Gå til innhold

Satanistmiljø i Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det et skikkelig miljø i Norge?

Ønsker å melde meg inn i den sataniske kirken, men finner bare utenlandske registreringsskjemaer.

Selv ønsker jeg å helst melde meg inn i en norsk avdeling

Du finner nok ikke noen avdeling av "Church of Satan" i Norge. Hva skulle være poenget med å være medlem av en slik "Church" ?

Lenke til kommentar

 

 

Finnes det et skikkelig miljø i Norge?

Ønsker å melde meg inn i den sataniske kirken, men finner bare utenlandske registreringsskjemaer.

Selv ønsker jeg å helst melde meg inn i en norsk avdeling

Du finner nok ikke noen avdeling av "Church of Satan" i Norge. Hva skulle være poenget med å være medlem av en slik "Church" ?

Samme poenget som å være medlem av den norske kirke, pinsemenigheten, Jehovas vitner, antar jeg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

 

Samme poenget som å være medlem av den norske kirke, pinsemenigheten, Jehovas vitner, antar jeg.

 

Det er vel litt mer å hente på det å være et medlem av den kristne kirke, hvis det er det du mener med DNK, PI og JV ?

 

 

Er det virkelig noe å hente på å være medlem i DNK? Kan du nevne noe?

Lenke til kommentar

 

Ah, ok. Så det du sier er at det ikke eksisterer noe reelt i å være registrert medlem.

Det må nok stikke litt dypere for at det skal kunne ha den effekt som er tiltenkt ja.

 

 

Vel, det du påstår at du får av å være medlem av statskirken er jo samme som å være kristen til å begynne med, mao er det ingen mening i å være i kirken?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Samme poenget som å være medlem av den norske kirke, pinsemenigheten, Jehovas vitner, antar jeg.

 

Det er vel litt mer å hente på det å være et medlem av den kristne kirke, hvis det er det du mener med DNK, PI og JV ?

 

 

Er det virkelig noe å hente på å være medlem i DNK? Kan du nevne noe?

 

Er ikke det avhengig av hva man er ute etter.

Ikke alle som higer etter evig liv i himmelen vettu.

Lenke til kommentar

 

Vel, det du påstår at du får av å være medlem av statskirken er jo samme som å være kristen til å begynne med, mao er det ingen mening i å være i kirken?

 

Meningen med å være i kirken, er å være del av noe større (Gud og hans fellesskap) og det krever litt engasjement fra den enkelte, ikke bare et medlemskap på papiret.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

 

Vel, det du påstår at du får av å være medlem av statskirken er jo samme som å være kristen til å begynne med, mao er det ingen mening i å være i kirken?

 

Meningen med å være i kirken, er å være del av noe større (Gud og hans fellesskap) og det krever litt engasjement fra den enkelte, ikke bare et medlemskap på papiret.

 

Det gjelder alle religioner og tildels livssyn. Til en viss grad church of satan også, selv om de ikke dyrker gud. Så hvorfor velge akkurat kristendommen foran alle de andre?

Endret av Sir-Allistair
Lenke til kommentar

 

Finnes det et skikkelig miljø i Norge?

Ønsker å melde meg inn i den sataniske kirken, men finner bare utenlandske registreringsskjemaer.

Selv ønsker jeg å helst melde meg inn i en norsk avdeling

 

Du finner nok ikke noen avdeling av "Church of Satan" i Norge. Hva skulle være poenget med å være medlem av en slik "Church" ?

Fordi jeg ønsker det ;) Jeg har den troen, og har lyst til å være en del av et miljø som har samme tro som meg for å f.eks utveksle idéer, diskutere, arrangere/delta på events osv

Lenke til kommentar

Ut fra beretninger fra eks-hekser og lignende, er jeg overbevist om at det finnes en del slike miljøer i Norge. Men de er antageligvis ikke søkbare på internett. Og selv om de var det, ville jeg ikke lagt ut linken her :)

Javel? Hekser er ikke en del av den sataniske tro. De retter seg mer mot paganisme, wicca og andre naturtroer

Lenke til kommentar

Som et fullt medlem av den kristne kirke er du ett med Jesus Kristus, akkurat som Jesus Kristus er et med Gud. Mao: du får del i enorm makt og prakt :)

 

Gods-Power-300x214.jpg

 

Er ikke kristen, så ser ikke poenget med å være medlem av DNK. Har heller ingen behov for verken makt eller prakt ;)

Lenke til kommentar

Ut fra beretninger fra eks-hekser og lignende, er jeg overbevist om at det finnes en del slike miljøer i Norge. Men de er antageligvis ikke søkbare på internett. Og selv om de var det, ville jeg ikke lagt ut linken her :)

Tull og tøys. Nå ser jo du på Donald Duck som satanisk, så hva du er overbevist spiller jo ikke noen rolle for oss utenfor din psykose?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det gjelder alle religioner og tildels livssyn. Til en viss grad church of satan også, selv om de ikke dyrker gud. Så hvorfor velge akkurat kristendommen foran alle de andre?

 

 

Kristendommen er vel den har størst tyngde (impact) i verden.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...