Gå til innhold

Hvorfor betale skatt?


Anbefalte innlegg

Det finnes to typer utdannelse: Positiv utdannelse og negativ utdannelse. Positiv utdannelse betyr at du faktisk lærer noe som er riktig og sant, men negativ utdannelse betyr vranglære. I den norske enhetsskolen er det dessverre svært mye negativ utdannelse, som medfører at elevene på mange områder blir dummere når de går ut av skolen enn når de startet der. De lærer at velferds-/formynderstaten er bra, arbeiderne trenger beskyttelse, nazister er "høyreekstreme", profitt er negativt, etc. Å være helt blank er bedre enn å være negativt utdannet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes to typer utdannelse: Positiv utdannelse og negativ utdannelse. Positiv utdannelse betyr at du faktisk lærer noe som er riktig og sant, men negativ utdannelse betyr vranglære. I den norske enhetsskolen er det dessverre svært mye negativ utdannelse, som medfører at elevene på mange områder blir dummere når de går ut av skolen enn når de startet der. De lærer at velferds-/formynderstaten er bra, arbeiderne trenger beskyttelse, nazister er "høyreekstreme", profitt er negativt, etc. Å være helt blank er bedre enn å være negativt utdannet!

Ja, dette er helt korrekt. Jeg tok opp dette i en tråd som heter "er samfunnsfagsbøkene venstrevridde?" . Der kom jeg med kilder som underbygger den påstanden godt. Professorer har også uttalt dette i media at skolebøkene, og da spesielt samfunnsfagsbøkene, er venstrevridde.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes to typer utdannelse: Positiv utdannelse og negativ utdannelse. Positiv utdannelse betyr at du faktisk lærer noe som er riktig og sant, men negativ utdannelse betyr vranglære. I den norske enhetsskolen er det dessverre svært mye negativ utdannelse, som medfører at elevene på mange områder blir dummere når de går ut av skolen enn når de startet der. De lærer at velferds-/formynderstaten er bra, arbeiderne trenger beskyttelse, nazister er "høyreekstreme", profitt er negativt, etc. Å være helt blank er bedre enn å være negativt utdannet!

 

Så det er bedre å droppe ut av skolen enn å fullføre i Norge sier du? Ja det er vell kanskje sant for noen(late) mennesker, da de bare stikker bort på nav og får sin daglig dose med spenn. Så sitter de hjemme og syter over hvor dårlig velferdsstaten er og tar seg en joint..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det finnes to typer utdannelse: Positiv utdannelse og negativ utdannelse. Positiv utdannelse betyr at du faktisk lærer noe som er riktig og sant, men negativ utdannelse betyr vranglære. I den norske enhetsskolen er det dessverre svært mye negativ utdannelse, som medfører at elevene på mange områder blir dummere når de går ut av skolen enn når de startet der. De lærer at velferds-/formynderstaten er bra, arbeiderne trenger beskyttelse, nazister er "høyreekstreme", profitt er negativt, etc. Å være helt blank er bedre enn å være negativt utdannet!

 

Så det er bedre å droppe ut av skolen enn å fullføre i Norge sier du? Ja det er vell kanskje sant for noen(late) mennesker, da de bare stikker bort på nav og får sin daglig dose med spenn. Så sitter de hjemme og syter over hvor dårlig velferdsstaten er og tar seg en joint..

Kombinasjonen som tilsynelatende er positiv her er jo ingen utdannelse(?), ingen velferdsordning, ingen rettigheter som arbeidstaker og maksimal profit(for arbeidsgiver). Altså, slik de værste arbeidstakerene i Kina har det er tilsynelatende noe man bør strebe etter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

 

Fordi det tjener fellesskapet.

 

Det er dog en veldig god måte å komme seg i fengsel, dersom en ikke betaler det, og det er ikke uten grunn; en går vekk fra en plikt, som følger med statsborgerskapet.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Hvilken plikt snakker du om Whistleblower? Jeg kan ikke huske å ha skrevet under noen kontrakt hvor jeg går med på disse pliktene. Og hvem er denne "fellesskapet" du snakker om, hadde vært hyggelig å treffe han.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Hvilken plikt snakker du om Whistleblower? Jeg kan ikke huske å ha skrevet under noen kontrakt hvor jeg går med på disse pliktene. Oh hvem er denne "fellesskapet" du snakker om, hadde vært hyggelig å treffe han.

