Gå til innhold

Den store Apple Watch tråden


Anbefalte innlegg

 

Det må jo være bedre for alle om man kan følge opplegget i sitt eget hjemland. Det forenkler leveransene for Apple og det forenkler også opplegget for kundene...

 

 

Det er enda ikke noe opplegg i Norge..

Nei, nettopp...og da venter man i de landene det enda ikke er noe opplegg for...:-)))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har testet klokken mange ganger nå. Den er bare fantastisk pen i virkeligheten. Bildene lyver noe voldsomt, fordi den er bare rålekker og skjermen er ubeskrivelig vakker. 

 

Overdriver ikke engang.

 

Jeg tror deg, Apple er flinke på design, både estetisk og funksjonelt. Skal bli artig å se den når den etter hvert kommer til Norge, selv om jeg fortsatt TROR at jeg kommer til å vente en stund med et eventuelt kjøp...:-)

Lenke til kommentar

 

Har testet klokken mange ganger nå. Den er bare fantastisk pen i virkeligheten. Bildene lyver noe voldsomt, fordi den er bare rålekker og skjermen er ubeskrivelig vakker.

 

Overdriver ikke engang.

Hva syntes du om aluminium kontra stål?

 

Sports modellen er mye penere i virkeligheten enn på bildene. Klokken er også betydelig tynnere enn det man ser på bildene (altså, den føles ikke så tykk ut). Jeg ble forelsket i sports modellen ganske fort, og den var også mye lettere (merket det enkelt). Eneste gangen jeg følte Sportsmodellen var "dårligere" var når jeg så klokkene fra siden, for da skinte SS. Tror ikke Aluminium i denne klokken er et problem. De har testet dette, for det er for aktive mennesker. 

 

Displayet er bare helt utrolig pent. Kipt at ingen videoer på internett kan sammenlignes med det virkelige øyet. 

 

Er litt forelsket jeg, og jeg pleier å være litt skeptisk til første generasjon Apple produkter. De har gjort en knallbra jobb her. 

 

Notifikasjoner er litt merkelig første gang, men jeg prøvde det flere ganger, og ble fort vandt til å bare ta opp venstre armen for å lese dem. Livet virket litt enklere. 

Endret av iBMTJ
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her har de testet hvordan den klarer seg i vann:

http://macdailynews.com/2015/04/24/apple-watch-water-resistance-tested-15-minutes-fully-submerged-with-no-issues/

 

Ser ikke så verst ut så man trenger nok ikke være så nervøs hvis den blir våt   :)

Trenger ikke å være redd nei. Har allerede dusjet 2 ganger med min nå. Usikker hvordan det blir over tid da. Håper ikke det er noe. 

Lenke til kommentar

I og med at den er IPX7-sertifisert så skal den jo i utgangspunktet ha null problemer med verken dusj eller håndvask osv.. Skal vel i teorien klare 30 min under vann på opptil 5 meters dyp uten problemer. Svømming blir jo noe annet , er litt mer trykk når du er i bevegelse og all sertifisering tar vel utgangspunkt i ferskt vann og ikke saltvann eller klor som kan være noe verre for enheten.

Lenke til kommentar

I og med at den er IPX7-sertifisert så skal den jo i utgangspunktet ha null problemer med verken dusj eller håndvask osv.. Skal vel i teorien klare 30 min under vann på opptil 5 meters dyp uten problemer. Svømming blir jo noe annet , er litt mer trykk når du er i bevegelse og all sertifisering tar vel utgangspunkt i ferskt vann og ikke saltvann eller klor som kan være noe verre for enheten.

Har det noe å si hvor varmt vannet er? Glovarm dusj f.eks..

Lenke til kommentar

Skal en tur til Japan i sommer og tenker å kjøpe med meg en Apple Watch. Ser at de i Japan bruker amerikansk støpsel, men jeg kjøper bare en Apple-lader når jeg kommer tilbake til Norge som jeg plugger USB-en inn i. 

 

Må jeg fortolle den på flyplassen når jeg kommer tilbake? Er det noe annet jeg må tenke på? Regner med den støtter norsk/engelsk?

Lenke til kommentar

Hvor lenge er du borte da?

 

Så lenge du er ute av Norge i over 24 timer så kan du ha med deg varer for inntil kr. 6000,- uten å måtte fortolle. Denne summen gjelder alt du tar med deg fra utlandet.

