Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

skal kjøpe stasjonsvogn, 40-60000,-, trenger tips!


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe meg en "ny" bil. Det vil si en bruktbil i til et sted mellom anslagsvis 40-60000,-. Det blir vel noen mellom 2002-2005 modell.

 

Jeg er på utkikk etter en kurant og praktisk stasjonsvogn, og har sett meg ut noen modeller som jeg synes virker fine og interessante:

 

- Ford Mondeo

- Ford Focus

- Ford C-max (kanskje litt dyrere..)

- Opel Astra

- Opel Vectra

- Volkswagen Passat

- Skoda Octavia

- Mazda 6

- Toyota Corolla

- Evt tips til andre biler!!

 

Er det noen som har erfaringer og/eller kjenskap til disse modellene? Evt tips til andre? Er det noen av disse jeg åpenbart burde styre unna?

 

Jeg har ikke peiling sjøl, men behøver like fullt en bil. Håper noen kan hjelpe :-)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det selvsagt full religionskrig :)

 

Min forrige bil var en Mondeo 04. Jeg var så fornøyd at jeg kjøpte en ny Mondeo etter den. Focus er bygget over samme lest, så her må du la størrelsen bestemme.

 

Fruen har hatt japanske biler. De virker å ha gjennomtenkte løsninger, men er generelt dyrere enn tilsvarende europeiske.

 

For å hjelpe deg i gang ...

 

Ole

Lenke til kommentar

C-Max har jeg god kjennskap til (2005 som ligger i ditt prisleie)... det er gode biler men det er en flerbruksbil, ikke stasjonsvogn. Man kan sammenligne en flerbruksbil med en høy kombi... praktiske biler med god romfølelse.

 

Her er en til under 40 000 kr fra firma... det gir ekstra gode garantier.


http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49935684&searchclickthrough=true

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Jeg har vært veldig fornøyd med min VW Passat 1.8T med automat. Bikka 200k km for ikke så lenge siden, hatt den i 4år nå. Stort sett kun slitedeler som har blitt bytta, ellers ingen store problemer.

 

Veldig god plass i den, null problem å kjøre langturer.

 

Her er bilde fra siste flyttelasset mitt, dette er tinga som lå inne i bilen. Hadde i tillegg to sykler utenpå og litt stæsj på taket.

https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10440952_10154271165135089_2466599315802977348_n.jpg

 

Bruker 0.75 på snill langkjøring og rundt litern på blanda/bykjøring.

Lenke til kommentar

Her er det selvsagt full religionskrig :)

 

Min forrige bil var en Mondeo 04. Jeg var så fornøyd at jeg kjøpte en ny Mondeo etter den. Focus er bygget over samme lest, så her må du la størrelsen bestemme.

 

Fruen har hatt japanske biler. De virker å ha gjennomtenkte løsninger, men er generelt dyrere enn tilsvarende europeiske.

 

For å hjelpe deg i gang ...

 

Ole

 

Bra at de virker gode begge to (focus/Mondeo), men størrelsen som avgjør, som du sier. :)

Lenke til kommentar

 

 

Her er bilde fra siste flyttelasset mitt, dette er tinga som lå inne i bilen. Hadde i tillegg to sykler utenpå og litt stæsj på taket.

https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10440952_10154271165135089_2466599315802977348_n.jpg

 

Det var jo rikelig med last! God plass er viktig, da jeg har lett for å dra rundt på mye greier..

Jeg tar uansett høyde for vedlikeholdskostnader!

 

Takk for innspill :)

Endret av Håvard86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...