Gå til innhold

Den store Apple Watch tråden


Anbefalte innlegg

Jeg vil tro at endel av årsaken til at de enda ikke går ut med batterilevetid er at det er noe de fortsatt jobber med å forbedre. Ved normalt bruk (dvs aktivt bruk og kanskje en treningsøkt) så burde batteriet holde fra man står opp om morgenen (07.00) og ut en sen natt på byen (04.00), altså rundt et døgn. Tviler litt på at det blir tilfellet helt enda, men det er lov å håpe...

 

Var endel her (meg selv inklusive) som lurte på hvordan betaling skulle fungere med Apple Watch, virker som om dette blir løsningen (Ganske kult må jeg si!):

 

Thanks to sensors on the Apple Watchs back, the device can tell when its being worn and when it has been taken off. When you first put the watch on, you must enter a code. When the watch is removed from your wrist, the watch locks itself and cant be used for payments unless the code is entered again.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det så gjennomført nok ut på Apple Watch. På Moto360 ble det stygt. Runde ikoner på en firkantet klokke er noe helt annet enn runde ikoner på en rund klokke.

 

Antar det ikke blir noe mer nytt ang. klokken før den kommer i salg til neste år, da Apple antageligvis ikke har gitt fra seg noen klokker enda (... og sikkert ikke kommer til å gjøre det før nærmere salgsstart)?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Vekker denne tråden til live igjen jeg, nå som det ikke er så lenge igjen til Apple Watch eventen 9 mars. Ofte så slipper Apple produktet ca en måned etter at de har presentert det, så en kan forvente at klokken dukker opp på det amerikanske markedet i starten av april.

 

Og som forventet så vinkler de klokken som et moteprodukt og ikke en gadget. Apple har nå i mars en reklamekampanje som går over hele 10 sider i amerikanske Vogue:

 

 

 

ZFQxYnr.jpg

 

g0OWOtE.jpg

 

fLgV4cK.jpg

 

GBirvkO.jpg

 

gp0sATs.jpg

 

 

 

Må si jeg fremdeles er ganske så usikker på hva jeg synes om klokken. Alt annet enn sølv/metallfarget er ihvertfall uaktuelt for min del (skulle jeg finne på å kjøpe den i sin andre eller tredje generasjon...)

Lenke til kommentar

Adidas Smart Run klokka hadde latterlig dårlig batterilevetid når den kom ut, men software update økte det med over 50%. Kan jo håpe at det samme skjer med Apple Watch, men tviler. Power Saving er jo greit da, men litt kipt for syklister og joggere å måtte ta med seg telefonen og samtidig bare kunne løpe 4 timer (noen løper jo marathon og i sykling er det normalt å være ute i 5-6 timer).

Lenke til kommentar

Adidas Smart Run klokka hadde latterlig dårlig batterilevetid når den kom ut, men software update økte det med over 50%. Kan jo håpe at det samme skjer med Apple Watch, men tviler. Power Saving er jo greit da, men litt kipt for syklister og joggere å måtte ta med seg telefonen og samtidig bare kunne løpe 4 timer (noen løper jo marathon og i sykling er det normalt å være ute i 5-6 timer).

Hvor har du det ifra at den kun skal holde i 4-timer ved slikt bruk? Om den skal klare 3-timer med spilling så regner jeg med at aktiv treningsmåling/pulsmåling skal holde i litt mer enn 4-timer?

Lenke til kommentar

Apple er generelt svært dyktige på å optimalisere software og OS for lavt batteribruk, så tviler på at en kan forvente noe særlig bedre batteritid pga oppdateringer nei.

Apple er generelt svært dyktige på det, men iOS8 og Yosemite har vel vært eksempler på at Apple har tabbet seg ut på dette før. Nå skal jo iOS 9 og nye OS X handle det meste om stabilitet for å rette opp alt dette, så kan jo håpe at Apple har klart å bruke de siste mnd på å forsterke batteritiden.

Lenke til kommentar

 

Adidas Smart Run klokka hadde latterlig dårlig batterilevetid når den kom ut, men software update økte det med over 50%. Kan jo håpe at det samme skjer med Apple Watch, men tviler. Power Saving er jo greit da, men litt kipt for syklister og joggere å måtte ta med seg telefonen og samtidig bare kunne løpe 4 timer (noen løper jo marathon og i sykling er det normalt å være ute i 5-6 timer).

