Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Flere enn meg som er jomfru?


Universe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min personlige hypotese er at det å være jomfru etter cirka fylte 25 år pluss/minus, egentlig er mer tabu enn å komme ut av skapet som homofil, i dagens samfunn.

 

Dette gjelder vel kanskje mest hvis man er gutt/mann.

 

( Strengt talt, det å komme ut av skapet som homofil er vel kanskje ikke så tabu lenger, og det skal man være glad for. )

 

Med mindre man er det man kan kalle "bevisst jomfru" på bakgrunn av religion eller selvvalgt sølibati f.eks da.

 

Selv debuterte jeg temmelig sent, i slutten av 20-årene, med en ganske ålreit jente. :)

 

Men personlig så tenker jeg ikke så mye over det hvis en person er jomfru, helt i orden det for meg, uansett om man er kvinne eller mann.

Endret av Silverhawk
Lenke til kommentar

Flere enn meg som er jomfru? Hvor gamle er dere og hvorfor er dere jomfru? Jeg er 24, blir 25 om et halvt år. Hvorfor jeg er jomfru? Vel er veldig sjenert, har sosial angst, og da kan du tenke deg hvordan jeg blir når jeg må kle meg naken foran noen. Er sikkert ikke pen nok heller for menn. Bittesmå pupper er vel ikke så særlig sexy nå til dags. Silikon skal jeg vertfall aldri ta. Jeg vil bare være fornøyd med den jeg er. Har fått tilbud fra noen som kun er ute etter en ting. Turte jeg å si ja? Nei. De var litt for påtrengende.

 

Skulle bare ønske folk ikke så ned på de som er jomfru, som om de er mindre verdt her i verden.

 

Leter du aktivt etter en mann som vil tilfredstille dine behov som partner?

 

Det er ikke lett og kan ta mange år, men det viktigste er å lete, og hvis du leter vil du også finne. Men anbefaler tålmodighet og det er finnt å se at du har mye selv respekt som ikke er avhengig av hva andre mener om deg.

 

Viktigere enn å være naturlig vakker er god hygiene, sannt for både menn og kvinner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flere enn meg som er jomfru? Hvor gamle er dere og hvorfor er dere jomfru? Jeg er 24, blir 25 om et halvt år. Hvorfor jeg er jomfru? Vel er veldig sjenert, har sosial angst, og da kan du tenke deg hvordan jeg blir når jeg må kle meg naken foran noen. Er sikkert ikke pen nok heller for menn. Bittesmå pupper er vel ikke så særlig sexy nå til dags. Silikon skal jeg vertfall aldri ta. Jeg vil bare være fornøyd med den jeg er. Har fått tilbud fra noen som kun er ute etter en ting. Turte jeg å si ja? Nei. De var litt for påtrengende.

 

Skulle bare ønske folk ikke så ned på de som er jomfru, som om de er mindre verdt her i verden.

Hvem ser ned på jomfruer? Alle har da vært det en gang.

Ikke fortell deg selv at du har angst, det forsterker det bare opp. Utsett deg selv for det du føler er ubehagelig, korte økter i starten. Du er ung og må gå videre, om du da ikke ønsker en lengre karriere innenfor psykiatrien. Dessverre er det mange unge i dag som ønsker nettopp det. Kom deg ut, møt mennesker og si til deg selv at dette klarer du. Ikke grav deg ned med piller og ikke dyrk dine negative følelser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Flere enn meg som er jomfru? Hvor gamle er dere og hvorfor er dere jomfru?

Var det frem til noen mnd. etter fylte 20. Nå, seks år senere, er jeg fremdeles ikke veldig erfaren.

 

Hvorfor jeg er jomfru? Vel er veldig sjenert, har sosial angst, og da kan du tenke deg hvordan jeg blir når jeg må kle meg naken foran noen.

Det høres veldig lite praktisk ut ja. Jeg vet det er lett å si, men det er rett og slett noe du bare må bite i deg om du noen gang vil få det gjennomført.

 

Er sikkert ikke pen nok heller for menn. Bittesmå pupper er vel ikke så særlig sexy nå til dags.

Dette var en svært selvdestruktiv holdning. La meg sitere g@bb@ sin ananas-teori:

 

"Ikke alle liker ananas - det kan være smaken, konsistensen, eller noe annet. Dette er ting ananasen ikke kan noe for og ananasen er fornøyd med seg selv som den er - det er rett og slett noen mennesker som ikke liker ananas av den grunn og ingenting mer eller mindre legges i det. En ananas analyserer aldri en som ikke liker ananas for å finne ut hvorfor den ikke blir likt. Den aksepterer det - og venter på en som liker ananas."

