Gå til innhold

FIFA 15 - Ultimate Team


Anbefalte innlegg

Finnes det noen tråder hvor man kan få litt tips til å bygge lag?

 

Har hele Bayern nå, men savner noe spanskt. Hadde hele Barca i 14 (minus Messi og Neymar) og liker stilen bedre her. Bayern er sterke og gode på hode, men likte bedre folk fra den spanske ligaen. Mer fart og teknikk.

 

Men tenkte å ikke bygge et ekte lag nå, men heller plukke ut en god kombo spillere fra samme land/divisjon. Problemet er bare at jeg følger altfor lite med på fotball til å klare å holde meg oppdatert. :p

 

Har vel ca 1,5mill å bruke om jeg selger de fleste jeg har nå og tar gjerne i mot tips. :)

Hva med å bruke 4321/433?

Neymar - Lewandoski - Robben

Eller

Neymar - Suarez - Robben? Må vente til el clasico med Suarez. Kan evt bruke Benzema isteden for.

Resten av laget kan du gjøre litt som du selv føler for mtp chem og om du vil heller ha 2/3 laliga eller 2/3 Bundesliga.. 442 er en fin formasjon for hybrid lag ettersom de fleste posisjonene trenger kun 2/3 gode linker.

Jeg spiller 442

Messi - Lewandoski

Neymar - Rakitic - Lahm -Robben

Alba - Ramos - Boateng - Pizecjk

Casillas

Eller Half/Half som jeg liker å kalle det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer at jeg har Elab på RB for at Afellay skal få maks kjemi. Stod mellom han og Salino, og da har sistnevnte 34 strength og er 168 cm "høy". Afellay trenger en grønn link når han har en rød link til Palacio.

 

Spilt én kamp med laget. Vant kvartfinalen i Champions shield 5-0 mot en som hadde et ganske skralt lag. Laget mitt er mye bedre enn overall'en på spillerne tilsier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er vitsen med full chem? FIFA bygges jo ikke på å ha god kjemi, det bygge på andre områder. Det er jo bare å runne keeperne i år, man trenger ikke å skyte lenger.

Så spill med 11 forskjellige spillere som har null forbindelser med hverandre da? Merkelig at jeg aldri noensinne har sett en slikt lag før, hadde chem ikke hatt en dritt å si så hadde ikke folk brukt spillere fra samme liga.

 

Zlatan - Messi

Neymar - Di Maria - Lahm - Robben

Alaba - Thiago Silva - Kompany - Dani Alves

Neuer

 

Se youtubere, live streams, se forums. Alle bygger lag basert på Chem.

 

 

At du bruser ut med keeperen eller skaper en alene med keepere situasjon så er det faktisk deg og ikke spillet sin feil. I virkeligheten også så løper folk forbi keeperen når keeperen er på straffemerket/16m ish..

Lenke til kommentar

Man kan også se på speed'en på keeper, selv om alle keepere vil få problemer mot Doumbia. Under 40 speed er ikke noe særlig. Det handler vel både om at keeper blir fraløpt og at han beveger seg tregere på streken eller i feltet.

 

En 68 rated RB med 80+ pace og helt ok stats er null stress å bruke. Ifjor lagde jeg BSG-lag og satt gjerne bronsespillere på back. Slik f.eks:

 

f37ca7dd726c3af1880c001072e6376d.png

Lenke til kommentar

Oscrue10: Men hvorfor bruke bronsespillere på det laget der f.eks? Det finnes da nok av bedre spillere som vil gi deg full chem, bedre stats, mer pace og what not? Er det kun for å mate egoet? Vise at du kan slå motspillere selv med flere "svake ledd" i laget?

BSG lag er forkortelse for Bronze-Silver-Gold så vidt jeg vet. I hans tilfelle så har han. Bronze, Sølv, Non-Rare, Rare Gold, TOTW, TOTY og Worldcup MOTM kort.

