Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

Akkurat fått meg Note 4. Storfornøyd og slikt, men jesus christ notification pull down bar (eller hva den heter) ER_SÅ_FORFERDELIG. 

mulig å gjøre noe? Blir det fikset i 5.0?

Har du mulighet for å levere den tilbake så kan du vente på Galaxy S/Edge 6

Det er ikke noe som blir "fikset", da det er blant årsakene til at folk kjøper nettopp Samsung sine mobiler.  Får du ikke levert tilbake så kan du alltid selge på Finn og kjøpe deg en mobil mer tilnærmet stock som Motorola eller HTC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du mulighet for å levere den tilbake så kan du vente på Galaxy S/Edge 6 [....]

Men hva skulle så det løse? Er vel samme varslingsenter på S6 som på Note. :)

 

Varslingsenteret forandrer seg vel noe med Lollipop oppdateringen, men er litt usikkert på hva vedkommende ønsket at skal bli "fikset", og da er det også vanskelig å komme med gode anbefalinger. 

 

Alternativt til å segle den med tap og kjøpe et annet merke, er vel og bare bytte til en annen ROM. 

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Funksjonsmessig - helt konge

Estetisk - not so much

 

min mening ihvertfall

Estetisk: helt enig. Den grønne bakgrunnsfargen i toppen fra Windows 95 er noe av det grelleste jeg har sett på lenge. Det samme gjelder meldingsappen til Samsung som har grønn bakgrunnsfarge og turkise meldingsbobler, eller omvendt - jeg husker ikke fordi jeg byttet den ut med Googles app nettopp pga de grelle fargene og kontrastene.

Endret av IT-guy
Lenke til kommentar

Er det noen her som har hatt problemer med wifi-tilkobling? Opplever at tilkoblingen til hjemmenettverket blir brutt, og at telefonen deretter ikke klarer å koble seg på nettverket igjen. Den viser ikke det aktuelle hjemmenettverket, og telefonen må restartes før det fungerer som normalt igjen. Er på 4.4.4.

Lenke til kommentar

 

Har du mulighet for å levere den tilbake så kan du vente på Galaxy S/Edge 6 [....]

Men hva skulle så det løse? Er vel samme varslingsenter på S6 som på Note. :)

 

Varslingsenteret forandrer seg vel noe med Lollipop oppdateringen, men er litt usikkert på hva vedkommende ønsket at skal bli "fikset", og da er det også vanskelig å komme med gode anbefalinger. 

 

Alternativt til å segle den med tap og kjøpe et annet merke, er vel og bare bytte til en annen ROM. 

 

Nei det jeg mente med S6 var mer et forslag siden han vil kunne fjerne mye bloatware samt får en nyere versjon av Android, ikke en "fiks" for varslingssenteret.

 

De som kjøper Note vil vel ha Samsung-opplevelsen antar jeg, ellers er det litt poengløst etter min mening.   Hvis en ikke skal ha Samsung-theme så er det like greit å kjøpe en annen mobil med stor skjerm som f.eks Nexus 6.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har hatt problemer med wifi-tilkobling? Opplever at tilkoblingen til hjemmenettverket blir brutt, og at telefonen deretter ikke klarer å koble seg på nettverket igjen. Den viser ikke det aktuelle hjemmenettverket, og telefonen må restartes før det fungerer som normalt igjen. Er på 4.4.4.

Har ett nettbrett med akkurat det problemet du beskriver. Har ett lignende problem i linux på en laptop og.

Men min Note 4 er fjellstødig på wifi. 

 

Prøv å oppdater til 5.0.1 å se om det blir bedre.

Lenke til kommentar

Nei det jeg mente med S6 var mer et forslag siden han vil kunne fjerne mye bloatware samt får en nyere versjon av Android, ikke en "fiks" for varslingssenteret.

De som kjøper Note vil vel ha Samsung-opplevelsen antar jeg, ellers er det litt poengløst etter min mening.   Hvis en ikke skal ha Samsung-theme så er det like greit å kjøpe en annen mobil med stor skjerm som f.eks Nexus 6.

