Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig med DinSide sin oppsummering av Siri på Norsk. http://www.dinside.no/934705/test-siri-paa-norsk-ios-9

Okay på kommandoer , men dårlig og gale resultater på meste annet.

Nå er det disablet etter å ha prøvd litt ulike ting.

Synd du har skrudd den av så kjapt da. Hvis jeg ikke har forstått dette feil, så skal denne type teknologi bli bedre og bedre etter hvert som man bruker den. Siri må altså få noe tid til å bli kjent med deg.

 

Men for all del, det er helt valgfritt å bruke den.

 

For min del skal jeg bruke Siri til mer og mer fremover. Hvis det skulle fungerer dårlig om et års tid etter at vi virkelig har blitt kjent, så skrur jeg henne av. Men som allerede sagt, jeg har fått en god start med Siri...:-)

Lenke til kommentar

Etter ti ganger å bli misforstått til Tydal (starte tidal/wimp) hadde du nok innsett det samme Rogkas.

Man kan gi det tid og vente på forbedringer som i wolfram kalkulerings data for norsk Siri (om det i det hele tatt kommer og prioriteres forbedringer).

Enkle voice kommandoer er ikke noe nytt.

I min jobb har vi drevet med ASR i mere enn et tiår. Og Norsk er langt bak fremdeles.

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter ti ganger å bli misforstått til Tydal (starte tidal/wimp) hadde du nok innsett det samme Rogkas.

Man kan gi det tid og vente på forbedringer som i wolfram kalkulerings data for norsk Siri (om det i det hele tatt kommer og prioriteres forbedringer).

Enkle voice kommandoer er ikke noe nytt.

I min jobb har vi drevet med ASR i mere enn et tiår. Og Norsk er langt bak fremdeles.

Du velger jo selv. Det er det som er så fint, skru av Siri hvis du ikke liker henne, ha henne på hvis man syns det funker.

Jeg gir henne en langtidssjanse siden hun fungerer såpass bra som hun gjør (for meg).

Lenke til kommentar

 

Jeg liker virkelig Peace, men utvikleren har trekt den fra Appstore. Der gikk mine 9 kr  :p
Crystal ser ut til å funke fjell og er gratis til og med.



Hæ?? Hvorfor? Da må jeg nesten refundere.. Gidder ikke å betale for noe som ikke blir vedlikeholdt..

 

Den skal funke i lang tid fremover likevel, så den er vel uansett verdt 9 kr.

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Om vi skal tro tallene fra de som har fått telefonen i USA allerede så scorer iPhone 6S ca 2300 i single-core, og ca 4300 i multi-core på Geekbench (som er en veldig simpel og generell måling, men den mange bruker for å grovt sammenligne mobiltelefoner). Det er vel faktisk raskere iPad Air 2 på både single og multi-core. Og da slår telefonen det som er å se på som markedets raskeste telefon, nemlig Galaxy S6 / S6 Edge på både single-core (Apple har stortsett alltid vært i toppen her) men også multi-core faktisk. Tallene bekrefter også 2GiB RAM.

 

 

EDIT:

 

Er litt usikker på tallene for Galaxy S6 og S6 Edge her nå, for etter å skumme igjennom hele listen på Geekbench så ligger de ute med alt ifra score ned mot 4000, med score opp til 5100 på multi-core. Vet ikke helt hva som er variablene her og hvorfor det hopper så mye frem og tilbake mellom tester?

 

Single-core ligger noe mer stabilt på et sted mellom 1300-1600.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Supert! Det er jo en lang lang liste med applikasjoner som tidligere telefoner ikke klarte å kjøre pga dårligere resultater i geekbench. Gleder meg til å se hvor raskt snapchat starter på 6S

Lenke til kommentar

Om vi skal tro tallene fra de som har fått telefonen i USA allerede så scorer iPhone 6S ca 2300 i single-core, og ca 4300 i multi-core på Geekbench (som er en veldig simpel og generell måling, men den mange bruker for å grovt sammenligne mobiltelefoner). Det er vel faktisk raskere iPad Air 2 på både single og multi-core. Og da slår telefonen det som er å se på som markedets raskeste telefon, nemlig Galaxy S6 / S6 Edge på både single-core (Apple har stortsett alltid vært i toppen her) men også multi-core faktisk. Tallene bekrefter også 2GiB RAM.

 

 

EDIT:

 

Er litt usikker på tallene for Galaxy S6 og S6 Edge her nå, for etter å skumme igjennom hele listen på Geekbench så ligger de ute med alt ifra score ned mot 4000, med score opp til 5100 på multi-core. Vet ikke helt hva som er variablene her og hvorfor det hopper så mye frem og tilbake mellom tester?

 

Single-core ligger noe mer stabilt på et sted mellom 1300-1600.

 

Nå legger ikke jeg så stor vekt på tall fra ulike Geek-målinger, de fleste av dagens toppmodeller er raske og gode. Men når det er sagt så er det jo fint å få bekreftet at også iPhone 6s er en god dings. Ikke overraskende, selvsagt, men likefullt er det fint...:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...