Gå til innhold

Den store Nexus 6-tråden


  

116 stemmer

  1. 1. Har du kjøpt Nexus 6?

    • Ja
      46
    • Nei
      40


Anbefalte innlegg

Scorer bra på kamera, men jeg er usikker på om batteri tiden er god nok, litt skuffet over at den kommer så dårlig ut mot Note 4.

De kunne også ha brukt 1080p skjerm og ikke QHD skjerm, da man ikke klarer å se forskjell til vanlig bruk.

1080p skjerm ville nok ha brukt mindre strøm.

 

http://www.gsmarena.com/nexus_6_enters_dxomark_top_10_for_camera_performance-news-10205.php

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1080p på 6" er 367 PPI

1440p på 6" er 489 PPI

 

Til sammenligning er HTC One m8 1080p på 5" 440 PPI, dette er også rundt standarden for de fleste flaggskipmodellene til de andre produsentene .

 

Nexus 4 har for eksempel 317 PPI på 768p og 4.7", jeg ser lett forskjell på den og skjermen til HTC One m8.

 

Så det er jo helt klart for min del at 1080p ikke holder på 6" som mange her mener.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Det er alt vi sier. PPI har noe å si :) . Hvorvidt 5000 ppi er bedre enn 500 ppi på en 6" skjerm er en helt annen sak, men opp til et eller annet punkt er det jo absolutt relevant.

 

Selvfølgelig, det er åpenbart.

 

Men nå er det lite relevant i den forstand at telefoner blir utstyrt med masse PPI og har elendig panel som gir deg brekninger.

 

Nexus 6 har OK skjem, men har høy PPI.

Lenke til kommentar

Jada, har telefoner med dårlig skjerm men høy PPI, og lavish PPI men bra skjerm osv. Litt som at du har telefoner som er dritkjappe å spille spill på men horrible samtalekvalitet, og motsatt.

 

Det gjelder bare å finne en tlf som har god ppi og flott panel. Som det finnes en del av.

Lenke til kommentar

Jada, har telefoner med dårlig skjerm men høy PPI, og lavish PPI men bra skjerm osv. Litt som at du har telefoner som er dritkjappe å spille spill på men horrible samtalekvalitet, og motsatt.

 

Det gjelder bare å finne en tlf som har god ppi og flott panel. Som det finnes en del av.

Si si

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg mye mer om god kvalitet på skjermen enn høy PPI. Det blir en sånn e-penis greie, så jeg kan srkyte til naboen at jeg har 430ppi og han bare har 350ppi.

 

Z3 compactt har 1280x720, iphone 6 har nesten det samme, på ca 4.6-4.8". og det fungerer fint. Syntes det er latterlig at oppløsningen på en mobilskjerm er høyere enn en gjennomsnittlig PC skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...