Gå til innhold

[Løst] Lage regning som privatperson


aklla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det holdt ikke i følge styreleder...

Dette blir på samme måte som at du har lagt ut et beløp for arbeidsgiver. Du utsteder ikke en faktura til arbeidsgiver, du skriver en lapp hvor du fører opp hvilke utlegg du har hatt (kjøpsdato, navn på butikk, hva som ble kjøpt (evt. antall hvis flere enn 1), beløp), hvilket kontonummer du har, og så legger du ved kvitteringene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde ett utlegg på nesten 2000 som borettslaget skal betale tilbake, men kvitering var ikke nok. De må ha en regning.

 

Hvordan kan jeg lage en regning til borettslaget?

Er det noe mal og/eller standardsak jeg kan bruke?

 

Før det som reiseregning... legg til noen kilometer kjøring + eventuell bompenger :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Siden det er så tungvint hos dere så kan vel de lage en regning til seg selv, i din regi! Det kan vel ikke være første gang noen legger ut penger for noe. Da vil de få akkurat den fakturaen de selv vil ha!

Lenke til kommentar

 

Jeg hadde ett utlegg på nesten 2000 som borettslaget skal betale tilbake, men kvitering var ikke nok. De må ha en regning.

 

Hvordan kan jeg lage en regning til borettslaget?

Er det noe mal og/eller standardsak jeg kan bruke?

 

Før det som reiseregning... legg til noen kilometer kjøring + eventuell bompenger :)

 

Dummeste jeg har hørt! Reiseregning skal ha mer en km - bompenger som dokumentasjon - ikke minst formålet med reisen . Om det var for å hente noe blir det rimelig langt med statens satser ca 493 km :-)

+ legge til som du sier da .....

Det finnes skjemaer for utlegg som denne styreleder burde godta - om ikke får noen fortelle han/henne at det er sånn det foregår -

Lenke til kommentar

 

 

Jeg hadde ett utlegg på nesten 2000 som borettslaget skal betale tilbake, men kvitering var ikke nok. De må ha en regning.

 

Hvordan kan jeg lage en regning til borettslaget?

Er det noe mal og/eller standardsak jeg kan bruke?

 

Før det som reiseregning... legg til noen kilometer kjøring + eventuell bompenger :)

 

Dummeste jeg har hørt! Reiseregning skal ha mer en km - bompenger som dokumentasjon - ikke minst formålet med reisen . Om det var for å hente noe blir det rimelig langt med statens satser ca 493 km :-)

+ legge til som du sier da .....

Det finnes skjemaer for utlegg som denne styreleder burde godta - om ikke får noen fortelle han/henne at det er sånn det foregår -

 

 

Wow... med andre ord en fantasien din akkurat lik NULL!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg hadde ett utlegg på nesten 2000 som borettslaget skal betale tilbake, men kvitering var ikke nok. De må ha en regning.

 

Hvordan kan jeg lage en regning til borettslaget?

Er det noe mal og/eller standardsak jeg kan bruke?

 

Før det som reiseregning... legg til noen kilometer kjøring + eventuell bompenger :)

 

Dummeste jeg har hørt! Reiseregning skal ha mer en km - bompenger som dokumentasjon - ikke minst formålet med reisen . Om det var for å hente noe blir det rimelig langt med statens satser ca 493 km :-)

+ legge til som du sier da .....

Det finnes skjemaer for utlegg som denne styreleder burde godta - om ikke får noen fortelle han/henne at det er sånn det foregår -

 

 

Wow... med andre ord en fantasien din akkurat lik NULL!!!

 

Mulig du IKKE vet at regnskap ikke handler om fantasi, men realiteter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig du IKKE vet at regnskap ikke handler om fantasi, men realiteter!

 

 

Vet akkurat hva regnskap handler om, i utgangspunktet skal kvittering være nok men å "gjøre det om" til en reiseregning er i utgangspunktet ikke vanskelig i de fleste tilfeller.

 

aklla:

Hvilken type utlegg er det snakk om?

Lenke til kommentar

 

Mulig du IKKE vet at regnskap ikke handler om fantasi, men realiteter!

Vet akkurat hva regnskap handler om, i utgangspunktet skal kvittering være nok men å "gjøre det om" til en reiseregning er i utgangspunktet ikke vanskelig i de fleste tilfeller.

 

aklla:

Hvilken type utlegg er det snakk om?

 

Så lenge det ikke faktisk er snakk om godtgjørelse for kjøring så vil regnskapet da være misvisende. Om man bare trengte å vite sum inn/ut kunne man klart seg med kontoutskrift fra banken.
Lenke til kommentar

Er snakk om utlegg for vedlikehold av gressklipperen. Kjøring var vel ca 2km, så det er ubetydelig.

Uansett, skrev bare noen linjer og ga til lederen, ikke hørt noe så antok det var ok...

 

Men, vært borti at det å føre utgifter på reiseregning selv uten reise har vært en god og enkel praksis. I Forsvaret gjorde vi det når vi kjøpte inn til under tusenlappen for å slippe så mye styr generelt sett. Kjøpte jeg f.eks en ledning jeg trengte kjøpte jeg på butikken og førte reiseregning for prisen på ledningen...

Lenke til kommentar

 

 

Mulig du IKKE vet at regnskap ikke handler om fantasi, men realiteter!

Vet akkurat hva regnskap handler om, i utgangspunktet skal kvittering være nok men å "gjøre det om" til en reiseregning er i utgangspunktet ikke vanskelig i de fleste tilfeller.

 

aklla:

Hvilken type utlegg er det snakk om?

 

Så lenge det ikke faktisk er snakk om godtgjørelse for kjøring så vil regnskapet da være misvisende. Om man bare trengte å vite sum inn/ut kunne man klart seg med kontoutskrift fra banken.

 

 

Trenger man i utgangspunktet det... man kan ha reist uten kjøring med annet utlegg. Har selv skrevet reiseregning ved ett tilfelle med 0 km men kun ført på utlegget ved selve reisen. Det ble godtatt uten noe problem...

 

Borettslaget selv har jo sagt at kvittering ikke er nok (selv om det er det) så da vil han nok ikke komme langt med bare kontoutskriften.

 

Er snakk om utlegg for vedlikehold av gressklipperen. Kjøring var vel ca 2km, så det er ubetydelig.

Uansett, skrev bare noen linjer og ga til lederen, ikke hørt noe så antok det var ok...

 

Men, vært borti at det å føre utgifter på reiseregning selv uten reise har vært en god og enkel praksis. I Forsvaret gjorde vi det når vi kjøpte inn til under tusenlappen for å slippe så mye styr generelt sett. Kjøpte jeg f.eks en ledning jeg trengte kjøpte jeg på butikken og førte reiseregning for prisen på ledningen...

 

Har du kjørt så har du kjørt... men det er ikke akkurat kjøreavstand som teller akkurat i dette tilfellet det er måten du leverer kravet ditt til borettslaget og skal du levere reiseregning ser det bedre ut at du har kjørt selv om det er bare 2 km.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...