Gå til innhold

Overklokking og modding av Duron1400 266FSB!


Anbefalte innlegg

En Duron 1400 ankommer veldig snart og testen kommer snart. :love:

 

Jeg håper på å få testet den iløpet av uka og det forventes en god overklokk.

 

Dere kan f.eks se her: http://www.amdforums.com/showthread.php?s=...024#post2150024

 

Update!

Nå har min kjære Duron kommet og blitt testet, her er noen test resultater :D

CPU stepping: DHD1400DLV1C Z334997240648 MIXIB 0338VPMW

 

Her kjører CPUn standard settings og alt funker stabilt.

duron-default-wcpuid.JPG

 

Og her max hastighet ved 1.6 volt i bios, fysisk volt 1.55-1.57.

1.6vcore.JPG

 

Max stabil klokk ved 2.125 volt i bios, fysisk volt 2.06-2.1.

2.15vcore-max-64kb.JPG

 

Så foretok vi en liten blyant mod ved den siste L2 broa, og kobla dem sammen. derretter fikk vi en økning på cachen fra 64kb til 256kb.

 

*Bilde ligger på side 2*

 

Max stabil klokk etter bro-modden gikk ned med en fsb ved 2.125 volt i bios, fysisk volt 2.06-2.1.

 

2.15vcore-max-256kb.JPG

 

 

3DMark01!

 

Kjørte 3dmark med max klokkehastighet før og etter modden og fikk en økning på 1000 points.

 

Før:

3dmark-duron-64k.JPG

 

Etter:

3dmark-duron@athlon-256k.JPG

 

Med en stabil økning på ca 1100mhz og 192kb mer cache må jeg si meg fornøyd med, bilder av cpu og modden kommer snart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bra OC!!!

 

Jeg har en duron 1600 på et msi kt3 ultra 2 og har overklokkeet den til 2,3 ghz :D , men jeg får bare v-core opp til 1,6v i bios. Er det mulig "tegne" litt på cpu får å få høyere v-core?

 

Jeg har hørt om en L12 mod. noen som vet hva den gjør?

Du kan modde den til å kjøre 1.85volt ved å kutte og koble sammen bruer, eller så kan du flashe bios som er enklest :)

Lenke til kommentar
Må si at det der så heftig ut! XP"3300" for prisen av en duron1400 kan fort vise seg å bli en "300A" blandt overklokkere! Nå gjenstår det bare å finne ut om dette er en gull-prosessor, eller om overklokkeregenskapene gjelder for hele produksjonen av duron1400.

 

DrErling

har tanker om å kjøpe en Duron1600 å teste den på samme måte.. Men jeg skal tro den klokker det samme eller kanskje bedre.. Tenkte å vente til det kommer nye steppinger :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for den ja!!! da tror jeg kjøper en på komplett.no jeg... de har varen inne på lager.. ser ut som det er samme typen...

så kommer jeg med rapport om hvor mye jeg fikk klokket den opp med LUFT kjøling da ;) Men det kommer når jeg har pengene til å kjøpe dette.

Håper du får gode resultater :) post hvor mye du får overklokka her da.. og steppinga.. hf :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...