Gå til innhold

Lisa Williams. Skal Norge være åpen for svindel?


Fjell

Anbefalte innlegg

Om det er slik at man kan påstå å kommunisere med de døde. Så er det allerede en del gærninger i Norge som tror på dette sprøytet, kanskje takket være filmer ifra USA og reality programmer her i landet om paranormale tinger, som er bare tull.

 

Så noen kan si, hva er forskjell på religion og en ny moderne hekse opplegg, begge har overnaturlig tro og kirker osv, mens hekse opplegget involverer troen på spøkelser og ånder.

 

Joa. Men skal vi virkelig akseptere mer svindel bare for å være åpne for tro, det blir for naivt?. USA ligger de perfekt på det stadiumet av svindel av lettlurte folk som betaler mye penger for tåpelige ting som dette, folk blir lurt trill rundt. Er aldri umulig hva de kan få desperate folk til å gjøre.

 

Det blir serriøst bare urealistisk tull og sprøyt for å oppfordre svindel som vi bør unngå å ta inn i landet.

 

Det er bare min mening iallfall. Er bra å være kritisk til religion og alt det der, men å erstatte det med slikt tull for å svindle folk mer er helt naivt og simpeltent jalla om du spør meg.

Endret av Fjell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker for noen år siden at kronprins Haakon M. rykket ut og forsvarte Märtha Louise, med en henvendelse til det norske folk om "framsnakking" og ikke "baksnakking". Han skulle ønske at det norske folk framsnakket Märtha mer. Får håpe Haakon ikke gjør det samme denne gangen, kanskje han også skjønner at hun beveger seg enda lengre utpå nå.

 

Og det er et eksempel på at kvinner har en hang til å gå etter følelser i religiøse spørsmål. Hun føler det er riktig å fortsette sammen med LW.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig enig med Apox.

Jeg kan ikke se noen prinsipielle forskjeller mellom religionen Lisa Williams og regionen kristendom, når det kommer til å dyrke en forestilling og siden betale for den gjennom adgangsbillett først eller etterpå via kollekt.

 

Således mener jeg at kjerringa er velkommen. Det er en rettighet å la seg svindles. Skal kongen stifte lov mot slik svindel, er det mye å ta tak i. Bare se på http://www.nrk.no/emne/folkeopplysningen-_nrk1_-1.8334459 og http://www.jw.org/no/jehovas-vitner/faq/gir-jehovas-vitner-tiende/

Lenke til kommentar

Siden det er fritt frem å tro på verdens største løgn (religion) i norge, så ser jeg ikke hvorfor dette er noe værre.

 

Det var innføringen av kristendommen i Norge i sin tid som gjorde det forbudt å "snakke" med de døde.

 

Føre dette, var det vanlig å "sitte på haug" dvs. på forfedrenes gravplass for å søke svar på vanskelige spørsmål og dilemmaer etc. som man strevde med i hverdagen. De avdøde fikk sånn sett betydning lenge etter sin død.

 

I Gulatings Kristenrett fra år 1267 ble det forbudt å vekke opp drauger (døde)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forøvrig kan en vel mistenke at selve årsaken til at kirken var imot denne tradisjonen, er at de ville ha enerett på hva som skjedde med sjelen etter døden. Mens det i norrøn tid var slik at den dødes sjel ble værende i lokalt nære omgivelser, så mener kristendommen at sjelen (forhåpentligvis) går opp til himmelen. Disse to synene går dermed ikke ihop.

 

Det er vel også muligens en vesensforskjell på den trauste formen for "sitte på haug" i gammal tid, vs den "Hollywood" versjon man ser i dag.

Lenke til kommentar
Det er vel også muligens en vesensforskjell på den trauste formen for "sitte på haug" i gammal tid, vs den "Hollywood" versjon man ser i dag.

 

Nja... en tidligere elev ved engleskolen, Mariann Aaby Martinsen, hevder at hun gikk over i djevledyrkingsmiljøer etter hvert, og de gikk på kirkegården på visse høytidsdager. De satt der i mørket for å prøve å få noen energier fra kirkegården. Jeg tror Halloween var en av de aktuelle kveldene å gjøre dette.

 

De siste åra har jeg mer og mer lagt merke til at folk legger ned gaver på gravene til sine slektninger. Og det er selvsagt ikke uvanlig at mange "småsnakker" til gravene på kirkegården.

 

I Afrika er det visst noen som oppbevarer beina til forfedrene, og henter dem fram ved høytidsdager for å gjøre ære på dem.

