Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

Ikke noe problem med xbmc ihvertfall :)

 

Har gjort dette i mange år. Men da med mediasenteret mitt som kjører windows 8.1 og xbmc (brukte linux i et år også, men gikk lei) og henter filmene fra desktoppen min. Ser for meg å kjøpe en NAS etterhvert slik at jeg kan få alle snurredisker ut av desktoppen og plassere NAS'n i boden :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har jo hørt om at kort kan bli stabile med for høy volt, men visste ikke at det samme gjaldt for gtx 980. Kortet mitt blir altså ustabilt dersom jeg mater det med for mye strøm ved for høy overklokk, men holder samme overklokk stabilt dersom det får mindre strøm. Dette har ingenting med temperaturene å gjøre siden disse ikke endret seg i det hele tatt.

Stanger i taket på powerlimit og lavere spenning gjør at chipen trekker mindre strøm?

Lenke til kommentar

-snip-

Hmm.... Noen andre som opplever likt? med modda bios får jeg 1.275v som max volt (kan ikke endre uten å flashe til stock bios igjen) mulig jeg kan prøve det ja.. samme drivere og hele pakke da regner jeg med?

 

Spørs om jeg skal teste stock volt og 1575Mhz igjen for gøy, husker jeg foldet nesten i 2 døgn på den klokken.

 

Et spm gutta til her inne, hva tror dere 2x 980g1 med vannblokk + bakplate er verdt? Nypris er vel 12-14K elns? Fattern og jeg kjøpte en båt for ca 20K, han reiser på jobb og ber meg polere og gjøre den fin og klar, så tjener jeg alt av overskuddet, tenker at 27k elns er realistisk for båten. (1k +/-) så er jo et ganske fint overskudd.

 

Vurderer enten å selge 2x 980 og kjøpe 2x 980Ti, (da på luft) eller beholde kortene mine, kjøpe et billig 3 kort og spare resten av penga   :hmm:

 

Hva jeg gjør: 60% folding. 30% spilling og 10% overklokking/benchmark morro^^

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Da blir det visst 2x MSI GTX 980 Ti på meg i ettermiddag. :dribble:  Ville helst ha noen fabrikkoverklokkede greier, men jeg liker stock-kjølingen fordi den dytter varmluften ut av kabinettet og samtidig er den effektiv og stillegående. i tillegg er jo disse kortene så overklokkingsvillige at det ikke er noe vits i spesialkort, ser det ut til.

Lenke til kommentar

Dette innlegget er kanskje spesielt rettet mot Christian.

 

Jeg fiklet litt med overklokken min på gtx 980.

 

Dere husker gjerne at jeg har snakket litt om at jeg sliter med å nå 1500mhz stabilt? Vel, nå har jeg klart det. Hva gjorde jeg? Skrudde ned til stock volt....... Jeg har fortsatt ikke prøvd å gå noe høyere, men skal prøve å nå 1550 når jeg får tid.

Det ser foreløpig helt stabilt ut. Maskinen har nå jobbet full load F@H med denne overklokken i 24 timer.

Tidligere ville jeg oppleve Display Driver has crashed etter relativt kort tid med folding på denne overklokken.

 

Afterburner spyr nå ut følgende info under full load:

GPU temp: 43 grader (uforandret)

Volt: 1.225 (tidligere 1.250)

MHZ: 1500 (tidligere 1450)

 

Jeg har jo hørt om at kort kan bli stabile med for høy volt, men visste ikke at det samme gjaldt for gtx 980. Kortet mitt blir altså ustabilt dersom jeg mater det med for mye strøm ved for høy overklokk, men holder samme overklokk stabilt dersom det får mindre strøm. Dette har ingenting med temperaturene å gjøre siden disse ikke endret seg i det hele tatt.

Jeg opplevde det samme. Men så fikk jeg vannblokk på. Og da kunne jeg bare kjøre på med volt uten å krasje.
Lenke til kommentar

Da blir det visst 2x MSI GTX 980 Ti på meg i ettermiddag. :dribble:  Ville helst ha noen fabrikkoverklokkede greier, men jeg liker stock-kjølingen fordi den dytter varmluften ut av kabinettet og samtidig er den effektiv og stillegående. i tillegg er jo disse kortene så overklokkingsvillige at det ikke er noe vits i spesialkort, ser det ut til.

 

Kan jeg få vite hvor du kjøper kortene fra? Komplett har ingenting bekreftet før 12. juni.

Lenke til kommentar

 

Da blir det visst 2x MSI GTX 980 Ti på meg i ettermiddag. :dribble:  Ville helst ha noen fabrikkoverklokkede greier, men jeg liker stock-kjølingen fordi den dytter varmluften ut av kabinettet og samtidig er den effektiv og stillegående. i tillegg er jo disse kortene så overklokkingsvillige at det ikke er noe vits i spesialkort, ser det ut til.

 

Kan jeg få vite hvor du kjøper kortene fra? Komplett har ingenting bekreftet før 12. juni.

 

Linky.

Lenke til kommentar

 

Den er ikke komt til Norge enda.

 

Du kan velge mellom 16gb: http://www.amazon.com/NVIDIA-SHIELD/dp/B00U33Q940/ref=sr_tr_sr_1?ie=UTF8&qid=1433516227&sr=8-1&keywords=shield+tv

 

og 500gb: http://www.amazon.com/NVIDIA-SHIELD-Pro/dp/B00XO7AK1U/ref=sr_tr_sr_2?ie=UTF8&qid=1433516227&sr=8-2&keywords=shield+tv

 

Ser personlig ikke grunn til å ha en haug med lagring med en streaming enhet.

