Gå til innhold

Den store Apple Watch tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi får trøste oss med å se hvordan Apple lager klokkene sine imens :)

 

http://atomicdelights.com/blog/a-glimpse-at-how-the-apple-watch-is-made

Takk for tipset.

 

Klokkeproduksjonen er staselig, men enda mer imponerende er de første avsnittene i teksten som beskriver hvilken voldsom vekst og produksjonsvolum Apple har. For en utvikling dette selskapet har hatt. Rett og slett imponerende.

 

Blir spennende å se hva fremtiden blir...:-)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg tenkte å bestille klokka i morgen, noen som har erfaring med å bestille fra Norge på amerikanske apple store?

trenger jeg noe form for VPN, eller er det bare å bestille?

 

Hvis jeg bestiller (til en amerikansk adresse) kan jeg forvente at den kommer med postmannen den 17 april? Hvis ikke så blir det pick-up i en Apple Store. :)

Lenke til kommentar

Lurer egentlig på det samme, virker som JetCarrier ikke fungerer og du må ha amerikansk bankkort? Holder ikke med norsk VISA? Kan vel heller ikke bruke en Applekonto som er registrert i Norge så du må ha en helt egen konto?

 

Har hørt at JetCarrier har en løsning hvor du betaler også har de faktisk en person som drar til butikken og plukker opp produktet for deg også sender hjem til deg. De skal visstnok ikke ta noe ekstra for dette heller annet enn at du må være en ClubJetCarrier medlem men det fungerer vel dårlig med Apple Watch ettersom jeg regner med at det blir kronglete å få tak i uten forhåndsbestilling i morgen og det er jo JetCarrier som må ta seg av hele prosessen og det skjer vel neppe effektivt nok..

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å bestille klokka i morgen, noen som har erfaring med å bestille fra Norge på amerikanske apple store?

trenger jeg noe form for VPN, eller er det bare å bestille?

 

Hvis jeg bestiller (til en amerikansk adresse) kan jeg forvente at den kommer med postmannen den 17 april? Hvis ikke så blir det pick-up i en Apple Store. :)

 

 

Har lest meg litt opp på dette nå og det ser ut som alt du trenger er VISA eller MasterCard (pass på å fjerne eventuell regionsperre i nettbanken da du blir trukket fra Apple i USA. Har du på sperre så kortet ikke fungerer i Nord-Amerika så fungerer det ikke) så skal det visstnok bare være å bestille via nettsiden uten større problemer. Og du må huske å sette en amerikansk adresse under "billing information" og ikke din norske.

 

Hva gjelder frakt så er det jo litt mer komplisert.. Her må du jo benytte et selskap som gir deg amerikansk adresse og som videresender pakken til Norge.

 

Etter mye lesing så virker det som US Global Mail og MyUS.com er de to mest anbefalte og de ser ut til å fungere fint mot Apple.com/store. MyUS.com har også en shopper løsning hvor de kan sende ut en person som kjøper klokken lokalt i en Apple Store og sender til deg, men da skal de ha mellom 5-10% av kjøpesummen i gebyr itillegg til fraktgebyret.

 

 

Hva gjelder priser så virker MyUS.com rimeligst, de har de laveste fraktgebyrene og de krever kun et 10-dollar medlemskap for registrering av videresending. US Global Mail på sin side har kun et 3-mnd medlemskap som minimum som vil koste 45-dollar for at du i det hele tatt får opprettet en bruker.. 

 

 

Fordelen med US Global Mail er at de kan sende med USPS som er av de tregeste løsningene men de sender ikke lokalt i Norge så Posten overtar pakken når den ankommer landet, da har du alltid en sjanse for at du slipper unna fortolling og moms om du er heldig.

 

De øvrige alternativene er DHL, UPS og Fedex og de tar jo hånd om fortollingen selv så med disse så er det vel null håp om å klare å komme seg under radaren så man slipper 25% moms + fortollingsgebyr.

Lenke til kommentar

Testet nettopp klokken(e) og jeg kan si noen få ting: 

 

- Klokken er utrolig liten. Jeg ble sjokkert egentlig, fordi jeg hadde ikke målt på forhånd eller noe. 38mm var så liten at jeg mistet haken. Jeg ble vandt til dette da, og prøvde begge størrelsene på, og det var ikke et problem.

 

- Skjermen er helt fantastisk, må bare nytes. 

 

- Alt så ut til å gå helt smooth med alle apper, men Maps og passbook loada litt for lenge, syns jeg. 

 

- Måten klokken "tapper" deg når du får notifikasjoner er litt merkelig, men samtidig deilig. Den er veldig forstyrrende, merket jeg mistet helt konsentrasjonen med Apple Store-arbeideren når jeg fikk en notifikasjon her og der. 

 

- Jeg tegna en penis .. gøy.... 

 

Hvis noen har noen spørsmål så er det bare å spørre. Jeg var veldig gira på klokka før jeg prøvde den, men er enda mer gira nå. Pre-Orders down under starter 5pm, og det er bare 45 min til :)

Lenke til kommentar

Testet nettopp klokken(e) og jeg kan si noen få ting: 

 

- Klokken er utrolig liten. Jeg ble sjokkert egentlig, fordi jeg hadde ikke målt på forhånd eller noe. 38mm var så liten at jeg mistet haken. Jeg ble vandt til dette da, og prøvde begge størrelsene på, og det var ikke et problem.