Forfedredyrking er jo en egen religionsform, som misjonærer har prøvd å bekjempe.

Lenke til kommentar

Nja... en tidligere elev ved engleskolen, Mariann Aaby Martinsen, hevder at hun gikk over i djevledyrkingsmiljøer etter hvert, og de gikk på kirkegården på visse høytidsdager. De satt der i mørket for å prøve å få noen energier fra kirkegården. Jeg tror Halloween var en av de aktuelle kveldene å gjøre dette.

 

 

såpass ja :confused:

 

Dette med å blande inn okkultisme og djeveldyrking etc. for å kommunisere med de døde, virker fjernt fra den tilnærmingen våre forfedre hadde. Så noe må ha skjedd på veien.

Lenke til kommentar

Nja... en tidligere elev ved engleskolen, Mariann Aaby Martinsen, hevder at hun gikk over i djevledyrkingsmiljøer etter hvert, og de gikk på kirkegården på visse høytidsdager. De satt der i mørket for å prøve å få noen energier fra kirkegården. Jeg tror Halloween var en av de aktuelle kveldene å gjøre dette.

 

Et kjapt søk på nettet og jeg fant en interessant blogg-post med et intervju med Mariann Aaby Martinsen, og jeg tror hun har rett. Det å kontakte åndeverdenen er vi advart mot. Det skal man være forsiktig med.

 

http://davidkendel.blogg.no/1351074019_mariann_a_martinsen_f.html

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ikke for å kverulere, men det er litt sånn barnslig av begge sider å skråle om sånne mystiske fenomener, og noens tro på at den typen tryllerier og fiksfakserier lar seg bestille som en vanlig pølse i brød, fra boden på nærmeste hjørne .. Gudene får vite hva som er mellom himmel og jord, men en ting har jeg skjønt etter hvert, og det er at sånne fenomener oppstår når alle forutsetningene er til stede, og lar seg ikke styre av noen spesielle sjamaner eller guruer - og de som kan ha spesielle evner, har kommet så langt i utviklingen at det å opptre som sirkusartister for den gemene hop, blir helt fjernt og tøvete

 

:)

Lenke til kommentar
(..) jeg tror hun har rett. Det å kontakte åndeverdenen er vi advart mot. Det skal man være forsiktig med.

 

 

Det er nettopp hva jeg også går inn for. Enkelte mennesker ser ut til å være født med en spådomsevne, eller spådomsånd som det heter. Disse menneskene burde omgivelsene være i stand til å møte på rett måte, for de utvikler seg gjerne i feil retning og fører andre vill.

Lenke til kommentar

Ikke for å kverulere, men det er litt sånn barnslig av begge sider å skråle om sånne mystiske fenomener, og noens tro på at den typen tryllerier og fiksfakserier lar seg bestille som en vanlig pølse i brød, fra boden på nærmeste hjørne .. Gudene får vite hva som er mellom himmel og jord, men en ting har jeg skjønt etter hvert, og det er at sånne fenomener oppstår når alle forutsetningene er til stede, og lar seg ikke styre av noen spesielle sjamaner eller guruer - og de som kan ha spesielle evner, har kommet så langt i utviklingen at det å opptre som sirkusartister for den gemene hop, blir helt fjernt og tøvete

 

:)

Sitat: og det er at sånne fenomener oppstår når alle forutsetningene er til stede. Sitat slutt.

 

Rare greier, det der. Jeg hadde en hest. Dessverre utviklet han seg til å bli en enmannshest. Konsekvensene har ingenting med dette innlegg å gjøre.

 

Jeg anser meg som ganske nøktern og er meget skeptisk til bl.a. dyre viskere. (dyre i dobbel betydning:))

 

Jeg liker å sitte på beitet sammen med hester. Jeg liker å være sammen med hester. Jeg liker egentlig alle dyr.

 

Det rare var "Akastian". Det var som en tanke som slo meg. Ikke annet enn "Akastian". Det var navnet hans. Av erfaring, visste jeg at om jeg snudde meg, så stod han og så på meg.

Endret av medlem-304477
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Ikke for å kverulere, men det er litt sånn barnslig av begge sider å skråle om sånne mystiske fenomener, og noens tro på at den typen tryllerier og fiksfakserier lar seg bestille som en vanlig pølse i brød, fra boden på nærmeste hjørne .. Gudene får vite hva som er mellom himmel og jord, men en ting har jeg skjønt etter hvert, og det er at sånne fenomener oppstår når alle forutsetningene er til stede, og lar seg ikke styre av noen spesielle sjamaner eller guruer - og de som kan ha spesielle evner, har kommet så langt i utviklingen at det å opptre som sirkusartister for den gemene hop, blir helt fjernt og tøvete

 

:)

Sitat: og det er at sånne fenomener oppstår når alle forutsetningene er til stede. Sitat slutt.