Det er null problem å melde seg ut av fellesskapet. Det er bare å leve i og av det naturen kan tilby deg. Da betaler du heller ikke skatt, moms, veiavgift, bompenger osv...

 

Velger du å benytte samfunnsgodene (ja, det er ditt valg så fort du blir myndig og løsrevet fra dine foreldre) så må du også betale for det.

Lenke til kommentar

 

Hvilken plikt snakker du om Whistleblower? Jeg kan ikke huske å ha skrevet under noen kontrakt hvor jeg går med på disse pliktene. Oh hvem er denne "fellesskapet" du snakker om, hadde vært hyggelig å treffe han.

Det er null problem å melde seg ut av fellesskapet. Det er bare å leve i og av det naturen kan tilby deg. Da betaler du heller ikke skatt, moms, veiavgift, bompenger osv...

 

Velger du å benytte samfunnsgodene (ja, det er ditt valg så fort du blir myndig og løsrevet fra dine foreldre) så må du også betale for det.

 

 

I tillegg slipper en å betale "tilbake" for alle samfunnsgodene en allerede har tatt i bruk.. At folk ikke ser hvilken "sweet deal" det er kan jeg ikke begripe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

 

Hvilken plikt snakker du om Whistleblower? Jeg kan ikke huske å ha skrevet under noen kontrakt hvor jeg går med på disse pliktene. Oh hvem er denne "fellesskapet" du snakker om, hadde vært hyggelig å treffe han.

Det er null problem å melde seg ut av fellesskapet. Det er bare å leve i og av det naturen kan tilby deg. Da betaler du heller ikke skatt, moms, veiavgift, bompenger osv...

 

Velger du å benytte samfunnsgodene (ja, det er ditt valg så fort du blir myndig og løsrevet fra dine foreldre) så må du også betale for det.

 

Og der kom "meld deg ut / flytt" argumentet, fantastisk. Alltid kronargumentet når man ikke kommer på bedre argumenter. Så det du egentlig sier er at siden jeg er født i "verdens beste land" så skal jeg bare akseptere at staten tar 70% av inntekten min? Jeg skal bare aksepeter at jeg er en arbeidsmaur i det store "fellesskapet"? Ikke still spørsmål ved tingenes tilstand? Ikke prøv å forandre noe? Vidunderlig holdning.

Lenke til kommentar

Hvilken plikt snakker du om Whistleblower? Jeg kan ikke huske å ha skrevet under noen kontrakt hvor jeg går med på disse pliktene. Oh hvem er denne "fellesskapet" du snakker om, hadde vært hyggelig å treffe han.

Felleskapet er berikelsen som AP så villig har tatt inn her i landet. Alle skal med vet du. Så betal din skatt med glede, slik at innvandrere og snylterne slipper og jobbe. Det er felleskapet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvilken plikt snakker du om Whistleblower? Jeg kan ikke huske å ha skrevet under noen kontrakt hvor jeg går med på disse pliktene. Oh hvem er denne "fellesskapet" du snakker om, hadde vært hyggelig å treffe han.

Det er null problem å melde seg ut av fellesskapet. Det er bare å leve i og av det naturen kan tilby deg. Da betaler du heller ikke skatt, moms, veiavgift, bompenger osv...

 

Velger du å benytte samfunnsgodene (ja, det er ditt valg så fort du blir myndig og løsrevet fra dine foreldre) så må du også betale for det.

 

Og der kom "meld deg ut / flytt" argumentet, fantastisk. Alltid kronargumentet når man ikke kommer på bedre argumenter. Så det du egentlig sier er at siden jeg er født i "verdens beste land" så skal jeg bare akseptere at staten tar 70% av inntekten min? Jeg skal bare aksepeter at jeg er en arbeidsmaur i det store "fellesskapet"? Ikke still spørsmål ved tingenes tilstand? Ikke prøv å forandre noe? Vidunderlig holdning.