Ja okey sånn ja. Sto ikke noe om fjerning bloat i siteringen din, kun varslingsenteret, så regnet derfor heller ikke med at det var det du refererte til. ;)  Ellers bruker jeg Samsung utelukkende for hardware og godt utvalg av custom roms, ikke for Samsung opplevelsen som jeg ikke er noe fan av.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva "image stabilization" funksjonen i kamera-settingen på Note 4 gjør? Telefonen har jo en mekanisk, innebygget optisk bildestabilisator som jeg antar er på ved default. Aktiverer den funksjonen en "digital stabilisator" i tillegg? Kunne ikke se noen nevneverdige forskjeller da jeg aktiverte den.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har hatt problemer med wifi-tilkobling? Opplever at tilkoblingen til hjemmenettverket blir brutt, og at telefonen deretter ikke klarer å koble seg på nettverket igjen. Den viser ikke det aktuelle hjemmenettverket, og telefonen må restartes før det fungerer som normalt igjen. Er på 4.4.4.

Jeg hadde liknende problemer. Det løste seg da jeg kjøpte ny trådløs router. Batterilevetiden på min Note 4 ble også MYE bedre (fra max 2 til 4 døgn), så det var noe galt med min router.

Lenke til kommentar

Jeg har plutselig "mistet" noen app-ikoner på min Note4... :(

 

Det gjelder i alle fall Drive og Play ikonene (muligens/sannsynligvis andre også)

De var tidligere tilgjengelig via app-grid'en nede til høyre, men de er der ikke lengre

Og jeg greier ikke å finne dem...

Får heller ikke avinstallert slik at jeg kan installere dem på nytt og slik kanskje få dem opp igjen

 

Noen tips?

anyone??

Lenke til kommentar

Skrevet i dag, 10:12

Jeg har plutselig "mistet" noen app-ikoner på min Note4... :(

 

Det gjelder i alle fall Drive og Play ikonene (muligens/sannsynligvis andre også)

De var tidligere tilgjengelig via app-grid'en nede til høyre, men de er der ikke lengre

Og jeg greier ikke å finne dem...

Får heller ikke avinstallert slik at jeg kan installere dem på nytt og slik kanskje få dem opp igjen

 

Noen tips?

anyone??

Hm, gå inn på appskuffen (nede til høyre), og klikk deretter på de tre prikkene oppe til høyre når du er inne i appskuffen. Da skal du kunne ta "vis skjulte apper" og "vis deaktiverte apper" - se om de kan ha gjemt seg der :)

 

takk for innspill, men de er dessverre hverken blant "skjulte apper" eller "deaktiverte apper"... :(

 

når jeg er inne på appstyring (under innstillinger), så ligger de der - men jeg får ikke avinstallert, og heller da ikke gjort noe ifht ikonene (snarveiene)....

Lenke til kommentar

Skrevet i dag, 10:12

Jeg har plutselig "mistet" noen app-ikoner på min Note4... :(

 

Det gjelder i alle fall Drive og Play ikonene (muligens/sannsynligvis andre også)

De var tidligere tilgjengelig via app-grid'en nede til høyre, men de er der ikke lengre

Og jeg greier ikke å finne dem...

Får heller ikke avinstallert slik at jeg kan installere dem på nytt og slik kanskje få dem opp igjen

 

Noen tips?

anyone??

Hm, gå inn på appskuffen (nede til høyre), og klikk deretter på de tre prikkene oppe til høyre når du er inne i appskuffen. Da skal du kunne ta "vis skjulte apper" og "vis deaktiverte apper" - se om de kan ha gjemt seg der :)

 

takk for innspill, men de er dessverre hverken blant "skjulte apper" eller "deaktiverte apper"... :(

 

når jeg er inne på appstyring (under innstillinger), så ligger de der - men jeg får ikke avinstallert, og heller da ikke gjort noe ifht ikonene (snarveiene)....

Veldig rart... har du deaktivert noen andre apper kanskje, som tilfeldigvis kan ha påvirket dette? Prøv å tømme cache / slette data på appene under appstyring.

 

Prøv evt også å laste ned google play-apk'en og drive-apk'en fra tredjepartsside, f.eks. her: http://www.apkmirror.com/ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...