 

- Skjermen er helt fantastisk, må bare nytes. 

 

- Alt så ut til å gå helt smooth med alle apper, men Maps og passbook loada litt for lenge, syns jeg. 

 

- Måten klokken "tapper" deg når du får notifikasjoner er litt merkelig, men samtidig deilig. Den er veldig forstyrrende, merket jeg mistet helt konsentrasjonen med Apple Store-arbeideren når jeg fikk en notifikasjon her og der. 

 

- Jeg tegna en penis .. gøy.... 

 

Hvis noen har noen spørsmål så er det bare å spørre. Jeg var veldig gira på klokka før jeg prøvde den, men er enda mer gira nå. Pre-Orders down under starter 5pm, og det er bare 45 min til :)

 

Hva syntes du om fargene? Silver eller Space gray? :)

Lenke til kommentar

 

Testet nettopp klokken(e) og jeg kan si noen få ting: 

 

- Klokken er utrolig liten. Jeg ble sjokkert egentlig, fordi jeg hadde ikke målt på forhånd eller noe. 38mm var så liten at jeg mistet haken. Jeg ble vandt til dette da, og prøvde begge størrelsene på, og det var ikke et problem.

 

- Skjermen er helt fantastisk, må bare nytes. 

 

- Alt så ut til å gå helt smooth med alle apper, men Maps og passbook loada litt for lenge, syns jeg. 

 

- Måten klokken "tapper" deg når du får notifikasjoner er litt merkelig, men samtidig deilig. Den er veldig forstyrrende, merket jeg mistet helt konsentrasjonen med Apple Store-arbeideren når jeg fikk en notifikasjon her og der. 

 

- Jeg tegna en penis .. gøy.... 

 

Hvis noen har noen spørsmål så er det bare å spørre. Jeg var veldig gira på klokka før jeg prøvde den, men er enda mer gira nå. Pre-Orders down under starter 5pm, og det er bare 45 min til :)

 

Hva syntes du om fargene? Silver eller Space gray? :)

 

Jeg går alltid for hvit, men space grey var NYDELIG. Jeg var faktisk veldig overrasket hvor mye bedre den ser ut i RL enn på bilder. 

 

Vurderer å kjøpe Space Grey og så et hvit bånd i tillegg, men dette er førstegenerasjon Apple-produkt, så orker ikke å bruke så mye penger på det. 

 

bildene under er av 42 mm på min arm

 

http://gyazo.com/08d4cf90b7d44ffb1f11757ebb623003

 

http://gyazo.com/72d528d1339205a662f7417055faa6ba

 

Men sier det igjen, Space Grey ser mye bedre ut i virkeligheten enn på bildet. 

Endret av iBMTJ
Lenke til kommentar

Nå ble ting vanskelig, 10 minutter igjen, og jeg klarer ikke velge farge... :(  Tror jeg bare kjører safe med silver..

 

Prøvde du både den vanlige versjonen og Sport versjonen? For meg virker det ikke som det er verdt å betale 200usd mer for litt annet skjermglass. Svart skinnreim er uansett bestilt fra kina allerede. :D 

Lenke til kommentar

Hvor bestilte du ifra? Mine står at blir sendt 24. April, bestilte via US-store? 2x Apple Watch Sports, en med blå og en med hvitt armbånd. Vet at noen av stålutgavene kan ha 4-6 uker levering.

 

Edit:

 

Space-Grey så sent som Juni faktisk..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

eh, det der er jo lenge etter 24 april.... Og det går ikke  ann å velge pick-up.

Så jeg avstår denne gangen

 

edit: Jeg har prøvd flere forskjellige nå, og ingen av de kan man få denne måneden.. :(

Er ikke mulig å bestille pick-up på Apple Watch.

Lenke til kommentar

Tror nok de rett og slett er utsolgt, ifølge Macrumours så var Apple Watch med Milanese Loop satt til levering 24. April, nå står det 4-6 uker. Tror det samme var tilfellet med Apple Watch Sport Space-Grey.

 

Enten er opplaget veldig begrenset, eller så selges det noe uhorvelig mange forhåndsbestillinger.

Lenke til kommentar

Tror nok de rett og slett er utsolgt, ifølge Macrumours så var Apple Watch med Milanese Loop satt til levering 24. April, nå står det 4-6 uker. Tror det samme var tilfellet med Apple Watch Sport Space-Grey.

 

Enten er opplaget veldig begrenset, eller så selges det noe uhorvelig mange forhåndsbestillinger.

 

Uffda, ikke noe stor overraskelse egentlig. Jeg tipper på at det var veldig begrenset, det kan umulig være "så" mange som sitter klare med kortet når bestillingen åpner.

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

 

Tror nok de rett og slett er utsolgt, ifølge Macrumours så var Apple Watch med Milanese Loop satt til levering 24. April, nå står det 4-6 uker. Tror det samme var tilfellet med Apple Watch Sport Space-Grey.

 

Enten er opplaget veldig begrenset, eller så selges det noe uhorvelig mange forhåndsbestillinger.

 

Uffda, ikke noe stor overraskelse egentlig. Jeg tipper på at det var veldig begrenset, det kan umulig være "så" mange som sitter klare med kortet når bestillingen åpner.

 

Å joda. I australia er det juni eller juli for folk som bestiller nå.

 

Edition i USA er allerede august :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...