Gå til innhold

FIFA 15 - Ultimate Team


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Ja og nei :)

 

Kjøpte 300k for 100kr

 

Hvor fikk du tak i så billige coins? Stort sett alle sidene jeg sjekker ligger det på ca. 100 kr per 100k coins.

 

 

Jeg spiller på PC. Mulig coins er billigere da? Uansett så kjøpte jeg coins her. :)

 

Det er lurere å kjøpe coins, men jeg elsker spenningen med å åpne pakker så jeg velger å ikke gjøre det :) Vil heller ikke få acounten sperret.

Lenke til kommentar

For et makkverk EA har gitt ut. Ser ut til at jeg har mistet IF Keane. Hadde to IF Keane, en i active squad og en i transfer targets. Skulle selge han i active squad og heller sette inn han fra targets. La ut han første for salg, for å kunne sende han i targets til active squad. Det var ikke mulig, active squad hadde grå skrift (dette er på mob). Valgte swap (med han som er transfer listed) bare for å se hva som ville skje. Resultatet er at han som lå i targets er sporløst forsvunnet. Hjelper ikke å gå ut og inn flere ganger på konsollen, kortet dukker ikke opp igjen.

Lenke til kommentar

For et makkverk EA har gitt ut. Ser ut til at jeg har mistet IF Keane. Hadde to IF Keane, en i active squad og en i transfer targets. Skulle selge han i active squad og heller sette inn han fra targets. La ut han første for salg, for å kunne sende han i targets til active squad. Det var ikke mulig, active squad hadde grå skrift (dette er på mob). Valgte swap (med han som er transfer listed) bare for å se hva som ville skje. Resultatet er at han som lå i targets er sporløst forsvunnet. Hjelper ikke å gå ut og inn flere ganger på konsollen, kortet dukker ikke opp igjen.

Utrolig at ingen ennå har gått til sak mot EA.

Har sett folk som bruker tusenvis på FIFA som mister alt. Du er ikke trygg uansett hva du gjør, trist at det har blitt slik.

Lenke til kommentar

Kan legge til at på FUT 14 har jeg 90 rated Klose stuck i targets. Han kostet meg noen millioner, og etter prisstigningen kunne jeg fått et million-beløp i profitt.

 

Edit: jeg fikk omsider testet MLS/BPL-laget. Zardes ser ikke så fantastisk ut, men BB i debuten med to mål og to assists (Champions shield).

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Verre med spillere som Ronaldo, Robben eller Bale. Synes det er veldig greit at det ikke finnes posisjonskort for det.

 

Synes ea burde tatt med posisjonskort som f.eks --> RW uavhengig posisjonen spilleren har fra før.

Bare at spillere har ulike posisjoner som de kan spille. ( De samme posisjonene som man kan finne om en spillere utenfor ultimate team.)

 

Dette ville gjort noen er spillere mer verdifulle pga deres allsidighet. Dette ville også ført til økt variasjon i lag man møter.

 

F.eks kunne man brukt Håvard Nordveit på både CB og CDM, Joshua King på spiss. Eller Lahm på LB/RB og midtbanen.

Endret av No Life
Lenke til kommentar

 

Verre med spillere som Ronaldo, Robben eller Bale. Synes det er veldig greit at det ikke finnes posisjonskort for det.

 

Synes ea burde tatt med posisjonskort som f.eks --> RW uavhengig posisjonen spilleren har fra før.

Bare at spillere har ulike posisjoner som de kan spille. ( De samme posisjonene som man kan finne om en spillere utenfor ultimate team.)

 

Dette ville gjort noen er spillere mer verdifulle pga deres allsidighet. Dette ville også ført til økt variasjon i lag man møter.

 

F.eks kunne man brukt Håvard Nordveit på både CB og CDM, Joshua King på spiss. Eller Lahm på LB/RB og midtbanen.

 

Eller Robben som RM/RW og SPISS :green:

Lenke til kommentar
Jeg må le rett og slett..

Du sleit med få Reus inn som rollen? Kanskje fordi han ikke er ment for å spille som midtbane? Realiteten er anderledes enn hva det er på spillet. I følge din logikk så er det ok å bruke becker med 85+ i pace på midten og på midtstopper plassen.. (ser du ikke fotball)..

