Gå til innhold

Overklokking og modding av Duron1400 266FSB!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er standard xp2500+ barton vcore? 1.65 eller 1.5 ?

Det er 1.65Volt som de fleste Andre AMD Cpu'er har...

 

men man kan fint kjøre de på 1.55 Volt (etter min erfaring). så blir cpu'en også litt kaldere!

Takk, men ehhhh... har du endelig sviket laget ditt?

PIII er jo power med stor P.

 

Er det noen som har funnet noen med mer skills som har prøvd opplåsing av superlåste prosessorer, ved å endre prosessoren til en mobile prosessor?

Lenke til kommentar
min 1.4 er død som et resultat av overdreven klokking..

 

dritet ville ikke mer en 1.9, og det med 2.2v!

ble rent frustrert! konklusjon: den nye legenden er død allerede.

 

IKKE kjøp duron hvis du har planer om å klokke eller modde.

Ikke si at du prøvde å få en MIGRA prosessor på 2.2v??

 

 

Siden min prosessor er super locked får jeg ikke økt volten, men jeg hadde aldri drømt om å sette den på 2.2 med mindre man har vannkjøling.

 

Nå går min baby på 2140 på (1.60v), men kjølingen kunne vært bedre. Kommer opp i 44 grader ved load.

 

Det er lurt å sjekke steppingen før du kjøper katta i sekken. :devil:

Lenke til kommentar
min 1.4 er død som et resultat av overdreven klokking..

 

dritet ville ikke mer en 1.9, og det med 2.2v!

ble rent frustrert! konklusjon: den nye legenden er død allerede.

 

IKKE kjøp duron hvis du har planer om å klokke eller modde.

Ikke si at du prøvde å få en MIGRA prosessor på 2.2v??

 

 

Siden min prosessor er super locked får jeg ikke økt volten, men jeg hadde aldri drømt om å sette den på 2.2 med mindre man har vannkjøling.

 

Nå går min baby på 2140 på (1.60v), men kjølingen kunne vært bedre. Kommer opp i 44 grader ved load.

 

Det er lurt å sjekke steppingen før du kjøper katta i sekken. :devil:

min cpu er også superlocked, men jeg har nf7-s, så volten var ikke noe problem å forandre. Har foresten vannkjøling og.. den døde av elektronemigrasjon.

 

alikevell på 1.9 så yter de dåligere en min xp 1800 siden jeg kan skyte fsb opp i 183 på den. det er heller ikke mulig å låse opp catchen på den.

Lenke til kommentar

Nå er jeg på 1,7 volt. Jeg har også dytta spenningen til ram, skjermkort og chipsett et hakk, men det ser ikke ut til å hjelpe - prime95 gir feilmeldinger om hardware error. Hmmm.

 

oppdatering:

 

1.725 i vcore, og maksimalt passive minneinnstillinger nå. Prime skal få kjøre litt.

Endret av arehb
Lenke til kommentar

Nei, det var ikke rarer greiene dette her. Jeg kom opp i 2140 med 1,85 i vcore, og med høyere spenning enn det ville den ikke poste engang. Det ser ut til at jeg lander på 2 ghz med 1,7 eller 1,725 i vcore.

 

Ifølge hovedkortet ligger spenninga fra PSU godt i underkant av det som er betryggende, 11,8, 4,9 og 3,2. Dette er den minste MIST-strømforsyninga. Jeg lurer på om det er noe galt med spennings-målingene til hovedkortet. Primærsymptomet på for psu med for lite futt er vel spontane reboots, og det har jeg ikke hatt.

 

Jeg har prøvd å flashe inn d10-bios, men det gikk ikke. Eneste trikset jeg har igjen er å stable om rammen og droppe dual-oppsettet.

 

Men ville det ikke vært rart hvis pc3200-ram er flaskehalsen med fsb rundt pc2700-hastighet?

Lenke til kommentar
Her er noen bilder av Duronen.

 

Hele Cpuen

duron1400.jpg

 

 

 

Modden:

modduron1400.jpg

hvordan kan du kobletil l2 ?? bruket du lendene pen da ?? hvis bruket det , vær så snill visse meg hvor kjøpt du det ??

Det er en helt vanlig blyant som jeg kjøpte på Ark bokhandel en gang i tiden tror jeg :p Bruk en blyant med mykt bly.. det er ikke verre..

Lenke til kommentar

Woho nå har jeg fått den stabilt på 2400Mhz.

Den har aldri villet komme over 1,600 i Vcore men plutselig kunne jeg bare stille den :roll:

Satt den på 1,750 og Fsb på 200x12= 2400Mhz :cool:

Hovedkortet går ikke høyere enn til 200Fbs noe som er litt dumt pluss at den er Mp låst.

Må si meg fornøyd, bruker en Thermaltake 12 vifte, idle 46/load 50/ da kjører den på det laveste.

Får 44sec i SuperPi og cpu: 6969Poeng på Pcmark2002.

 

Da mangler jeg bare L2 modden :)

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...