 

Alle har sine preferanser når det kommer til utseende, men selv om dette alltid har noe å si er det ikke alle som vektlegger det like mye kontra andre ting. Dessuten er ikke utseende en faktor som objektivt kan vurderes kvantitativt - i.e. "smaken er som baken". Jeg bryr meg ikke allverden om puppestørrelse, så lenge de ikke henger og slenger for mye.

 

Silikon skal jeg vertfall aldri ta. Jeg vil bare være fornøyd med den jeg er.

Dette er en fin innstilling, men:

 

Man kan mene hva man vil, jeg foretrekker naturlige jenter. Selvsagt ikke ubetinget, men på generell basis. Det som imidlertid (for meg) er hakket viktigere enn en jentes utseende, er hennes selvbilde. Heite jenter som er passive og usikre er ikke like tiltalende som en "average-looking" jente som er utadvendt og selvsikker, uten å være cocky. Om silikon er det som skal til for å skape et slikt selvbilde - kjør på. Ellers er det bare å holde fast ved sine prinsipper.

 

Har fått tilbud fra noen som kun er ute etter en ting. Turte jeg å si ja? Nei. De var litt for påtrengende.

Vel. Tja. Jeg som mann observerer stadig andre hankjønn som blir overstadig kleine i fylla (og tidvis edru), og er glad jeg - i kraft av å ikke være jente - slipper å mota drøssevis av slibrige tilbud hver eneste gang jeg er ute og har det moro i helgene. Samtidig er det ikke noe galt i å "kun være ute etter en ting", så lenge dette er gjensidig. Om du er på jakt etter "den ene" og ikke villig til å hoppe til sengs før tidligst etter at ungene er konfirmert, kun for å teste hvor seriøs han er, blir det nok en traust jaktsesong. Lev livet, og gjør det du har lyst til kun hvis du faktisk har lyst. YOLO etc.

 

Skulle bare ønske folk ikke så ned på de som er jomfru, som om de er mindre verdt her i verden.

Disse menneskene finnes helt sikkert, akkurat som dem som tenker stikk motsatt definitivt eksisterer, spesielt innenfor religiøse miljøer. Vet dog ikke hvor sterkt noen av disse gruppene er representert her til lands kontra oss som rett og slett ikke bryr oss noe særlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med Tinder? Det kunne jo vært verre, du kunne vært gutt og jomfru isteden. Er nok mindre sosialt akseptert om man er en gutt og ikke debutert enn når man er jente.

 

Men have sex when they can. Women have sex when they want.

 

En jeg kjenner blir 30 år snart og er fremdeles jomfru.

Tips til hva jeg kan gjøre som kompis?

 

Har forsøkt å hooke ham opp med mange, men han avviser dem bare hvis de ikke er "fine nok". Han sikter litt høyt til å fremdeles være jomfru, men jeg tror han EGENTLIG sliter mest med at han ikke helt vet hva han skal gjøre dersom det var i ferd med å skje noe... kan også legge til at han har et relativt normalt utseende, og av enkelte til og med blir omtalt som kjekk og pen. Han kan lett bli flørtet med av andre jenter, men forstår det simpelthen ikke. Jeg blir så lei av at han har det sånt, for han blir bare rarere og rarere med tiden... og ikke minst så skulle jeg ønske han kunne få seg en jævla dame snart før det "aldri skjer". Alle vi andre venner i gjengen har jo det - og vi finner på parting som hytteturer og spillekvelder og alt som er. Han er alltid alene og virker som å trives så altfor godt med det, selv om han under enkelte omstendigheter med spesielt litt innabords innrømmer til meg at han så gjerne skulle hatt ei jente å være sammen med.

 

Stakkars fyr!

 

Og til trådstarter: jeg ser overhodet ikke ned på noen som er jomfru!

