Gå til innhold

Hva får dere i Super Pi? 1. innlegg oppdatert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Meget imponerende for å være en CPU til under 500kr. Virkelig imponerende! Dette er ikke langt bak CPUene som koster 10 ganger så mye, kanskje til og med forran enkelte av dem.

Regner med at det var Sempron prosessoren min du tenkte på.

 

Ja, godt resultat det der. Husker ikke helt om det var på 2.6GHz eller 2.7GHz hastighet jeg oppnådde det på. Men samme kan det være. Jeg er nå fornøyd.

Lenke til kommentar
Ja, godt resultat det der. Husker ikke helt om det var på 2.6GHz eller 2.7GHz hastighet jeg oppnådde det på. Men samme kan det være. Jeg er nå fornøyd.

Du bør være godt fornøyd ja, du slår min P4 3.8GHz med et halvt sekund ;). Tenker en da på prisforskjellen mellom en Sempron og en ny P4 3.8GHz, er det nok en del å tjene :whistle:

Endret av andrvas
Lenke til kommentar
Siden jeg har postet div resultater med benche riggen tidligere, så kan jeg jo kanskje poste et med surfe/spillepc´n også.

 

Dette er hastighetene jeg kjører 24/7. Kjøling er tilnærmet lydløs luftkjøling. Super-pi er kjørt etter 4-5 dagers oppetid og helt uten tweaks. En helt standard bruksmaskin med andre ord. En sterk kontrast til riggen som er brukt til stort sett alle andre resultater jeg har postet.

 

A64 3700+ 0505FPMW @ 2870Mhz - 1.4vcore

Asus A8N-SLI Premium

2x1024MB PC4000 Crucial BallistiX

2x36GB Raptor - RAID0

Gainward 7800GTX

 

En helt ok spillemaskin.

 

normal.PNG

 

 

Det kan nevnes at det ikke er maxklokk på verken CPU eller RAM. Det er ikke så lenge siden jeg fikk brikkene, og jeg har ikke orket å teste dem stort ennå. Regner med rundt 275+ stabilt ettersom jeg nå har undervoltet dem. Har et lite håp om å få til 285-290*10 1:1.

Fet spillmaskin. :D Har nesten samme selv, men kommer ikke så høyt på så lav vcore. Hvilken luftkjøler har du?

Lenke til kommentar
Fet spillmaskin. :D Har nesten samme selv, men kommer ikke så høyt på så lav vcore. Hvilken luftkjøler har du?

Det er en gammel SLK948-U med en 92mm som får 6v. Kjører jeg over 1.4v så blir det litt for varmt med mindre jeg skrur opp hastigheten på viften, og det er ikke aktuelt.

 

Når jeg bare får somlet meg til å montere vannkjølingen så blir det nok 1.5v+ og ~3Ghz.

Lenke til kommentar

Gidder ikke regne på det nå.. det var med dfi sin 140 divider om jeg ikke tar feil.. ca. 240mhz eller noe sånn sikkert.. kjørte testen primert på gøy... har ikke funnet ut helt hvor jeg skal legge meg med nye kjøleren enda.. dette var forøvrig på en gammel winxp installasjon, ingen tweaks.. Jeg kommer forhåpentligvis tilbake med noe bedre i fremtiden, må bare skaffe win2003 server først..

Lenke til kommentar

Klokka min 3000+ Venice til 2.7 prime95 stabilt @1,65 vcore

Og klarte 35 sek på SuperPi.

Helt grei 24/7 klokk.

Det er på luft (Zalman 7000b ALCU led)

Skal komme tilbake med bilde.

 

Har ein av dei nye venicene med revisjon E6

DFI Lanparty NF4 Ultra

Crappy 512 GeiL value minne (Skal ha meg noen Twinmos Speed Premium snart)

POV Geforce 7800gt

 

Helt grei pc når man tenker på at eg har brukt mindre enn 7k på den :)

Endret av jon-t
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

På mitt S754-system har jeg følgende "pers" (langt bak Dothan-systemet dog).

 

34.391 sek

 

Specs:

 

MSi K8N Neo Platinum (demokort).

Athlon 64 2800+ (Newcastle iflg CPU-Z - CG-stepping) @ 300x9 @ 1.6VCore

Crusial Ballistix 2x256MB DDR500 @ 245.5Mhz(CPU/11) @ 2.5-3-3-8

 

PS og Edit:

Dette er ett system til under 4k (6600GT til kr.795 på Elkjøp).

post-108-1126208000_thumb.jpg

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Dvergisk, jeg har klart å få min ned på 40s, samme CPU, men da var den ikke stabil. Koser du deg med fasekjøling du eller? Fatter ikke hva jeg gjør galt. :hm: Stemmer vCoren din med det CPU-Z oppgir? Min  overklokking...

Bruker nok bare vanlig vannkjøling. Vet ikke hva du kan gjøre galt. Mulig du har fått en dårlig modell..

Vcore skal stemme med cpu-z ja.

Du må også tenke på at jeg har ikke skjekket om maskinen min er stabil i spill. Det eneste jeg har kjørt er superpi på 1M.

 

På mitt S754-system har jeg følgende "pers" (langt bak Dothan-systemet dog).

 

34.391 sek

 

Specs:

 

MSi K8N Neo Platinum (demokort).

Athlon 64 2800+ (Newcastle iflg CPU-Z - CG-stepping) @ 300x9 @ 1.6VCore

Crusial Ballistix 2x256MB DDR500 @ 245.5Mhz(CPU/11) @ 2.5-3-3-8

Men i h*lvete da. Har du syk kjøling på den cpuen? På min egen cpu eliminerte jeg rammen bare for å se hvor langt jeg kunne trekke HTT/FSB og jeg fikk den opp i 270Mhz og da var den meget ustabil, så jeg kan ikke skjønner ikke hvorfor din cpu klokker så sinnsykt mye bedre enn min.

Mulig jeg må stille ned multiplier, men det tester jeg neste gang.

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
På mitt S754-system har jeg følgende "pers" (langt bak Dothan-systemet dog).

 

34.391 sek

 

Specs:

 

MSi K8N Neo Platinum (demokort).

Athlon 64 2800+ (Newcastle iflg CPU-Z - CG-stepping) @ 300x9 @ 1.6VCore

Crusial Ballistix 2x256MB DDR500 @ 245.5Mhz(CPU/11) @ 2.5-3-3-8

Men i h*lvete da. Har du syk kjøling på den cpuen? På min egen cpu eliminerte jeg rammen bare for å se hvor langt jeg kunne trekke HTT/FSB og jeg fikk den opp i 270Mhz og da var den meget ustabil, så jeg kan ikke skjønner ikke hvorfor din cpu klokker så sinnsykt mye bedre enn min.

Mulig jeg må stille ned multiplier, men det tester jeg neste gang.

Jeg har nok bare vært heldig med CPU'n.. Har en grei heatpipe-kjøler.. Arctic Cooling Freezer 64.

Og så glemte jeg noe meget vesentlig.. :blush:

De resultatene jeg fikk i SuperPi1m var med en brikke..

Max. klokk med 2 brikker er 285x9, men da kjører jeg minne på 285 @ 3-4-4-10. Det gir ikke så godt resultat som 300x9 og ei brikke på 245 @ 2.5-3-3-8.

Til daglig bruk og Prime-stabilt (12timer torture-test) kjører jeg på 275x9 @ 1.525VCore.

Som sagt.. (og jeg har "skryti" av denne CPU'n i andre tråder).. jeg har vært meget heldig med denne "chip'en".. som i tillegg var fra ett parti som PS-Data solgte for kr.800 (OEM uten kjøler).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...