Gå til innhold

Hva får dere i Super Pi? 1. innlegg oppdatert


Anbefalte innlegg

Systemet er vannkjølt... lett moddet gammel magnum blokk....

 

Er forøvrig kaldt her akkurat nå... :!:

1.64v vcore er bare for ekstrem leking og det er vel først og fremst Hk som tar kveld ved høy V. (v-core er "bare" 1.6 ved load..)

 

Max V på vann er vel ca 1.55 men men... det funker så lenge det funker... har ikke sett noen som har mistet prescott cpuen pga for mye volt, enda...

må ikke være redd for å tøye grensene litt... ;)

 

Men jeg har tatt noen forhåndsregler, ved på montere kjøleriber på alle mosfets..

Systemet har også en fin tendens til å ganske enkelt å reboote når det ikke vil mer... hehe..

 

Til vanlig kører jeg 4ghz ved ca 1.4v stabilt og stille... klarer sikkert 266fsb stabilt også :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Takker for info Npvk_X.. det forklarte jo det meste.. :)

Det er jo ikke CPU'n som vil ta kvelden.. den (Prescott'n) tåler definitivt mye volt og mye klokk, men det er jo HK som eventuelt vil "knele" når en strømsulten CPU ber om "mat".. :)

Gratulerer forøvrig med ett meget bra Intel-oppsett.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hadde ikkje trodd eg skulle klare under 31s på superpi med minne på de timingsene (3-3-3-8),ble positivt overraska.

Må jo si at eg ikkje kommer til å kjøre pcen på 2.75GHz pga an den høye spenningen, det er vell ikkje så godt for CPUen. Klokker eg ned til 2.6GHz så trenger den 1.52V, kommer til å kjøre på dette.

Også fornøyd med at eg klarte 30k poeng i 3dmark01 med "god margin" :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

"Furyfax".. Du er en galning.. :p

VCore på 1.76.. tssk.tsk.. 1.52 til daglig bruk er forsåvidt greit nok..

Selv synes jeg det holder fint med [email protected] og TT XP90Cu..med min Venice.

Er ikke helt ferdig med å tune dette systemet, men sålangt er beste SuperPi rett over 32sek... Kommer tilbake med "screenshot" når jeg har fått byttet ut det tragiske skjermkortet Komplett/Demosalg "lurte" meg til å kjøpe..

(Det 9800 "Pro" de solgte som 128MB 256-bit.. var 256MB 128-bit...). :thumbdown:

Og så har jeg ikke fått sjekket ut de Twinmos BH5-brikkene som jeg har i systemet (med OCZ DDR Booster).. Ser ut som de ikke vil over 240Mhz @ 2.5-3-3-7 @ 3.3VDimm (vil ikke gå høyere på VDimm uten bedre kjøling av minnebrikkene/Booster).

 

Edit:

Har tunet litt idag(natt).. og har fått det stabilt ved [email protected].

Må si meg meget fornøyd med min Venice "tray" kjøpt på Netshop Oslo. :thumbup:

Resultat vedlagt.

post-108-1126916871_thumb.jpg

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Ja, eg liker høy spenning i hverdagen. Men CPU'ene dør på "mystisk" ved høyere spenning enn 1.85, hehe. ;)

Allerede drept to stk, skal ikkje ta Vcore høyere enn 1.76 denne gangen. Alltid hørt at det ikkje er spenning som dreper men strømmen, men dette gjelder visst bare mennesker og ikkje CPU'er. :dontgetit:

Temperaturene er ganske gode, sjølom eg har ganske høy spenning og et rimelig dårlig vannkjølingskit, om ikkje det dårligste! (Les: TT BW )

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...