 

Om klokken støtter engelsk vet jeg ikke, men tidligere erfaringer med Apple sine produkter så tipper jeg at Apple watch også støtter engelsk.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Fikk min Apple Watch Sports i går, og førsteinntrykket var at den er langt mindre enn jeg noengang har forestilt meg. Var selv skeptisk til hvorvidt 38mm utgaven ville passe mine spinkle og ynklige håndledd, den skepsisen var unødig.

 

38mm utgaven er veldig liten, tar seg veldig bra ut på min hånd / håndledd og vekten på Sport utgaven er så lav at jeg ikke merker at jeg har den på hånda i det hele tatt. Det kan jo være både positivt og negativt, vet at det er flere som liker at klokker skal ha litt vekt bak seg og da kan jeg si med en eneste gang at Sport-modellen ikke er veien å gå.

 

Personlig liker jeg lav vekt, skal brukes mye til trening osv og generelt så liker jeg ikke å ha på meg ting som jeg føler blir til bry og det gjør ikke denne klokka.

 

 

Byggekvaliteten fremstår upåklagelig, og aluminiumfinishen virker jo prikk lik den på MacBook Air / Pro og ser veldig bra ut syntes nå hvertfall jeg. Den er noe tykk iforhold til omkrets på skjermen, men er ikke noe merkbar tykkere enn min Certinaklokke noe som igjen var en positiv overraskelse da pressebilder egentlig får klokken til å fremstå stor og tykk i alle retninger. Noe den faktisk ikke er, men kan jo med fordel bli slankere naturligvis.

 

 

Var temmelig sikker på at jeg ville mislike sportsarmbåndet da jeg misliker plastikk veldig sterkt, og spesielt det å ha plastikk rundt hånda er fy-fy hos meg. Men det føles overraskende bra og føles ikke direkte som plastikk i det hele tatt. Jeg er fremdeles helt overbevist om at Milianese Loop vil både se og føles bedre så jeg vurderer å anskaffe et slikt bånd når det kommer i salg her på berget, men skal fint klare å overleve med det grønne sports armbåndet frem til den tid uten problemer. Størrelsen på "S" (small) armbåndet er vel også første armbåndet/reima til en klokke som virker å være perfekt størrelse for meg. Har alltid måtte være kreativ å lage egne hull og ender alltid opp med alt for mye "til overs" på klokker som ser og føles idiotisk. Med S reima her så er jeg på midterste hullet og det passer ypperlig og ser bra ut med ikke så mye reim til overs som må henge og slenge.

 

 

 

Etter å ha sett og lest utallige guider på nett som forteller hvordan klokken skal settes opp osv så har jeg fått et inntrykk av at den ikke er så selvforklarende og intuetiv i bruk. Dette var også et feilinntrykk, det å sette opp selve klokka var lekende lett og alt er egentlig veldig selvforklarende.

 

 

Har ikke brukt klokken nok til å virkelig vurdere funksjonaliteten og mulighetene den tilbyr. Batteriet virker dog milevis bedre enn hva mange "haters" prøver å legge opp til via nett. Har faktisk ikke ladet den opp til 100% enda og har fremdeles ikke slitt med batteriet i det hele tatt. Velger å sove med klokka for å ha vibrende vekkerklokka så samboer ikke trenger å plages når jeg skal opp flere timer før henne osv.. Så da blir det ingen lading iløpet av natta så jeg hurtiglader når jeg står opp, og som en av det mannlige kjønn så bruker jeg toppen 1-time fra jeg står opp til jeg er ute av døra og da rekker den ikke å bli fulladet.

 

Til tross for det så var den 82% når jeg dro hjemmen ifra, noe som innebar 45 min på sykkles i "workout" modus hvor klokken tracker puls, distanse osv og den var fremdeles på 78% når jeg var fremme. Nå er det 5-timer siden jeg tok den av laderen og jeg er fremdeles på 73% og det selv om det har vært mye "leking", endel notifikasjoner osv.. Altså bare mistet 9% siden jeg tok den av laderen, ved relativt aktiv bruk og inkludert en 45 min "treningsøkt". Kan ikke helt se hvordan jeg skal klare å tappe batteriet innen jeg legger meg, til tross for at jeg startet dagen på "bare" 82% og har 38mm modellen som visstnok har noe mindre batteri sammenlignet med 42mm modellen.

