Gå til innhold

SSD eller SSHD til laptop?


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Har gått en stund nå og lurt på om jeg skal bytte ut harddisken i min 2-3 år gamle laptop da det jaggu er på tide å få noe raskere ombord. Jeg står ovenfor to valg; enten kjøpe en 500GB SSHD, eller en 120GB SSD. Den skal bli mest brukt til å se film/tv-serier via VLC/Netflix, litt skolearbeid i Office, mulig litt Photoshop og evt. noen mindre spill (Minecraft etc.). Jeg vil også gjerne ha litt nedlastet innhold på disken, noe som da er litt negativt for en SSD.

 

Jeg er litt nysgjerrig på ytelsen til SSHDer, hvordan de holder opp mot SSDer, og om det kun er oppstart som er rask, og andre ting tar evigheter å loade?

 

Er godt kjent med SSD fra før, derfor lurte jeg på om det er noen som var villig til å dele erfaringer, eller om det er noen som har anbefalinger å komme med når det gjelder SSHD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste SSHD-er har en mini-SSD (16GB er vel vanlig) og resten HDD. Det betyr at du kun har plass til systemfilene på SSD-delen. Alt av spill vil gå på en vanlig HDD. Jeg anbefaler en SSD. Hvis "nedlastet innhold" betyr filmer, så kan du jo legge dette på en ekstern harddisk. Er det snakk om nedlastede spill ville jeg ha valgt en SSHD.

Lenke til kommentar

Nå har jeg satt budsjettet denne gang på 500-600kr, så da får jeg enten en 120GB SSD eller en 500GB SSHD. Fra før av har jeg en Kingston HyperX 3K 120GB i desktopen, og jeg er strålende fornøyd med den. Den kosta det samme som Samsung 840 Evoen da jeg kjøpte den, men nå ser jeg Samsungen ligger rundt 130 kroner lavere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...