Gå til innhold

Saksøker Sony for grafikken i Killzone: Shadow Fall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samtidig så er det jo leit dersom utviklere blir redd for å ha ambisjoner med sine produkt dersom de frykter å bli saksøkt fordi vi mennesker har subjektive oppfatninger om ting.

 

At et spill derimot ikke virker, eller at vi utsettes for villende markedsføring er en annen sak.

Endret av firberblad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er problemet til folk. Killzone så jo fantastisk ut?

 

Hvorvidt ett spill ser bra eller dårlig ut er irrelevant. Poenget er at utviklere/utgivere ikke bør ha for vane å skreddersy demoer til E3 med bedre innhold enn selve spillet. Det er villedende markedsføring. Regelrett svindel.

 

Dette er meget skadelig for industrien og er en forferdelig uvane. Se bare på Watch Dogs. Kreative sjeler har gravd opp grafikkinstillinger i spillet som er spesifikt laget for E3.

 

Spillene vises på PCer, med den beste maskinvaren som er tilgjengelig, og detaljnivået blir satt på max. I etterkant skal spillet utgis på konsoller også, og de takler ikke samme detaljnivå, så da blir spillet gjort dårligere på samtlige platformer.

 

Dette er uærlig markedsføring, lett over i svindeldomenet. Jeg vet ingenting om killzone, men om noen saksøker utgiver kan det jo se ut som om de har hoppet på samme hest som ubisoft/gearbox.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt snedig med Killzone ettersom singleplayer delen kjører i 1080p, men flerspiller i noe lavere for å få bedre bildeflyt. Kan også tenke meg det er vanskelig å lage et spill som skal lanseres med konsollen da alt er helt nytt :/ Synes ikke dette er noe å hyle over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Guerilla Games har besja på leggen og burde bare innrømt fadesen fra start av. At Sony har brukt 1080p i markedsføringa når det egentlig ikkje var 1080p er uærlig. Her spørs det kva Sony var klar over eller om GG ikkje var ærlige med di.

 

Sjølve søksmålet og kravet er bare på trynet. Er man ikkje fornøgd med eit produkt er det bare å levere tilbake produktet og få att pengane. Alt anna er grådighetskultur i mine auger, skjønt i usa er det vel heller normen å være grådige.

Lenke til kommentar

måtte jo bare komme fra en amerikaner, ser ut som de har lite annet å gjøre i usa, så må kanskje vurdere å flytte sånn jeg kan hive meg på lasset å bli rik på alle de idiotiske tinga de saksøker for....

grine over att spill ikke kjører 1080p, hva blir det neste (taper i onlinekamper så saksøker selskapet som ga ut spillet)

Endret av Leffi78
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Guerilla Games har besja på leggen og burde bare innrømt fadesen fra start av. At Sony har brukt 1080p i markedsføringa når det egentlig ikkje var 1080p er uærlig. Her spørs det kva Sony var klar over eller om GG ikkje var ærlige med di.

 

Sjølve søksmålet og kravet er bare på trynet. Er man ikkje fornøgd med eit produkt er det bare å levere tilbake produktet og få att pengane. Alt anna er grådighetskultur i mine auger, skjønt i usa er det vel heller normen å være grådige.

 

Er det ikke greit at villedende markedsføring får kosnekvenser for utvikler/utgiver? Hvordan skal de ellers lære?

Lenke til kommentar

Helt grei sak, virker kanskje overdrevet av saksøker men som andre har sagt: Villedene markedsføring er ikke ok, det er svindel. Hadde andre industrier prøvd seg på dette hadde de fått diverse forbunder på nakken, ikke bare søksmål.

 

om jeg ikke husker feil sa forbrukerforbundet at TES5: Skyrim kunne leveres tilbake til butikken, også steam, siden spillet var fullt av feil ved release av spillet.

 

Spill er en vare og faller under de samme markedslovene som varer. Desseverre utnytter utviklere og produsenter at verden ikke har integret spill inn i "markedsverdenen" som alle andre produkter enda.

Lenke til kommentar

 

Guerilla Games har besja på leggen og burde bare innrømt fadesen fra start av. At Sony har brukt 1080p i markedsføringa når det egentlig ikkje var 1080p er uærlig. Her spørs det kva Sony var klar over eller om GG ikkje var ærlige med di.

 

Sjølve søksmålet og kravet er bare på trynet. Er man ikkje fornøgd med eit produkt er det bare å levere tilbake produktet og få att pengane. Alt anna er grådighetskultur i mine auger, skjønt i usa er det vel heller normen å være grådige.

Er det ikke greit at villedende markedsføring får kosnekvenser for utvikler/utgiver? Hvordan skal de ellers lære?

 

 

Om alle er misfornøgde med spillet og vil ha att pengane, så burde vel det få konsekvenser for utvikler/utgiver. Viss di ikkje lærer av det, så vil di aldri lære.

 

Kva konsekvenser meiner du er på sin plass da?

Lenke til kommentar

Sony er bere noken jævla løgnera.. Ps4 er jo so jævlig kraftig og sterk, men 740p 50fps er godkjent Av Sonyfans.. Jævla hyklera..

Auch. Du virker veldig berørt av dette? Er det et uttrykk for å forsvare ditt innkjøp? Har du spilt KZ SF mp sjøl? Hva er det du sammenligner med? Det er en kjensgjerning at nesten samtlige multiplatform spill har lavere oppløsning, men hva er oppløsninga til killzone på Xb? Ah, stemmer..