 

 

 

EDIT:

 

Eneste negative jeg har å komme med så langt er at jeg er litt skuffet over at Apple legger ved en magnet/induksjonlader i plastikk med Apple Watch Sport. Både Apple Watch og Apple Watch Edition får laderen som også selges separat som har metallfinish. Igjen, er ingen fan av plastikk så dette finner jeg noe unødvendig. Kan umulig spare mange kronene på den slags og selve klokken er jo i metall også med Sport så jeg ser ikke helt vitsen.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alu: 38mm - Case: 25g  | 42mm - Case: 30g

Steel: 38mm - Case: 40g | 42mm - Case: 50g

Gold: 38mm - Case: 55g | 42mm - Case: 69g 

 

RamGuy kjøpte utgaven i Aluminium. Med sort plastreim så veier den mellom 47g (38mm) og 51g (42mm). Og med hvit så veier den mellom 37g (38mm) og 40g (42mm).

 

Var selv innom en Apple Store for noen dager siden og prøvde de ulike modellene. Har tidligere vært mest fan av milanese loop, men etter å ha prøvd de på så må jeg si at jeg nå liker utgaven med "Bright Blue Leather Loop" best. Bare synd at den ikke fåes i 38mm, og at klokkene generelt ikke var litt tynnere, men regner med at dette kommer om noen generasjoner.

 

t7u0RkBl.jpg

Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg er ladetiden med induksjonlading / trådløslading. I og med at jeg ikke kan lade iløpet av natta ettersom jeg bruker klokken for lydløs vekkerklokke/alarm om morgenen (altså jeg må ha på klokken for at det skal fungere) så må den kastes på laderen i det jeg står opp. Og det er ganske så åpenbart at det er null sjans for å nå 100% i løpet av tiden jeg brurker fra jeg står opp til jeg forsvinner ut døra.

 

Har full forståelse for at induksjon/trådløslading tar lenger tid, det sier jo seg selv. Men er litt irriterende at et såpass lite batteri fort trenger 1,5-time for å nå 100% når jeg stortsett aldri har mer enn toppen 1-time å gi den om morgenen. Med vanlig Lightning så ville den, batteriet tatt i betraktning vært fulladet på null, komma, ingenting tatt i betraktning at min iPhone 6 Plus går fra 10 til 100% på kortere tid enn hva Apple Watch gjør med sitt lille batteri.

Lenke til kommentar

... I og med at jeg ikke kan lade iløpet av natta ettersom jeg bruker klokken for lydløs vekkerklokke/alarm om morgenen (altså jeg må ha på klokken for at det skal fungere) så må den kastes på laderen i det jeg står opp...

Dette er jo et valg man tar, altså det å benytte en funksjon på klokka så den ikke kan lades på natta. Jeg antar jo at man kan velge en annen rutine der iPhone fortsatt benyttes som vekkeklokke slik den brukes i dag, og at Watch dermed står til lading så den er fulladet på morgenen.

 

Selv er jeg fortsatt i tenkeboksen på Watch, men det kommer såpass mange interessante apper allerede, for eksempel DNB og NSB er jo allerede på banen her i landet, og mange flere ser ut til å hekte seg på. Kanskje det blir julegaven til meg selv i år når vi kommer så langt utpå året...:-)

Lenke til kommentar

NSB var skuffende greier, appen kan kun vise informasjon om "upcoming journey" uten at jeg helt hva det vil si. Hadde trodd og håpet jeg kunne ta frem billetten / måndedskortet og vise via klokka fremfor å dra frem mobilen men det fungerer ikke, hvertfall ikke enda.

 

 

Hadde nettopp en merkelig hendelse, var uten på joggetur så startet workout - outdoor running - open og den stoppet etter 15 min, jeg jogget vel i nærmere 40. Tror det har med at det regner så jeg hadde på meg en genser, også har nok skjermen skrudd seg på på grunn av armbevegelser mens jeg jogget også har genserermet reagert med skjermen og klart å stoppe workout. Det er jo noe irriterende, ikke at jeg kommer til å ha på meg genser / jakke så ofte når jeg trener men regner med at regndråper fort kan ende opp med å gjøre mye av det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...