Gå til innhold

Civilization: Beyond Earth - tråden


Anbefalte innlegg

 

Så noen minutter inn. Utrolig hvor dårlig de Gamespot-folka spiller. :p Men de har vel lite erfaring med spillet. :) "Decent energy income" sier de, også har de kun +17 per turn. :lol:

Ja, sant. ;) Ikke akkurat høy klasse, men de går igjennom endel features etc. Han nr. 2 har littegrann mer peil - men han har -50 energy income. :confused: Hvilken affinity heller du mot ved spillstart, fnwilborn?

 

Jeg liker å spille mot alle victories i BE, og alle affinities har gode egenskaper, men kanskje purity er best slik det er nå.:) Purity lvl 1 er i hvert fall et definitivt must pga explorer immunity. Egentlig bør man prøve å få lvl 1 i alle affinities. Men jeg ville nok til syvende og sist fokusert på det affinitiet som har mest ressurser i nærheten som kan utnyttes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så noen minutter inn. Utrolig hvor dårlig de Gamespot-folka spiller. :p Men de har vel lite erfaring med spillet. :) "Decent energy income" sier de, også har de kun +17 per turn. :lol:

 

Det er ingen spill"journalister" hos de store sidene som har greie på spill, eller klarer å forstå enkle grunnprinsipper i spillene de (later som de) spiller. Derfor de elsker spill som selv et spedbarn kan forstå og klare å spille.

Lenke til kommentar

Gleder meg som en unge. Civ serien har vært den hellige gral av PC gaming for min del igjennom årene... Ingen andre spill som får meg til å sitte limt på samme måte. :) Endel større endringer her som gjør meg naturlig skeptisk, men klart mer nyansering trengs om man skal slippe nytt innhold. Det blir spennende å se hva som skjer :)

 

Har troen på Sid Meyer!

Lenke til kommentar

Nja, det kommer ann på hva du mener med fans. Man trenger ikke være blodfan av serien og nekte å godta noe som helst annet enn den samme oppskriften vi har hatt siden starten for å være fan. Noen av oss elsker nye vrier på ting, som Alpha Centauri og (forhåpentligvis) Beyond Earth også. Vi kan faktisk like *gisp* andre spill i samme sjanger også. :p

 

Gleder meg til Beyond Earth, men er litt skeptisk på de victory conditions'ene. Sånn jeg forstår det kan vi enten knuse hele gjengen eller vinne med teknologi. Hvor er diplomati? Er det ingen fredelige måter å vinne på (annet enn teknologiracet?)

Lenke til kommentar

Det er fem måter å vinne på. Tre affinitet-spesifikke. Du må researche techs for å få affinitet, men det er ikke eneste måte å få det på. Kun en tech per affinitet er absolutt påkrevd. To av måtene å vinne på innebærer å bygge en portal til Jorden, med ulike mål når du først har gjort det. En av måtene innebærer å bygge en innretning som merger mennesker og aliens i en hivemind. Dernest har du domination, som er den eneste som krever militær dominans. Og til slutt kontakt med en avansert sivilisasjon, som oppnås med quests, exploration og et par nøkkeltechs før du bygger et slags teleskop. Så synes det er en god varians, som ligner SMAC på det punktet. :)

Lenke til kommentar

Jepp, har sjekket de fem greien. Tre er affinitet-spesifikke, så da kan vi allerede stryke to. Da gjenstår å knuse alle, bygge portal til Jorden eller møte en avansert sivilisasjon. Så beklager at jeg tok feil. Det tre måter å vinne på, ikke bare to. ;) Men en vil nok kreve teknologi for å bygge portalen, en krever teknologi for å bygge en hær, og den tredje er jeg mer usikker på. Uansett virker det til å bli et tech-race igjen, som vanlig. Kjipt.

 

Det jeg vanligvis foretrekker er å ta ting med ro, bygge en bra nok hær til å holde plantene mine beskyttet og vinne via diplomati. Vær venn med alle, og gå bak ryggen på dem for å få dem til å utrydde hverandre. :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

De tre affinitet-spesifikke er ganske forskjellige i hva du gjør da.;) En er å sende units tilbake til jorden, en er å settle jordboere på den nye planeten og en er å bli ett med planeten. Men du har rett i at det ikke er en fredelig "unite behind me as world leader"-måte å vinne på.:)

 

Selv er jeg en builder, så jeg liker de fredelige alternativene. Det betyr tre gode måter å vinne på for min del.;)

Lenke til kommentar

Jojo, ser den. Men Harmony kan ikke vinne på samme måte som Supremacy og Purify, og så videre. Er du Harmony kan dermed vinnermåtene til Supremacy og Purify strykes av listen, så du sitter igjen med kun tre måter å vinne på. Helt til første expansion. :p

 

På den annen side aner jeg ikke hvilken jeg vil velge først. Tenkte å være rasistisk og la menneskene være eneherskere, men etter å ha sett den videoen ser jo alle tre svært interessante ut. Blir et slit å velge bare en. :p Men bra gjort å få så stor variasjon. Det lover jo bra. :)

Lenke til kommentar

Hvor mange timer må jeg regne med å bruke før jeg har nogenlunde peiling på hva som foregår? Jeg har spilt noen få timer med Civ 5 og hittil aner jeg ikke hva som foregår. Jeg trykker litt her og der, men aner ikke hva jeg egentlig gjør.

Ta det med ro. Bare fem, seks timer igjen, så skjønner du nok til å vite hva du gjør nesten hele tiden. :p

 

Eller du kan ta en titt her. Har ikke sett den selv (den varer tross alt over en time, og jeg har spilt alle Civ'ene, inkludert begge Colonization og Alpha Centauri), men det burde være litt av hvert å lære her. :)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...