Gå til innhold

Hyrule Warriors Tråden!


warioman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er et zelda spill hvor man faktisk kan bruke pro controlleren så ja, da blir det kjøp..! eller så driter jeg i det.

Gamepaden er jo en Pro controller med skjerm :)

Fungerer ikke det også?

 

 

Trur ikke helt at jeg kommer til å skaffe meg spillet da det er en blåkopi av dynasty warriors.

Det er sant, men en zelda versjon vil jo rocke alt uasnett, right? :p

Lenke til kommentar

 

Om det er et zelda spill hvor man faktisk kan bruke pro controlleren så ja, da blir det kjøp..! eller så driter jeg i det.

Gamepaden er jo en Pro controller med skjerm :)

Fungerer ikke det også?

 

 

Trur ikke helt at jeg kommer til å skaffe meg spillet da det er en blåkopi av dynasty warriors.

Det er sant, men en zelda versjon vil jo rocke alt uasnett, right? :p

 

Sant nok :p Once a Zelda fan, always a zelda fan!

Endret av Gintoki
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

La meg si det slik. Hvis du synes dette bildet ser HÅPLØST komplisert ut, dette er tatt fra første mission i legend mode. Man blir bare kasta rett inn i Dynasty Warriors-universet (med zelda karakterer) og blir bombardert med tutorial-tips etterhvert som situasjonene oppstår. Men det er morsomt. F.eks. er det timed objectives som popper opp hele tiden, gjerne på motsatt side av kartet, så man må prioritere: Skal jeg redde deku-treet fra invasjon fra alle kanter? Men keepet jeg er i er NESTEN frigitt! Også passerte jeg nettopp 1000 kills da spawnet en skulltula helt på andre siden av kartet! Skal jeg droppe alt og finne den? Faen! Zelda roper på hjelp to soner unna!

 

Slikt gjør man hele tiden. Eller kan bare ignorere alt sidegreiene og fokusere på hovedoppdraget i kartet, som gjerne går på å følge kjente karakterer rundt og få missions fra dem. Det er veldig lite "zelda" i spillet, det er mere DW reskinned. Zelda spillene er gjerne rolige utforskningsspill med puzzle dungeons. Dette er et reinbarka og VELDIG hektisk actionspill.

Det føles deilig å gå inn i en diger klynge små goblins, gjøre et charge angrep og se 120 goblins flakse titalls meter i 360 grader rundt deg. Du må nesten drepe alle de småmonstrene som ikke har sjans til å skade deg, fordi det fyller opp special attack (musou)-meteret. Får også bonuser for å nå 1000 kills, 1500 kills, 2000 etc underveis. De eneste fiendene som har et snev av AI er officers som spawner rundt omkring i sonene.

Man dreper disse for å ta over sonen til din side. Alle de andre er bare en hjernedød masse med sverd-mat. På slutten av hovedoppdraget spawner en boss, som begynner å gå mot et viktig sted, f.eks. hyrule castle.

Da må du også prioritere, skal jeg prøve å drepe bossen før han kommer frem? Men Hyrule Castle er nesten overtatt av fiendens tropper, skal jeg heller rushe dit og prøve å ta det tilbake? Eller skal jeg drepe bossen og vinne oppdraget uansett? Her er ikke bossene stasjonære i et lite boss-område, men beveger seg over hele kartet. Dogongo her f.eks., beveger seg taktfast mot Hyrule Castle med en GIGANTISK lifebar,

og stopper innimellom for å gjøre livet kjipt for Link med diverse attacks (og gir han en sjans til å breake armor og diverse andre mekanikker), men trasker videre igjen. Kommer han drem dit er det mission failed,

men taper du HC er det også mission fail.

 

Og i hvert mission unlocker du nye spillbare karakterer som har HELT andre comboer og movesets og våpen og lære seg. Og de har sine egne små historier også. Går du tilbake til en tidligere mission med en ny karakter, får du helt andre oppdrag på kartet etter hvem det er.

 

Pluss et stort crafting og leveling system. Med crafting kan man lage permanente bonusitems som "more energy recovery from hearts" eller "more magic recovery from bottles" og sånt. Ikke game changers.

Du kan bruke rupees du har samlet til å levele opp våpenskills, kjøpe nye comboer, og du får også nye våpen og armors som du kan equippe mellom oppdrag. Monstre og bosser og krukker etc eksploderer i en dusj av rupees stort sett.

Jeg ble ganske overveldet igår natt og var trøtt, så jeg spilte bare to missions. Men det var omtrent det jeg forventet meg av et bra DW-spill. Det er også fullstendig blodfritt.

 

2658411-0002.png

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

 

«Det dårligste Zelda- spillet på 10 år»

Nintendo skusler bort arvesølvet.

Det er vel strengt tatt ikke et Zelda spill.

 

Dette telles jo ikke som et eget Zeldaspill heller da. Dessuten synes jeg spillet var bra, og har spilt det sinnsykt mye siden torsdagskveld.

Definitivt et boost for wiiu. Kommer ikke til å kjøpe dynasty warriors, men kommer det et til i zelda som dette, så kjøper jeg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...