jeg er da en dame som nylig har startet opp eget firma. Jeg lurer på, er det vanlig at kunder prøver å snike seg unna betaling til nystartede firmaer eller skjer dette fordi jeg er kvinne? Nå har dette skjedd for 2(!) av 3 kunder jeg har hatt. Han siste spurte nettopp om han kunne få avslag i prisen mot at han delte firmasiden min på Facebook. Hva faen...? Jeg vil bare ha pengene mine, jeg tar da også skammelig lavt betalt for tjenestene mine i forhold til mine konkurrenter.

 

Jeg spør dere like gjerne rett ut, respekterer dere kvinnelige grundere mindre enn de mannlige?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Hei. Hadde vært artig å vite hva du tilbyr.

Men egentlig så er det ikke et ukjent fenomen at folk har en tendens til å ville slippe unna å betale.
"koste hva det koste vil" driver du nettbutikk så har det en lei tendens til å være enklere å "klage"
Da det kan være vanskligere å bevise /varens tilstand når kunden mottar denne.


Uansett om du er grunder eller ikke, så risikerer du mye "reklamasjoner" om du selger "online"
Da det er lettere å reklamere via epost / når du slipper å møte/ vise produktet.

Jobber i et firma som selger varer over hele landet. å det er imponerende hvor mye folk klager over.
Dvs " vi krever avslag i pris " pga " levering var til feil tidspunkt, det var alt for tidlig,. gulfisken min like ikke fargen. osv

Min seriøse mening er at dei fleste i dette landet forventer både gull å grønne skoger. men ønsker helst ikke å betale for dette, løsningen er feks å klippe av en knapp på jakken el blusen. kreve rabatt pga feil.

Listen er lang, men folk er folk.

Klager over mangel på arbeid/arbeidsplasser/lønn, men når det er snakk om shopping.....
Nei, da skal vi spare.... Da det selvfølgelig er billigere å bestille ting som er produsert i utlandet.....
Problemet er bare det at om alle skal bestille kun varer fra "ebay" ......

Hvordan kan vi forvente da at noen norske i dette landet har jobb.... Beklager det ble litt rasistisk feil... Hvordan skal vi forvente at noen nordmenn har jobb?
Siden alle svenske eller polske arbeidere, gjør samme jobben "for halve prisen"...
Å dei smiler i tillegg....




Lenke til kommentar

Det var da trist! Ja, jeg respekterer kvinnelige grundere, like mye som mannlige!

Hater folk som spør om rabatt i ENK butikker- De hadde ikke turt å spørre om 10.- kr rabatt på en t-skjorte til 100.- kr på H&M Osv.

 

Stå på! :)

Mitt spm... seriøst hvem bryr seg om du driver ENK el AS?

Som kunde er du kun ute etter en vare eller tjeneste som er billig

Hvem som leverer er ikke deres problem. Nødhjelp er det røde kors som driver.

Ikke privat personer.

Lenke til kommentar

 

Det var da trist! Ja, jeg respekterer kvinnelige grundere, like mye som mannlige!

Hater folk som spør om rabatt i ENK butikker- De hadde ikke turt å spørre om 10.- kr rabatt på en t-skjorte til 100.- kr på H&M Osv.

 

Stå på! :)

Mitt spm... seriøst hvem bryr seg om du driver ENK el AS?

Som kunde er du kun ute etter en vare eller tjeneste som er billig

Hvem som leverer er ikke deres problem. Nødhjelp er det røde kors som driver.

Ikke privat personer.

 

Mitt svar...

 

En person som driver en privat butikk skal forsørge seg fra de pengene dem eventuelt tjener.

De har satt prisene 3x ganger høyere enn innkjøps prisen- 1x- Skatt, 2x- Kostnader, 3x- Fortjeneste.

 

I forretninger mao. store butikker som har mange filialer, de har bare ansatte som jobber der. De får lønn. Selv om de ikke solgte en ting hele dagen, de skal få sin lønn.

 

Og hva har nødhjelp med dette å gjøre?

Alt jeg sa at kunder vet at fleste butikker har FAST pris, men i private butikker som er eid av en person, de maser og maser om rabatt. Stick to the topic, please.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...