Gå til innhold

The Gathering 2015: The Future is Back - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.komplett.no/logitech-z-906-51-thx-dts/746826

 

500watt rms står det på komplett sine sider. Det vil er jo svindel viss det ikke leverer mer en 130w.

 

Når jeg kjører det på halv maskin hjemme så rister hele huset Har også fått naboklage en gang..

Har fått geniunt klage fra min bestemor om jordskjelv når jeg har spilt. ^^ Har målt strømtrekket fra hva jeg maks klarte å høre på når jeg spilte inne, og var toppen 200W fra veggen. Så lyden høres myebkraftigere ut der, da de får god trekk fra rommet.

 

Men ja, kan fort bli litt svindelaktig. Men ikke unormalt overhode. Selv så har min surroundreciever 130Wx7, altså kunne man funnet på å kalt det for 910W anlegg. Regner man på makseffekten til høyttalerene så er den nok enda høyere.

 

Men så ser man på strømforsyingen sin effekt. Den er på 550W. Så maks hele skjiten kan trekke er i praksis 550W kontinuerlig, og tar du med varmetap i den osv .. å snakker vi om nærmere 300W.

 

Så det er masse juks på slike surroundanlegg. Høyttalerene til z906 klarer 500W til sammen, men hver er de på 67W + 135W og klarer ikke det på samme tid.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Phuff! Etter masse, masse styr med betaling, så var nå 5 billetter bestilt. Har i tillegg kjøpt 1 fra en annen fyr.

Da blir det TG på meg og gutta, samt War ^^

 

:w00t: Hadde lett blitt 5x dagspass -se på, for min del uten dine haxx-skillz

Såå.. det er et ja? :rofl::rofl:

 

Får bestille et tomannsrom da :laugh:

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

 

https://www.komplett.no/logitech-z-906-51-thx-dts/746826

 

500watt rms står det på komplett sine sider. Det vil er jo svindel viss det ikke leverer mer en 130w.

 

Når jeg kjører det på halv maskin hjemme så rister hele huset Har også fått naboklage en gang..

Har fått geniunt klage fra min bestemor om jordskjelv når jeg har spilt. ^^ Har målt strømtrekket fra hva jeg maks klarte å høre på når jeg spilte inne, og var toppen 200W fra veggen. Så lyden høres myebkraftigere ut der, da de får god trekk fra rommet.

Men ja, kan fort bli litt svindelaktig. Men ikke unormalt overhode. Selv så har min surroundreciever 130Wx7, altså kunne man funnet på å kalt det for 910W anlegg. Regner man på makseffekten til høyttalerene så er den nok enda høyere.

Men så ser man på strømforsyingen sin effekt. Den er på 550W. Så maks hele skjiten kan trekke er i praksis 550W kontinuerlig, og tar du med varmetap i den osv .. å snakker vi om nærmere 300W.

Så det er masse juks på slike surroundanlegg. Høyttalerene til z906 klarer 500W til sammen, men hver er de på 67W + 135W og klarer ikke det på samme tid.

Vil bare legge til at det er snakk om klasse d forsterkere her. Ikke standard klasse ab. Klasse d har ikke mer enn rundt 5-10% tap til varme :)

Lenke til kommentar

Ja det er klart. Dog er jo noe tap i spolen også, man ofte glemmer, men ja. Du får nok ut rundt 100W i lyd. :)

Ville ikke nok regnet med mer enn det nei. Folk tar watt som alt. Watt har faktisk mye mindre å si en folk tror. Xmax på element vil ha mye mer å si i konvensjonelle konstruksjoner som f.eks bassrefleks og trykkammer. Hjelper lite at elementet tåler 1000 watt, når det når lineær slaglengde ved f.eks 200w inn. Elementets q verdier vil også være viktige for å bestemme hvilke type konstruksjon man skal bygge. Man bygger kassen etter element, ikke omvendt.

Endret av thohaug
Lenke til kommentar

Ser det blir bemerket tidligere i forumet at de som har plass 4500+ i billettkøen kommer til å slite med å klare å skaffe seg plass på TG i år.

 

Er det noen her som kan anslå hvorvidt dette stemmer? Har fått nummeret 4865.

Dette er fordi folk kjøper fler enn en billett. Typisk har de venner lengre bak i køen de kjøper for.

 

Dette er fra Geekevents sin facebook tidligere i dag:

 

 

[TG15] Hittil har 725 personar fått tilgang til å handle. Av desse har 317 handla billettar, og første runde med utkasting av butikken pga manglande handling skjer klokka 14:42 i dag. Dei som handlar kjøper i gjennomsnitt 2,7 billettar kvar. #isiteasteryet

 

nå er det rimelig å anta att jo lengre ut i køen man kommer jo færre billetter pr pers selges det, men ligger du for langt bak (noe jeg nesten vil si at du gjør) så kan det bli ett problem å få tak i billett.

Lenke til kommentar

Nå har en kompiss av meg har ordnet med billetter, lurer på en ting. Har dere fått bekreftelse på mail eller acounten (geekevets)at dere har en billett som er betalt?

Synes det er litt merkelig at ingen har fått bekreftelse utenom en mail som ble sendt til han som betalte der det kun står oppført beløp.

 

@thohaug takk for tilbudet, men det trengs ikke siden jeg skal en tur til en kompiss av meg som har god peiling om noen dager.