 

Kos deg med spillene du har eller kjøp deg en pc.

Lenke til kommentar

Guerilla Games har besja på leggen og burde bare innrømt fadesen fra start av. At Sony har brukt 1080p i markedsføringa når det egentlig ikkje var 1080p er uærlig. Her spørs det kva Sony var klar over eller om GG ikkje var ærlige med di.

En annen forklaring er at siden dette åpenbart er en gråsone, så har de handlet i god tro. Bildet de serverer er ikke oppskallert, men semi "interlacing". I stedet for å fylle med svarte streker, så oppdaterer og fryser de annen hver linje. Det er verken 1080p, 1080i eller "740p".

 

Fordelen er at denne saken vil skape mindre forvirring neste gang en utvikler prøver det samme.

Endret av K2D
Lenke til kommentar

 

Sony er bere noken jævla løgnera.. Ps4 er jo so jævlig kraftig og sterk, men 740p 50fps er godkjent Av Sonyfans.. Jævla hyklera..

Auch. Du virker veldig berørt av dette? Er det et uttrykk for å forsvare ditt innkjøp? Har du spilt KZ SF mp sjøl? Hva er det du sammenligner med? Det er en kjensgjerning at nesten samtlige multiplatform spill har lavere oppløsning, men hva er oppløsninga til killzone på Xb? Ah, stemmer..

 

Kos deg med spillene du har eller kjøp deg en pc.

pssst.. Har Ps4 , Xbox One og en Pc med Fx 8350 OC ediion, Sapphire Radeon 7950 boost edition crossfire X2.. so eg klare meg fint, men at Sony lyg fansen sin i tryne heile tida er jævlig provoserande.. o har til og med NaughtyDog gått ut og sagt at The last of us er proppa i buggs.. og Sony fans synst ditta er ok.. Hadde ditta vert Microsoft so hadde det vert på radio.. Fanbasen til Ps er filth, skammen av gaming.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

pssst.. Har Ps4 , Xbox One og en Pc med Fx 8350 OC ediion, Sapphire Radeon 7950 boost edition crossfire X2.. so eg klare meg fint, men at Sony lyg fansen sin i tryne heile tida er jævlig provoserande.. o har til og med NaughtyDog gått ut og sagt at The last of us er proppa i buggs.. og Sony fans synst ditta er ok.. Hadde ditta vert Microsoft so hadde det vert på radio.. Fanbasen til Ps er filth, skammen av gaming.

Tror kanskje du burde "logge av" lite granne, møte noen venner. Du sier du eier PS4, så jeg anbefaler at du prøver Towerfall (tidligere Ouya-spill) coop med en venn.

Endret av K2D
Lenke til kommentar

 

 

Guerilla Games har besja på leggen og burde bare innrømt fadesen fra start av. At Sony har brukt 1080p i markedsføringa når det egentlig ikkje var 1080p er uærlig. Her spørs det kva Sony var klar over eller om GG ikkje var ærlige med di.

Sjølve søksmålet og kravet er bare på trynet. Er man ikkje fornøgd med eit produkt er det bare å levere tilbake produktet og få att pengane. Alt anna er grådighetskultur i mine auger, skjønt i usa er det vel heller normen å være grådige.

 

Er det ikke greit at villedende markedsføring får kosnekvenser for utvikler/utgiver? Hvordan skal de ellers lære?

Om alle er misfornøgde med spillet og vil ha att pengane, så burde vel det få konsekvenser for utvikler/utgiver. Viss di ikkje lærer av det, så vil di aldri lære.

 

Kva konsekvenser meiner du er på sin plass da?

En bagatell som dette vil ikke ha en drit å si for salget. Men prinsipielt sett er det gunstig at det får juridiske følger.

Lenke til kommentar

Det er virkelig en uting at selskaper ikke oppgir riktig informasjon om spill / varer som de skal selge , men det er ikke første gangen et "bra" produktet opplever mye kreativ markedsføring og man får levert en vare som ikke utfyller til punkt og prikke punktene som var med i markedsføringen.

 

I dette tilfellet Leverer Killzone en 1080 opplevelse i singleplayer og de har benyttet seg av noen "triks" for å få til samme oppløsning i MP. I og med at det nå blir et søksmål mot selskapet kan de faktisk vurdere om de kommer med en oppdatering som lar deg kjøre i MP med lavere fps på 1080p eller bruke en variant av den løsningen man bruker i dag (forhåpentligvis klarere).

 

Sånn sett er det bra med fokus på mangler spillene kommer med og spesielt om reklamen har sagt noe annet , dette gjelder selvsagt alle aktører som selger et spill / vare.

 

Men det er faktisk mange produkter som har fått mye hype / skryt uten at de egentlig leverte det de lovte , sånn i farta :

 

*Duke Nukem Forever.

*Aliens : Colonial Marines.

*Dragon Age 2

 

Husker også en sports klokke som var annonsert (mener det var på Obs) som skulle ha GPS og Hjertefrekvens , når kundene kom for å kjøpe produktet manglet en av disse funksjonene som ble annonsert. Det endte vell opp med en drøss med retur og at selskapet ga ut uten mellomlegg en dyrere versjon med disse funksjonene til kundene sine ( vel og merke kan det være at jeg blander produkter her og at det ikke var obs / sportsklokke det dreier seg om).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...