 

I AP sin verden skal du ikke stille spørsmål. Aksepter det partikontoret bestemmer og nikk i vei sammen med disiplene. De slipper å tenke selv, AP og Støre tenker for dem og forandringer er farlige. Slik som AP har gjort i alle år, slik skal det bli.

Endret av Gothminister
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Du svarte ikke på spørsmålet: hvordan kan systemet fungere dersom vi tar ut mer enn vi betaler inn? Jeg akter heller ikke å flytte, jeg er født Norge og jeg har min familie og mine venner her. Jeg må få lov til å kunne være motstander av systemet uten å ble bedt om å flytte.

Lenke til kommentar

Du svarte ikke på spørsmålet: hvordan kan systemet fungere dersom vi tar ut mer enn vi betaler inn? Jeg akter heller ikke å flytte, jeg er født Norge og jeg har min familie og mine venner her. Jeg må få lov til å kunne være motstander av systemet uten å ble bedt om å flytte.

 

Svaret mitt var kanskje litt kortfattet, prøver på ny under. Jeg sier heller ikke at du skal flytte, men om det er så vondt for deg(og mange andre) så har dere muligheten til å gjøre det, uten å bli forfulgt pga dere "skylder" Norge penger eller lignende. Og det er klart det er lov å være motstander av systemet, men når en har brukt det i mange år menger jeg det er alt for sent å klage.

 

Men som nevnt tidligere kan man bli "uteligger" og leve av naturen, da unngår man å betale til systemet, men man får heller ikke brukt det. Win win situasjon for folk som er imot systemet egentlig..

 

Så det du egentlig sier Salvesen er at vi får igjen mer enn vi betaler inn? Hvor kommer alle disse pengene fra tror du? Tenk litt nå.

 

Nei det er ikke det jeg sier, jeg sier en har muligheten til å gjøre det før en har "betalt for seg".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Du unnlater fortsatt å svare på hvor disse pengene kommer fra. Ellers så har jeg ikke tenkt å flytte verken ut av landet eller inn i skogen. Det jeg tvert i mot gjør er å betale min skatt (fordi at jeg ellers ville blitt kastet i fengsel), samt at jeg heller prøver å spre idéen om at frihet, rasjonalitet og fornuft alltid trumfer tvang og kollektivisering til flest mulig. Dessverre er det veldig vanskelig å overbevise mennesker som har "fått det inn med morsmelka" at staten må styre alt at det finnes et annet alternativ.

Lenke til kommentar

Du unnlater fortsatt å svare på hvor disse pengene kommer fra. Ellers så har jeg ikke tenkt å flytte verken ut av landet eller inn i skogen. Det jeg tvert i mot gjør er å betale min skatt (fordi at jeg ellers ville blitt kastet i fengsel), samt at jeg heller prøver å spre idéen om at frihet, rasjonalitet og fornuft alltid trumfer tvang og kollektivisering til flest mulig. Dessverre er det veldig vanskelig å overbevise mennesker som har "fått det inn med morsmelka" at staten må styre alt at det finnes et annet alternativ.

 

Hvorfor skal jeg svare på ett så åpenbart spørsmål? Klart pengene kommer fra folket, å buhu noen mennesker får ikke krevet inn alle pengene de betaler til staten, stakkars de! Tenk alle pasientene som lider og stjeler pengene dems? Forferdelig trist altså. Sånn er du fornøyd?

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge vi er enige om at det sosialdemokratiske "spleiselaget" slettes ikke er frivillig, og at sykehus, velferdsstat osv osv ikke er gratis; da er jeg fornøyd.

 

Det er helt frivillig å være med på spleiselaget jo, enten betaler man og oppnår godene ellers gjør man ikke det og oppnår ingen goder. Hvordan man gjør nummer to på en grei måte kan jeg være enig at er vanskelig, da man enten må flytte eller leve på gata. Men slik er det nå engang, og for meg er det en god ordning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...