Lenke til kommentar

Flere fra diskusjon.no prøver nå å få til en HW-rekke igjen. Denne gangen er rekka inni en annen rekke, kalt kakelagringsdirektivet. De som ønsker å sitte sammen med oss må sende en PM her på forumet til TheMartine, som organiserer oss. Deretter er det bare å melde seg inn i disse to facebook-gruppene:

https://www.facebook.com/groups/189033401215287/ - hovedgruppa for kakelagringsdirektivet

https://www.facebook.com/groups/331663773698228/ - gruppe for HW-rekka.

 

Det er altså den siste gruppa som inneholder informasjon om HW-rekka, og hvordan du melder deg på der. Legg også merke til google-dokumentet i hovedgruppa, hvor dere finner regler for hele kakelagringsdirektivet. Det er uansett lenge til TG enda, så all informasjon om seating og slikt kommer senere.

 

Håper å se noen av dere på TG, og at HW-rekka overlever videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har fått tildelt en billett til The Gathering 2015

You have been assigned a ticket to The Gathering 2015. If you are in the queue to buy tickets, and this means you do not need to buy any tickets, please leave the queue by following the link below.

Note that the owner of the ticket, *sensurert*, may change the user of the ticket until the event starts. You can not change the user yourself, if you do not want to use the ticket you must contact the owner.

 

Gå ut av køen:

https://www.geekevents.org/event/57/shop/queue/4/withdraw/

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

Du har fått tildelt en billett til The Gathering 2015

You have been assigned a ticket to The Gathering 2015. If you are in the queue to buy tickets, and this means you do not need to buy any tickets, please leave the queue by following the link below.

Note that the owner of the ticket, *sensurert*, may change the user of the ticket until the event starts. You can not change the user yourself, if you do not want to use the ticket you must contact the owner.

 

Gå ut av køen:

https://www.geekevents.org/event/57/shop/queue/4/withdraw/

 

Thx, merkelig dette her ass. Blir nesten litt smånervøs for at noe ikke er som det skal.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er veldig ødeleggende at de har lagt billettbegrensning på én per person. Det var helt ok at de satte det til to stykk i fjor, men når plassene er såpass trange at man ikke kan sitte skikkelig med mindre man har bærbar maskin, da synes jeg det blir for dumt med en plass per person.

 

Jeg drar i hovedsak på TG fordi jeg finner mye glede i prosjekt rundt hylle, lys og lyd. Det er veldig vanskelig å gjennomføre noe skikkelig hvis jeg bare kan ha én plass. Jeg synes det er veldig kjipt at de legger en begrensning som til en grad hemmer et av de kreative aspektene med The Gathering. Jeg drar ikke til TG for å spille, og hvis jeg ikke får satt igang et hylleprosjekt kommer jeg nok ikke til å dra dit heller. Det hadde vært trist å ende en æra på den måten. Jeg har fremdeles båndene fra 2009 til 2014 på armen, og jeg håper veldig å tilføye 2015 til samlingen.

de klarte og trykke 2 ctr skjermer med mere på ca samme plassen før i tia så det burde være noe lettere med flatskjermer osv

 

Tullete å beholde vikingskipet.

Det er forlite, heller en annen plass med 15000 mennesker og alle har 3 meter hver.

TG er vikingeskipet , men andre er jo velkommen til og starte noe annet andre plasser .

 

alternativer er vell telenor arene og der de har varemessa i lillestrøm , men det jo ikke helt det samme .

 

 

 

 

nå synes ikke jeg det er noe stort problem at de begrenser antal plasser 1 person kan opppta da det er mange som ønsker og dra på TG , det er rikting og fokusere på og få plass til flest mulig . og de layout og antall plasser er jo et tema de jobber med hver år , som creative plasser hvor alle har litt mindre plasser .

Lenke til kommentar

Før i tiden fikk man vel mulighet til å ta opp mer enn en plass. Det største du får plass til med to flatskjermer er 17". Blir omtrent det samme på CRT. Tykkere bezels, men med bue så fikk du mer plass uten å øke horisontal bredde. :)

Og med tanke på hvor store CRT var i bakkant før så gikk nok tastaturet ganske langt ut på bordet. Er som å be om musesyke. ^^

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

Tullete å beholde vikingskipet.

Det er forlite, heller en annen plass med 15000 mennesker og alle har 3 meter hver.

TG er vikingeskipet , men andre er jo velkommen til og starte noe annet andre plasser .

 

alternativer er vell telenor arene og der de har varemessa i lillestrøm , men det jo ikke helt det samme .

 

Vikingskipet er per dags dato den beste plassen å ha det på i Norge.

 

Varemessa har ikke fasiliteter til å ha et slik event. Og siden det er en messe har dem en helt annen økonomisk modell enn Vikingskipet.

 

Telenor Arena har mye mindre gulvareal enn vikingskipet, så jeg veit ikke helt hva tankegangen er her.

 

Og la meg presisere, denne diskusjonen har blitt sparket til døde, gjenoppliva, også blitt hengt fra et tre, også gjennoppliva, igjen før den ble drukna og og gjennoppliva igjen like mange ganger som TG har blitt arrangert. Om ikke mere.

 

 

Endret av raWrz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...