Du klager over at du ikke har råd til spillerene, noe jeg ikke tror en smule på. Du velger altså å bruke 140k for Reus på midten som åpenbart var en priotering av deg når du heller kan velge bedre stoppere og midtbane for den prisen pluss mer..( jeg har aldri sett Reus spille sentral midtbane (ser du ikke fotball?). Reus spiller ving 95% av tida, resten av gangene så kan han bli brukt som CAM.
Ja, jeg slet med å få Reus skikkelig inn i spillet. Han fungerer utmerket som en offensiv CM med instruksjoner om å komme seg framover på banen, men ikke like god som han har vært i tidligere posisjoner.
Jeg kjøpte Ikke Reus til denne formasjonen, men når jeg spilte med vinger. Så derfor kunne jeg ikke ha prioritert annerledes. Slet med å få vingene skikkelig inn i spillet og la om igjen. Hvis du hadde lest innlegget det hele bunner ut i, står det jo at man vil få en spillet eller to som blir overflødig, noe altså Reus er i denne formasjonen. Du har helt rett i at Reus ikke er noe CM, men FIFA har faktisk rated han som: LM, LW, CAM, ST - sjokkert over at Robben ikke er ST rated, for han har spilt der ganske mange ganger (selv om det blir i en litt RF-hengende rolle).

Robben har spilt ST og mestrer rollen? Det er fordi først og fremst at Pep liker å rotere i laget og bruke spillere i uvandt formasjon (deriblant skader i laget) dytte Gotze opp i mellomrommet og trekke Robben lengre inn i banen. Kanskje se litt fotball du også så ser du at selvom spillere spiller i den formasjonen en gang i blant, så betyr det ikke at det er greit å bruke de der på spillet.. Nok en gang dette er FIFA og ikke virkeligheten.

 

Robben har vist både i klubblag og på landslag at han kan ha en sentral fremoverrettet rolle i laget. At han er best som Ving er det ingen tvil om.
Poenget mitt var at spillere som i virkeligheten kan spille flere roller, kan gjøre det på FIFA også. Det er vanskeligere i virkeligheten enn det er på FIFA. Özil kan fungere godt som LW i FIFA, men ikke i virkeligheten.

Men i følge din logistikk så kan vi alle stille opp med 85+ pace becker på midten og som midtstoppere (ettersom de mestrer det virkeligheten) og nei har sett midtstoppere med 30+ i pace spille bedre enn de som har 70.

Hvordan backer mesterer å være midtbanespillere eller midtstoppere i virkeligheten? Lahm er best som back (god på midten), Rojo er god i begge posisjonene - hvem ellers?

 

Nei, logikken min er ikke at man kan sette spillere rundt over alt - den er at spillere som i virkeligheten mestrer flere roller, kan også gjøre det på FIFA. Martinez kan spille CDM og CB, i virkeligheten og på FIFA.

 

Du er pace abuser når du bruker Reus og Robben på henholdsvis midtbane og spiss. Så enkelt er det.

Du skal få lov til å tenke sånn. Jeg verken bryr meg eller tenker noe mer over det. Hva du legger i "Pace abuse" trenger ikke å være det samme som meg, og jeg har forklart min definisjon flere ganger nå. Du kan gjerne komme med din.

 

Personene du har på midten har under 70 PYH. Hvorfor sier du til han andre fyren at hans midtbanen er svak og ville blitt eid av din midtbane når dine spillere ikke eier styrke nok til å stoppe spillerene hans engang.

Her frustrerer du meg igjen, fordi du leser jo faktisk ikke innleggene jeg skriver. Du ser over første linje og så kaster du deg over tastaturet. Hva med å bruke 2 sek ekstra før du kommenterer?
Men nå skal det hurtigheten utnyttes skikkelig i spillet. Venter bare på at Aubameyang IF synker i pris. Tenker at Reus blir solgt og han handlet inn. Springer fra alt og alle, og jeg digger at han er kommet i en ST siden jeg ikke bruker vinger.
Endret av Espp
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

snop

snip

Eller Robben som RM/RW og SPISS :green:
Eller Bale som LB og Cuadrado som RB :green:

Men når spillere som Lichtsteiner er RM, så trenges jo et slikt kort ;)

 

Kanskje fordi Livhtsteiner faktisk spiller kant og ikke beck? Juventus har spilt med 352 en årrekke nå. Med Asmoah eller hva han heter på LM.. Begge disse to bidrar offensivt og defensivt. Så når Juve angriper er det 352. Når de forsvarer seg så faller kantene dypere og mer over til en 532 formasjon.

Lenke til kommentar

En mulig ville vært at spillere som faktisk bekler flere roller burde ha en mulig til å endre. Altså at spillerne MÅ ha mulighet til å endres fra RM til LM f.eks. Som Azpilicueta, han spiller både LB og RB, dermed burde han kunne endres der i mellom, men ikke til andre posisjoner f.eks. Det er en mulighet å gjøre det på.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Jeg møtte et lag, med norsk landslagsdrakt og NFF logo (må jo ha vært en norsk spiller?), bestående av IF Neymar, IF Ronaldo, IF Messi, IF Robben og Bale. Spyr av sånt. Han må jo ha brukt et lass med penger for å få det laget.

Følte ikke han var spesielt god i fifa heller, men til slutt klarte jeg ikke å forsvare meg mer mot sikksakkene. Han brukte også mye L1+trekant, og løp som faen med disse syke løpsmaskinene.

Tapte til slutt 5-1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...