Gå til innhold
Noe nedetid og ustabilitet mellom 11:40 - 11:55 ×

"Ingen CI-modul"


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har kabel-TV inkludert i leia i leiligheten jeg bor i, og gjorde et kjapt kanalsøk i stad. Får opp en feilmelding på TV-en: "Ingen CI-modul".

TVen er en LG 50PN650T, jeg har ingen dekoder - kun antennekabel rett fra veggen i TVen.

 

Jeg har ingen greie på kabel-TV, tidligere har jeg bare brukt en Riks-TV-boks med bordantenne.

 

Noen som vet en easy fix?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du hadde Riks-TV med ekstern dekoder, kjenner du sikkert til det lille kortet som må settes inn i dekoderen for å motta krypterte kanaler.

Du trenger et slikt kort til din nye leverandør også, men det passer ikke rett i TVen.

En Cl modul er et lite kort som du setter programkortet inn i, så setter du hele greia inn i TVen.

 

Sjekk Expert eller Elkjøp, de kan sjekke om din TV er kompatibel og selge kortet du trenger.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Har kabel-TV inkludert i leia i leiligheten jeg bor i, og gjorde et kjapt kanalsøk i stad. Får opp en feilmelding på TV-en: "Ingen CI-modul".

TVen er en LG 50PN650T, jeg har ingen dekoder - kun antennekabel rett fra veggen i TVen.

 

Jeg har ingen greie på kabel-TV, tidligere har jeg bare brukt en Riks-TV-boks med bordantenne.

 

Noen som vet en easy fix?

 

Det er 3 mulige fixer:

- Hvis TV støttes av kabel-TV skaffer du deg CI-modul og programkort. Men tviler på at det er et alternativ da TV-en ikke støttes av Canal Digital.

- Skaff deg en dekoder.

- Søk bare opp analoge kanaler. Få kanaler og dårlig kvalitet, men krever ingenting ekstra.

 

 

 

Edit: Kjenner ikke denne TV-en så godt og vet ikke hva du valgte når du gjorde kanalsøk. Hvis du trykker på TV/RAD-knappen til valget TV (ikke DTV), så kanskje du har de analoge kanalene innstilt allerede.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Men hva gjør jeg hvis jeg ikke vil ha CD-abonnement? Jeg ser bare på åpne kanaler fra parabolen. Hittil har jeg brukt en tuner (receiver) som har sendt analoge antennesignaler videre til TVen (Samsung UE40D6545US), men nå tok tuneren kvelden. TVen har jo satellitt-inngang, men uten CI-modul kommer jeg vel ikke langt? Finnes det noe "dummy"/"null"-CI-modul jeg kan bruke dersom jeg ikke vil ha noe CD-abonnement el.l.?

Lenke til kommentar

Men hva gjør jeg hvis jeg ikke vil ha CD-abonnement? Jeg ser bare på åpne kanaler fra parabolen. Hittil har jeg brukt en tuner (receiver) som har sendt analoge antennesignaler videre til TVen (Samsung UE40D6545US), men nå tok tuneren kvelden. TVen har jo satellitt-inngang, men uten CI-modul kommer jeg vel ikke langt? Finnes det noe "dummy"/"null"-CI-modul jeg kan bruke dersom jeg ikke vil ha noe CD-abonnement el.l.?

 

Hvis tv-en din har DVB-S-tuner skal det vel i teorien fungere. Mange tv-er som støtter CI-moduler, men har tuner kun for DVB-T (f.eks. RiksTV) og DVB-C (Kabel-tv som f.eks. Canal Digital og Get).

Lenke til kommentar

Canal Digital sender også fortsatt analoge kanaler (vet ikke om Get gjør det).

Da trenger du ikke å tenke på CI-modul eller DVB-C eller noe, men stiller bare inn de analoge signalene på vanlig måte.

 

Du får ikke EPG, opptaksmuligheter osv, men du får i hvert fall sett på noen kanaler (selv om det er minkende antall).

Lenke til kommentar

Canal Digital sender også fortsatt analoge kanaler (vet ikke om Get gjør det).

Da trenger du ikke å tenke på CI-modul eller DVB-C eller noe, men stiller bare inn de analoge signalene på vanlig måte.

 

Du får ikke EPG, opptaksmuligheter osv, men du får i hvert fall sett på noen kanaler (selv om det er minkende antall).

 

Kvaliteten er vel ei all verden med analog - og noe varierende fra kunde til kunde.

Endret av c.m.
Lenke til kommentar
  • 5 år senere...
:):) skrev (11 timer siden):

Nettop kjøpt ny LG tv og har sånn canal digital dekoder med kort, likevel får jeg opp melding om manglende CI-modul?!??‍♀️

Det er fordi du bruker TV-en tuner uten CI-modul. Velg HDMI-inngangen som dekoderen er koblet til og velg stasjoner med dekoderens fjernkontroll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...