Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir kult når de lanserer og alle klapper pga 1nm

11 watt og singlekjøler

Tror neppe det blir en realitet. Ser bare forskjellen mellom mitt FX5800 (fortsatt i drift!) og nuværende ati7950, kjøleren er enormt mye større og det sluker mange ganger mer strøm. Strømforbruket vil stort sett bare gå oppover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener det går nedover jeg.

Trekker ikke 780 mindre en 680?

Blir det smått nok og gjerrig nok blir de kanskje raskere og vips samme nivå igjen.

Singelkjølerkort hadde blitt en drøm.

Eller gpu montert som cpu med slik kjøler på.

Gk110 drar nok en del mer enn Gk104. Gk110 er en mye større chip. Gk104 har vel en TDP på 195W, og var ganske strengt strupa fra nV i tillegg.

Lenke til kommentar

Hmm, hvordan blir detta i forhold til TITAN Black? Noen som har en eneste liten idè?

Blir jo bedre, men 2gb mindre Ram, sannsynlig er det også for at de kutter Rops or minnebus som vil gjøre kortet litt værre en det kunne vært på 1440p og oppover.

 

Eneste vi kan gjøre er å vente på tester.

 

EDIT: håper og tror at kortet kommer til å koster 4500Kr -ish da jeg ikke orker å spare lengre ^!^

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hmm, hvordan blir detta i forhold til TITAN Black? Noen som har en eneste liten idè?

Blir jo bedre, men 2gb mindre Ram, sannsynlig er det også for at de kutter Rops or minnebus som vil gjøre kortet litt værre en det kunne vært på 1440p og oppover.

 

Eneste vi kan gjøre er å vente på tester.

 

Man kan ikke være sikker på at færre ROPs og mindre minnebåndbredde automatisk gir verre ytelse i høye oppløsninger, Maxwell er langt mer effektiv med minnebåndbredden sin enn Kepler er. For ikke å snakke om at Nvidia kan ha lagt inn enda flere triks for å maksimere utnyttelsen av minnebåndbredden enn bare ekstra L2 Cache, lignende hva AMD har gjort med Tonga og kompresjonsalgoritmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hmm, hvordan blir detta i forhold til TITAN Black? Noen som har en eneste liten idè?

Blir jo bedre, men 2gb mindre Ram, sannsynlig er det også for at de kutter Rops or minnebus som vil gjøre kortet litt værre en det kunne vært på 1440p og oppover.

 

Eneste vi kan gjøre er å vente på tester.

 

Man kan ikke være sikker på at færre ROPs og mindre minnebåndbredde automatisk gir verre ytelse i høye oppløsninger, Maxwell er langt mer effektiv med minnebåndbredden sin enn Kepler er. For ikke å snakke om at Nvidia kan ha lagt inn enda flere triks for å maksimere utnyttelsen av minnebåndbredden enn bare ekstra L2 Cache, lignende hva AMD har gjort med Tonga og kompresjonsalgoritmer.

 

Det har du rett i, Hadde helt glemt det :wallbash: Jaja, Neste gang skal jeg tenke helt igjennom før jeg sier noe :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, kommer litt an på bruken. Titan black har suveren double precision ytelse, og ganske god i ekstremt høye oppløsninger (f.eks 4k og høyere eller 3-skjermoppsett). Der vil nok GTX 980 slite litt med å holde følge. (Vi vet ikke hvor godt den holder følge)

Hvis du ikke trenger noe av dette så ser jeg egentlig ikke den store grunnen til Titan black i utgangspunktet. GTX980 vet vi fortsatt ikke ytelsen til i disse situasjonene, men blir nok ingen direkte erstatter.

Personlig ville jeg nok ventet litt å sett. Selv om jeg egentlig tror det blir like "vanskelig valg" som GTX 780Ti VS Titan Black i dag. Da de to sikter seg inn på litt forskjellige områder.

Hva skal du bruke kortet til da?

Klarer 980 å holde følge i selv høye oppløsninger, så vil de nok gi deg langt mer for penga. Ja og rimeligere betyr også at du kan kjøre med flere skjermkort enn bare to. Som igjen betyr høyere ytelse og mer glede. :w00t:

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...