Gå til innhold

Civilization: Beyond Earth - tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, der var 13 timer arbeid vekk etter ekstremt lite synlig informasjon og advarsel. I mine ~~1000 timer i Civ serien har jeg ikke vært mer skuffet over en slutt enn denne gangen.

 

Forventer at det skal være mer synlig at en nasjon er i ferd med å vinne enn "You lost - Return to main menu" uten noen some helst forklaring på hva som skjedde annet enn at "du tapte".... spesielt irriterende når man ligger 2000 poeng forann noen annen nasjon. Spillet i seg selv er strålende men her er det en stor mangel som må rettes opp på... Patch, DLC eller Expansion - Jeg spiller neppe før det blir noe ordning.

 

Er kanskje litt gjemt, men du får en oversikt over victory progress for deg selv og andre spilleren under quest and victory vinduet, på victory tabben.

Lenke til kommentar

Har sikkert spilt Civ III (og tildels Civ IV) i godt over tusen timer. Men kan ikke si jeg har blitt så veldig fristet av det jeg har sett hittil. Hvordan er dette sammenlignet med V? (Et spill jeg vel ikke holdt ut lengre enn noen uker med).

 

Jeg synes dette var skuffende i forhold til Civ V (med tilleggspakker).

Det eneste nye jeg synes er positivt er tech-webben. Litt rotete og knotete å se hva man får ved å utvikle ulike ting der, men går med litt tålmodighet. Generelt sett synes jeg grensesnittet er litt knotete lagt opp. Knapper for å lukke skjermbilder er på litt ulike steder. Fargekombinasjonene i GUI gjør det også litt vanskelig å lese samt å finne informasjonen man er ute etter.

 

Ellers er det Civ V med andre navn på ting - og en grafikkstil som ikke falt helt i smak hos meg. Trodde først jeg kjørte alt på laveste innstillinger. Ser ut som 2004 - ikke 2014 (uten at akkurat det er det viktigste i denne typen spill).

 

Og selv om jeg akkurat nå ikke engang har lyst til å starte opp spillet igjen så skal jeg etterhvert bruke noen timer til på det før jeg avskriver det helt.

Lenke til kommentar

Reagerer noe på ekstremt lavoppløslige textures på farms og endel terrain i 4K oppløsning. (Med DoF disabled). Disable DoF hjalp noe men meh.

 

Når det kommer til victory screen så er den buggy forøvrig. Etter å ha danket ut 4 enemies i gamet mitt påstår spillet at det er uavgjort mellom resterende nasjoner tross at jeg har 5 capitals. En annen kar så NPC gå fra 70% til 100% på en turn.... Mao. her må noe gjøres.

Lenke til kommentar

Huff, begynner å irritere meg på dette spillet. Det har svært mye potensiale, og med en expansion, noen tweaks og updates, kanskje litt modding, så blir det en klassiker på linje med de andre Civ-spillene og Alpha Centauri. Men som det er nå... jeg finner stadig nye ting å glede meg over, men også ting å irritere meg over. For å ta noe:

 

- Hadde en avtale med en annen nasjon, men den utløp etter en stund. Jeg fikk bare en liten beskjed at om den var utløpt, og that's it. Hvorfor kunne jeg ikke få i gang en ny avtale med en gang, eller sette avtalen til å oppdatere seg selv fortløpende? Hvorfor kan jeg ikke bestemme hvor lenge avtalen skal gjelde? Det er enten 45 runder eller ingenting.

 

- Godt mulig det er en bug, men jeg får stadig beskjed om at "dette er et fint sted å lage en plantasje". Men når jeg setter en worker der ser jeg ikke hva det var de ville jeg skulle bygge der, og med fire, fem workers er det fort å glemme hva jeg skal bygge hvor.

 

- En fyr var rimelig sint, og prøvde å unnskylde seg ved å spørre om open borders. Jeg nektet, og to sekunder etter hadde jeg helt glemt hvem han var. Prøvde å se i Diplomacy, men der er han oppført som Friendly. WTF? Spiller på standard vanskelighetsgrad.

 

- Er det ikke mulig å slå sammen to eller flere militære enheter, f.eks rangers og soldiers? Spilte ikke Civ V så mye, så kanskje vi ikke kunne det der heller? Uansett, det kan bli et salig rot etterhvert med en stor hær.

 

Spillet lover som sagt svært bra, og det er mye å glede seg over her. Men er så mange småting som irriterer at jeg tror jeg tar en pause for en stund. Vi får se når det kommer DLC og expansions. :)

Lenke til kommentar

Reagerer noe på ekstremt lavoppløslige textures på farms og endel terrain i 4K oppløsning. (Med DoF disabled). Disable DoF hjalp noe men meh.

Kjører du i 4K eller kjører du i lavere oppløsning på en 4K-skjerm? Sjekk ut denne uttalelsen, om det er det sistnevnte: http://support.2k.com/hc/en-us/articles/203809446-Problem-Running-Civilization-Beyond-Earth-in-Full-Screen

Lenke til kommentar

 

Reagerer noe på ekstremt lavoppløslige textures på farms og endel terrain i 4K oppløsning. (Med DoF disabled). Disable DoF hjalp noe men meh.

Kjører du i 4K eller kjører du i lavere oppløsning på en 4K-skjerm? Sjekk ut denne uttalelsen, om det er det sistnevnte: http://support.2k.com/hc/en-us/articles/203809446-Problem-Running-Civilization-Beyond-Earth-in-Full-Screen

 

Kjører 4k oppløsning. :)

Lenke til kommentar

Kjøpte spillet på impuls i morges fordi jeg kjeda meg og nettopp hadde fått penger. Spilte 8 timer i strekk, først et game som varte i 5 timer, så et som varte i 3 timer, siden jeg lærte meg spillet sånn passe brukbart ila. de første fem timene.

 

Også morsomt og sende spies inn i byene til folk og plutselig sitte der med tre hovedsteder, men likevel være friendly med nasjonene etterpå. :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 8 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Beyond Earth er et morsomt alternativ først og fremst for ihugga Civ spillere tror jeg. Men jeg spiller fortsatt mer Civ enn jeg gjør Beyond Earth selv med Rising Tide.

Beyond Earth er jo også Civ...Tror likevel jeg vet hva du mener. Jeg spiller oftere Civilization V enn jeg gjør Beyond Earth.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...