 

Det en fin twist på lag når man har kommet såpass langt ut i spillet og vil gjøre noe "nytt".. Noen lager blant lag kun bestående av keepere, CB, midtbanespillere, spisser.. Kun folk under 40pace etc etc, du skjønner.

Lenke til kommentar

En mulig ville vært at spillere som faktisk bekler flere roller burde ha en mulig til å endre. Altså at spillerne MÅ ha mulighet til å endres fra RM til LM f.eks. Som Azpilicueta, han spiller både LB og RB, dermed burde han kunne endres der i mellom, men ikke til andre posisjoner f.eks. Det er en mulighet å gjøre det på.

Var det jeg mente. Mulig at jeg ikke formulerte meg godt nok :p

Lenke til kommentar

 

Oscrue10: Men hvorfor bruke bronsespillere på det laget der f.eks? Det finnes da nok av bedre spillere som vil gi deg full chem, bedre stats, mer pace og what not? Er det kun for å mate egoet? Vise at du kan slå motspillere selv med flere "svake ledd" i laget?

BSG lag er forkortelse for Bronze-Silver-Gold så vidt jeg vet. I hans tilfelle så har han. Bronze, Sølv, Non-Rare, Rare Gold, TOTW, TOTY og Worldcup MOTM kort.

 

Det en fin twist på lag når man har kommet såpass langt ut i spillet og vil gjøre noe "nytt".. Noen lager blant lag kun bestående av keepere, CB, midtbanespillere, spisser.. Kun folk under 40pace etc etc, du skjønner.

 

 

Ah, takk for forklarelsen.

Lenke til kommentar

Oscrue10: Men hvorfor bruke bronsespillere på det laget der f.eks? Det finnes da nok av bedre spillere som vil gi deg full chem, bedre stats, mer pace og what not? Er det kun for å mate egoet? Vise at du kan slå motspillere selv med flere "svake ledd" i laget?

 

Er for å være litt kreativ eller original. Laget er faktisk ganske bra, og Long scoret flere enn Jovetic. Man trenger ikke så veldig gode spillere på backene, de må bare være blant de beste på sølv- eller bronsenivå. Han på midtbanen har ikke en veldig viktig posisjon. Han klarte seg overraskende bra.

 

De beste spillerne i dette laget hadde jeg også i lag hvor alle er gull.

Lenke til kommentar

Finnes det noen tråder hvor man kan få litt tips til å bygge lag?

 

Har hele Bayern nå, men savner noe spanskt. Hadde hele Barca i 14 (minus Messi og Neymar) og liker stilen bedre her. Bayern er sterke og gode på hode, men likte bedre folk fra den spanske ligaen. Mer fart og teknikk.

 

Men tenkte å ikke bygge et ekte lag nå, men heller plukke ut en god kombo spillere fra samme land/divisjon. Problemet er bare at jeg følger altfor lite med på fotball til å klare å holde meg oppdatert. :p

 

Har vel ca 1,5mill å bruke om jeg selger de fleste jeg har nå og tar gjerne i mot tips. :)

 

Alt sånt skal inn i denne tråden. At alle er fra samme liga funker greit, litt vanskeligere om alle skal være fra samme landet. Kan uansett være greit å kombinere flere ligaer og flere land.

 

Jeg følger omtrent ikke med på fotball, men har likevel ganske god oversikt på FIFA. Kan også søke litt på Futhead.

 

Om han Ramos må legge opp i ung alder skal jeg unne meg en god middag.

 

Skjønner hva du mener nå Oscrue! :) Sorry for utbruddet :p

 

Det går fint :)

Lenke til kommentar

Tapte semifinalen i Champion shield på det tullet. Umulig å gjøre noe som helst. Han hadde Messi, Neymar og Di Maria, jeg spilte med mitt MLS/BPL-lag hvor jeg egentlig ikke har en eneste god spiller. Småsurt å ikke vinne en slik kamp når man først har sjansen til å slå et lag som er så fantastisk mye bedre enn mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...