 

Henrik har nok bestilt 16gb utgaven da 500gb ikke lanseres før 12 juni :)

Stemmer. Kostet vel 3000 kr med toll og frakt, da med den ekstra fjernkontrollen. Og det var med sånn express shipping. 

 

Det som er digg er at du kan offloade apker på den uten problemer. Så har installert xbmc/kodi som fungerer veldig fint. Testet også popcorn time fungerte også veldig bra, selvom jeg ikke bruker det. Boksen var en del tyngere enn jeg forventa, men det er egentlig bare bra syntes nå jeg. Er lydløs selvom den har en vifte.

 

Å søke etter ting med tale fungerte på norsk. Har ikke hatt android på en stund så trodde det bare fungerte på engelsk. Men du kan spørre om været, anbefale filmer osv. Alt går veldig fort og smooth. Å gå inn i apper som fks youtube, kodi osv, tar bare 1 sekund eller 2. Du kan også minmiere appene i bakgrunnen, så du kan fortsette der du var når du går inn i dem igjen.

 

Syntes også det var litt kult at den optional fjernkontrollen har en sånn headset inngang, og når dama la seg i går, så kunne jeg bare sette i et headset, så kutter den lydet fra anlegget. Genialt egentlig.

 

Vet ikke om vi bør lage en annen tråd for denne, siden det blir veldig offtopic her. Men så langt er jeg mega imponert. 

 

Nvidia GRID er også gratis ut måneden, men litt labert spillutvalg. Jeg er mer imponert over at det føltes ikke som det er noe høy latency overhodet. Lokal gamestream fungerer kjempe bra, så lenge man bruker kabel. Henter opp spill fra nvidia experience eller fra steam biblioteket.

 

Sorry igjen hvis dette ikke hører hjemme her, ville bare svare de som spurte meg om den

 

Läste nånstans att Plex fungerar redan, men är det egen API eller är det DLNA? Bägge är ju DLNA i sig, men hade varit fint om Nvidia'n sköter om eventuell transcode. Klart, har man en stark "server" är det mindre kännbart för det lokala nätverket om servern ordnar med transcoding, men för de med enkla NAS med dålig cpu är det ju klart bättre om Nvidia ordnar det.

Lenke til kommentar

 

Kan man lett streame .mkv filmer fra win 8.1? Ja er noob :p

 

Har en 8tb nas som står i kjelleren. Der mkv filene mine ligger (ca 10-15gb per fil). Streames uten problemer til fks xbmc/kodi og fungerer også veldig bra på nvidia shield pga hardware transcoding. Fungerer også selvfølgelig helt fin fra windows 8.1 også, men hjelper jo å ha en god avspiller, så CPU bruken er minimal.

 

På shielden ligger jeg på 10% cpu bruk under avspilling av 1080p mkv på 20gb, med meget høy bitrate

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Läste nånstans att Plex fungerar redan, men är det egen API eller är det DLNA? Bägge är ju DLNA i sig, men hade varit fint om Nvidia'n sköter om eventuell transcode. Klart, har man en stark "server" är det mindre kännbart för det lokala nätverket om servern ordnar med transcoding, men för de med enkla NAS med dålig cpu är det ju klart bättre om Nvidia ordnar det.

Aldri forstått poenget med Plex når Kodi/Xbmc er bedre på alle måter. Men Plex er forhåndsinstallert ja, men største svarte tråden på geforce forumet er hvordan man installerer kodi :p

Lenke til kommentar

Kult. Jeg vil også ha, men tror jeg venter til den kommer til Norge.

 

Gleder meg til å prøve gtx 980 sammen med Nvidia Stream :) Sitte i sofaen og spille Dark Souls eller GTA V på tv'n mens pcn gjør alt arbeidet :) Kunne vel gjort det samme med steam streaming, men det har jeg ikke prøvd enda.

Hvis du bare er interessert i streaming av PC spill fra stasjonær til TVen så bør du sjekke ut Steam Link. Koster vel 500 kr når det kommer. 1080p 60fps. Streaming fra steam spill fra stasjonær til Steam Link som er kobla på TVen.

 

Jeg ville ha det men ville også ha xbmc osv også. Så da må dette det bli Shield TV

 

Shield TV kommer forøvrig til europa rundt juletider er det rykter om.

Lenke til kommentar

De måtte vel ikke, men xbmc ble jo opprinnelig lagd for xbox, xbox media center. Xbox støtter vel ikke xbmc lenger så da valgte de å forandre navnet.

 

Uansett, et must_have program om man har mange filmer og serier.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Da er 980Ti-kortene i både hus og burk, så jeg kjørte noen benchmarks som sammenligner dem med GTX 780 vanilla, både single og 2x SLI, i Fire Stike normal, extreme og ultra.

Samme driver på alle: 353.06

 

Resten av maskinen er også lik på alle sammen:

 

Intel i7 4770K
ASRock Z87 Extreme 6
4x8 GB Kingston Blu
FSP Aurum Pro 1000w
Samsung 830 512 GB

 

post-29613-0-47352000-1433795520.png

 

post-29613-0-47352000-1433795520_thumb.png

Endret av Aetius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...