 

Rare greier, det der. Jeg hadde en hest. Dessverre utviklet han seg til å bli en enmannshest. Konsekvensene har ingenting med dette innlegg å gjøre.

 

Jeg anser meg som ganske nøktern og er meget skeptisk til bl.a. dyre viskere. (dyre i dobbel betydning:))

 

Jeg liker å sitte på beitet sammen med hester. Jeg liker å være sammen med hester. Jeg liker egentlig alle dyr.

 

Det rare var "Akastian". Det var som en tanke som slo meg. Ikke annet enn "Akastian". Det var navnet hans. Av erfaring, visste jeg at om jeg snudde meg, så stod han og så på meg.

 

Jeg liker å sitte på beitet

 

 

Og jeg satt og så på noe som ikke skal være der, flere minutter - fikk veldig god tid til å sjekke om jeg var våken, eller om jeg satt og drømte. Jeg var visst våken (i hvert fall kjentes det sånn ut), men det som sjokkerte meg mest, var at når jeg etterpå skulle feste opplevelsen til minnet, reagerte bevisstheten med å "nulle hendelsen helt ut", måtte foreta handlingen flere ganger, og til slutt skrive ned fakta på en papirlapp, og dermed klarte jeg å få det hele med meg. Jeg aner ikke hva det var, men det skulle ikke være der ..

 

Tenker i ettertid over hvor mange ganger kan man ha sett noe som ikke er der, og ikke vært oppmerksom nok på at bevisstheten kan sabotere opplevelsen, uten at noen ba om det.

 

ringe sykebil?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det bryr meg sånn passe midt inni granskauen om jeg er eller blir til latter - håper den forlenger livet til de som skratter, og da kan den snille buddhisten får sin søte hevn, fordi det sies at en god latter forlenger livet, og buddhisten vet jo at livet er bare lidelse .. så da så :p

 

Ja hun er litt pen, men fra hvilken side, eller med eller uten spotlight, og når på døgnet, og er hun like pen når hun sitter på potta og driter, og og og

 

Jeg kan ikke si at jeg er så imponert over "trylleriene" hennes, men media og vi vil jo så gjerne ha underholdning, og denne underholdningen er midt i blinken for oss ser det ut som

Lenke til kommentar
såpass ja :confused:

 

Dette med å blande inn okkultisme og djeveldyrking etc. for å kommunisere med de døde, virker fjernt fra den tilnærmingen våre forfedre hadde. Så noe må ha skjedd på veien.

 

 

Fint at du ble litt rystet. Men det å kommunisere med sine døde forfedre vil da alltid være en okkult aktivitet. Samme hva man kaller aktiviteten.

 

F.eks. har man noe som heter "De dødes bok" som visstnok skal ha opprinnelse i det gamle Egypt. Denne boka er i høyeste grad velsett i okkulte miljøer.

Og forhistoriske samfunn har jo alltid gravlagt personer med så mange gjenstander som mulig, i den hensikt at personene skulle kunne ta i bruk disse gjenstandene på den andre sida.

 

Her i Norge sier vi "Det er ikke lommer i likskjorta". Men i tidligere tider valgte man å gravlegge en person i et svært vikingskip, med hester og treller som ble ofret for anledningen. Dette fører jo tankene til satanisme.

Blant annet har man også den kinesiske keiseren som ble begravd med tusenvis av terrakottakrigere, og trolig en del ofrede tjenere/slaver.

Pyramider verden over har også vært bygd som store gravkamre, eller offeraltre. Eller begge deler i kombinasjon, kanskje.

 

Derfor; ta avstand fra forhistoriske religioner. Det å utvikle seg som en "yogi" er heller ikke ukomplisert.

 

Awarewolf: Jeg tror ikke du behøver å reise til legen pga en hallusinasjon, eller evt en åpenbaring fra det åndelige. Men jeg tror dette er et varsel om at det du gjør ikke er helt harmløst. Det kan godt være at det vil balle på seg etter hvert....

 

F.eks. har jeg hørt vitnesbyrdet fra en tidligere sjaman, som fra barndommen ble lært opp til å ruse seg, spise lite og kommunisere med ånder. Dette førte etter hvert til at han ble ganske sinnssyk og ved ett tilfelle gikk sanseløs rundt i regnskogen i dagevis. Han er i dag en kristen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...