Hvor har du det ifra at den kun skal holde i 4-timer ved slikt bruk? Om den skal klare 3-timer med spilling så regner jeg med at aktiv treningsmåling/pulsmåling skal holde i litt mer enn 4-timer?

 

"“Apple expects to see better battery life when using the Watch’s fitness tracking software, which is targeted for nearly four hours of straight exercise tracking on a single charge.”"

 

http://www.gizmodo.com.au/2015/01/report-the-apple-watch-will-only-last-25-hours-with-heavy-use/

 

Første artikkel ved et google søk :)

Lenke til kommentar

Apple Watch er eit produkt eg veit eg vi elske i andre generasjon. Men eg veit eg kjem til å dra kortet når første generasjon kjem til Norge uansett. Eg gleder meg til den kan vare i typ 5 dager uten å måtte lade, men så lenge den holder ein normal dag (07.00 - 00.00) er eg fornøygd i første omgang. Klokken kan ikkje ha eit stort batteri (tipper rundt 500mAh), så ein liten powerbank i lommen kan sikkert doble batterikapasiteten om nødvendig.

Lenke til kommentar

Noen kriterier som må oppfylles før jeg eventuelt kjøper en Watch (eller annen smartklokke):

 

[1] Batteriet varer i en 2-3 dager ved "mixed use", med et par treningsøkter som endel av denne bruken.

[2] Jeg må kunne bruke klokkens treningsfunksjoner uten å måtte ha med meg telefonen, dette inkluderer GPS.

[3] Den må bli noen mm tynnere.

[4] Klokkereimene fra første generasjon må kunne brukes på senere generasjoner. Kvalitetsfølelsen på reimen er viktig, men jeg kommer ikke til å bruke penger på dette om jeg må kaste den etter 1-2 år (Mekanismen de har lagt opp til åpner heldigvis for dette, så blir spennende å se).

 

Lenke til kommentar

Apple Watch er eit produkt eg veit eg vi elske i andre generasjon. Men eg veit eg kjem til å dra kortet når første generasjon kjem til Norge uansett. Eg gleder meg til den kan vare i typ 5 dager uten å måtte lade, men så lenge den holder ein normal dag (07.00 - 00.00) er eg fornøygd i første omgang. Klokken kan ikkje ha eit stort batteri (tipper rundt 500mAh), så ein liten powerbank i lommen kan sikkert doble batterikapasiteten om nødvendig.

Vel, Tim Cook sier klokken har fortsatt batteri før han går til sengs, og han sover bare 3-4 timer hver natt, så tror det er ganske lovende. Må også tenke hvor mange notifications han får hver dag gjennom klokken.

 

De som allerede har prøvd klokken sier at de hadde 25% igjen da de gikk til sengs. Men dette er noe vi må vente å se selv, evt høre mer i morgen på eventen. Samme folka sier de såvidt brukte telefonen sin når de hadde Apple Watch, noe som blir spennende å oppleve selv.

Lenke til kommentar

Huh, ikke så ille. Det som skuffer mest er egentlig hvor ekstremt mye reimene koster, uten at Apple har bekreftet/avkreftet hvorvidt de kan brukes igjen på senere generasjoner. 700$ for skinnreim, og 1000$ for utgaven med metallreim er ALT for mye om det må kastes etter en 2-3 år.

Lenke til kommentar

Huh, ikke så ille. Det som skuffer mest er egentlig hvor ekstremt mye reimene koster, uten at Apple har bekreftet/avkreftet hvorvidt de kan brukes igjen på senere generasjoner. 700$ for skinnreim, og 1000$ for utgaven med metallreim er ALT for mye om det må kastes etter en 2-3 år.

Det er drøye priser på reimer ja. Men det ser ut til å blomstre opp et marked med 3.partsutstyr, så det vil antagelig bli tilgjengelig reimer og andre duppeditter til helt andre priser. Alternativer er bra...:-)

Lenke til kommentar

Mhm, men kunne vært villig til å betale for en reim som kostet en 5-6000 om jeg visste at jeg kunne bruke den i en 10-15år. Altså at Apple produserte en mekanisme mellom klokke og reim de holder seg til i LANG tid.

 

Smartklokkemarkedet er kanskje såpass ferskt at det er vanskelig å legge opp til en slik standard allerede nå. Men tror faktisk de kunne tjent på det, da kjøpet av en klokkereim ville føltes som en slags investering, hvilken igjen gir lojale kunder.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...