Jeg skjønner bare ikke hvordan folk klarer å være det. Verken med å beholde møydommen sin eller å ikke få seg noe. Det er jo flusst med muligheter der ute! Selv var jeg 17 da jeg debuterte og følte jeg var seint ute, men har forstått det da jeg ble litt eldre at det ikke var så forbanna uvanlig til gutt å være... men om du er jomfru og ønsker å spare den til den rette fremdeles etter fylte 24 år - så står det faktisk respekt av det - men jeg skjønner bare ikke hvor lenge man ORKER å vente. Det er det jeg prøver å si :)

Lenke til kommentar

Eneste jeg kan tipse deg eller andre med er å ikke stresse. Har et par gode venner som er det fremdeles, men det blir egentlig aldri tatt opp. Men husk at ofte så kommer ikke den rette av seg selv, man må gjøre litt innsats. En person man kanskje ikke finner utrolig attraktiv med en gang, kan veie det opp med personlighet.

Lenke til kommentar

Flere enn meg som er jomfru? Hvor gamle er dere og hvorfor er dere jomfru? Jeg er 24, blir 25 om et halvt år. Hvorfor jeg er jomfru? Vel er veldig sjenert, har sosial angst, og da kan du tenke deg hvordan jeg blir når jeg må kle meg naken foran noen. Er sikkert ikke pen nok heller for menn. Bittesmå pupper er vel ikke så særlig sexy nå til dags. Silikon skal jeg vertfall aldri ta. Jeg vil bare være fornøyd med den jeg er. Har fått tilbud fra noen som kun er ute etter en ting. Turte jeg å si ja? Nei. De var litt for påtrengende.

 

Skulle bare ønske folk ikke så ned på de som er jomfru, som om de er mindre verdt her i verden.

Problemet ditt er vel rettere at du ser ned på deg selv, og dette er noe folk merker. Jeg har en slektning, hun er fortsatt jomfru og bor på pikerommet til foreldrene, selv om hun har utdannelse og jobb. Det er en vanskelig utgangspunkt å gi seg selv.

Endret av Ankh
Lenke til kommentar

Når det kommer til det å være jomfru alene så er det positivt i min bok. Hvis man først liker jenta gjør det absolutt ingenting. Jeg ville nok stusset litt på det fordi det er ikke så veldig normalt, men ikke noe å være flau over.

 

Hvis grunnen til at du er jomfru er fordi du er uattraktiv el. så spiller det jo egentlig ingen rolle, da vil jo ikke gutten være intressert i utgangspunktet. Nå er jeg kanskje litt spessiel da, men hvis jeg liker en jente så merker hun det. Er jeg kun ute etter sex oppfører jeg meg så useriøst at det ikke finnes tvil, om jeg ikke så sier det rett ut at jeg ikke vil ha et forhold.

Lenke til kommentar

Skulle bare ønske folk ikke så ned på de som er jomfru, som om de er mindre verdt her i verden.

 

Jeg tror ikke så mange ser ned på noen av den grunn, det er mer det at folk flest er litt fordomsfulle av natur og vil lure på hvorfor. Som det ble sagt lenger opp her er det rimelig tabu å være et stykke opp i 20-årene og jomfru. Med tanke på at så godt som alle debuterer innen de er rundt 20 tror mange fort at man er aseksuell, asosial eller generelt rar om man fortsatt ikke har debutert når man er 25. Det er fordelaktig å debutere innen rimelig tid, rett og slett fordi det er så normalt og mennesker bevisst eller ubevisst er noe skeptiske til alt og alle som skiller seg ut.

Om man forteller at man er jomfru om emnet dukker opp virker mange brydd. Forventninga om at det er noe alle har gjort gjør at mange blir litt perplekse, de blir rett og slett vippet av pinnen. Det er tross alt ikke mer skummelt enn at to mennesker ikke har funnet sammen, noe det finnes utallige grunner for, men det skal godt gjøres å fortelle noe som blir mottatt med et større spørsmålstegn.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Å være jomfru er vel ikke noe å bekymre seg for vel, sånn med mindre du veldig gjerne skulle ønske at du ikke var det. I så fall så er det jo egentlig bare opp til deg å prøve å finne en kar du kan fungere rundt. (Mtp det med å ha sosiale vansker, mener jeg. Empatihighfive på den.)

 

Jeg anbefaler å gjøre det med en du virkelig liker, og ikke bare en random kar du har møtt på fest. Basert på egen erfaring og hva venninner som ikke var så nøye på det har sagt, så ser det ut til at de angret mer enn det jeg gjorde (Angret ikke på å ha venta til jeg fant en jeg visste det kunne bli mer med i det hele tatt.)

 

Husk at det er ikke hva alle andre syns og mener du skal bry deg noe om. De er ikke viktige, for det er ditt liv, din kropp, din avgjørelse og dine valg!



Anonymous poster hash: ae3d2...0a7
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...