Gå til innhold

Satanistmiljø i Norge?


Anbefalte innlegg

 

(...) jeg kan garantere deg det er ingen reelle åndsmakter over hodet. Det har ingen effekt og spiller ingen rolle.

 

For deg er det dermed kun et slags ateistisk opprør?

 

For en ateist vil en avstandstagen til verdslige ting være irriterende, ja. På den annen side kunne du fått en annen holdning dersom du gikk inn for å søke himmelske ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På den annen side kunne du fått en annen holdning dersom du gikk inn for å søke himmelske ting.

Jeg hadde tatt selvmord ganske raskt om jeg gikk inn for å søke det du kaller "himmelske ting".

For deg er det dermed kun et slags ateistisk opprør?

Det har ingenting med ateisme å gjøre og er like mye opprør som det kristendommen er.

 

Tror du hekser flyr til blokksberg og setter stearinlys i rumpa?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

På den annen side kunne du fått en annen holdning dersom du gikk inn for å søke himmelske ting.

Jeg hadde tatt selvmord ganske raskt om jeg gikk inn for å søke det du kaller "himmelske ting".

 

Hvilken vrangforestilling... Hvorfor det?

 

Meget mulig at det man i dag kaller astralreiser, er det samme som heksenes reiser til Blokksberg.

Lenke til kommentar

Hvilken vrangforestilling? Din vrangforestilling?

 

Det er helt umulig at det man idag kaller astralreiser er det samme som heksereiser til blokksberg.

 

Astralreiser er bare løgner man får servert av svindlerne på youtube.

 

Tror du på alt du ser på youtube?

 

Hvilke kriterer bruker du for å avgjøre om det du ser på youtube er noe du tror på eller ikke?

Lenke til kommentar

Tror du virkelig at alt i alternative miljøer er juks? Vel, denne tråden handler ikke om ateisme. Men det går an å skaffe bøker som er skrevet med "automatskrift", uten at det har noe som helst med youtube å gjøre. To her i landet som forteller om såkalt automatskrift, er Margit Sandemo og Jannicke Jarlum (er ikke helt sikker på sistnevnte, men hun har fortalt om ufo-opplevelser og er vel en del av det alternative miljøet).

 

Angående youtube, er det ihvertfall åpenbart at når to visjoner motsier hverandre, så må den ene ta feil (eller begge). Var ikke dette en imponerende logikk? Dessuten mener jeg at visjonene ikke bør motsi Bibelen.

Lenke til kommentar

Hvis Jannicke Jarlum snakker om automatskrift og ufoer, godtar du det hun sier?

 

Om jeg snakker astralreiser, tror du på det jeg sier?

 

Om jeg snakker om enhjørninger og drager, tror du på det jeg sier?

 

Hvilke kriterier har du for å avgjøre om du skal godta noe eller ikke? Godtar du alt? Hvis ikke, hvilke kriterier bruker du? Er det eneste kriteriet at om det ikke motsier bibelen så tror du på det? Om jeg sier noe som ikke strider med bibelen så tar du det for god fisk?

 

Du har tidligere sagt at om man tilber Satan eller Lucifer så er dette reelle åndemakter.

 

Jeg har tilbedt dem i over 10 år og har så langt ikke funnet et fnugg av hverken makt eller noe reelt.

 

Jeg mener at visjonene definitivt bør motsi bibelen.

 

Høres ut som du godtar alle fantasier som ikke er gjensidig ekskluderende.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Hvis Jannicke Jarlum snakker om automatskrift og ufoer, godtar du det hun sier?

 

Jeg mener at hun ikke har noen grunn til å lyve. En annen mulighet er faktisk at hun er psykotisk, men da ville det blitt nokså tydelig etterhvert.

 

Du sier det ikke gir noen resultater å tilbe Lucifer (bortsett fra at det er provoserende, kanskje). Men se det som et resultat at du sammenligner det å søke himmelen med å være suicidal. Det viser at du kanskje er mer påvirket enn du tror.

Lenke til kommentar

Vil du at jeg skal godta det en person sier når personen selv godtar absolutt alle fantasier som ikke er gjensidig motstridende?

 

Har en muslim grunn til å lyve? Har en hinduist grunn til å lyve? Har Jannicke Jarlum grunn til å lyve? De sier alle mostridende ting, de kan ikke ha rett alle sammen.

 

Vil du velge å stole på Jannicke Jarlum, en hinduist eller en muslim? Du vil velge å stole på alt som blir sagt som ikke mostrider bibelen?

 

Burde jeg velge å stole på alt som blir sagt så lenge personen som sier det ikke har grunn til å lyve? Så lenge det ikke motstrider hellige tekster i asiatisk religion? Europeisk religion? Afrikansk religion?

Lenke til kommentar

Har en muslim grunn til å lyve? Har en hinduist grunn til å lyve? Har Jannicke Jarlum grunn til å lyve? De sier alle mostridende ting, de kan ikke ha rett alle sammen.

 

Her nevner du jo dem som driver folk vekk fra sannheten.

 

Dersom en person ikke bryr seg om at visjoner motsier hverandre, vil jeg bli sjokkert.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke. Er det ikke de kristne og Jannicke Jarlum som driver folk vekk fra sannheten?

 

Hvor har du det fra at det er muslimer og hinduister som driver folk vekk fra sannheten?

 

Dersom folk bryr seg om fantasifulle løgnaktige visjoner blir jeg sjokkert.

 

Du har tydeligvis bare som kriterie for å godta noe at det ikke må motstride bibelen. Da er du åpen for svært mye tull.

 

Hvordan kan du få deg til å si noe som helst til andre? Om jeg hadde vært deg hadde jeg holdt kjeft fordi jeg visste at alt jeg sa bare var noe jeg hadde lur meg selv til å tro på. "Mitt eneste kriterie for å tro på noe og fortelle det videre er at det ikke motstrider fantasien min som ligger på bunnen."

 

Andre mennesker kan ikke ta det du sier seriøst Frankline. Det er umulig.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

egoisten jesus ? Abigor ? ville du latt hele verden drikke ditt blod, tatt hele verdens skyld på deg og latt deg pine for alle ?

[Citation needed]

 

Altså, jeg husker jaggu meg ikke at han gjorde noe slikt, selv fra bibelen?

 

Den samme kvelden, hans lidelse for hele verdens skyld begynte, sa han

 

Matt 26:26 "Mens de holdt måltid, tok Jesus et brød, takket og brøt det, ga disiplene og sa: «Ta imot og spis! Dette er min kropp.» Og han tok et beger, takket, ga dem og sa: «Drikk alle av det! For dette er mitt blod, paktens blod, som blir utøst for mange så syndene blir tilgitt"

 

1 Pet 2:21 "Kristus led for dere og etterlot dere et eksempel, for at dere skulle følge i hans spor"

Lenke til kommentar

Og hva med deg? Som sier du har tilbedt Guds motstander over lengre tid, uten at du tror på noe åndelig eller merker noe åndelig. Som automatisk avviser åndelige erfaringer fordi det presenteres som åndelige erfaringer.

Du kommer med påstanden at jeg "avviser åndelige erfaringer fordi det presenteres som åndelige erfaringer".

 

Hvordan har du funnet på dette?

 

Klart hva man tenker, leser og er opptatt av skaper holdninger. Dette har ingenting med reele åndsmakter å gjøre. Om jeg er lidenskapelig opptatt av Stalin og leser alt av kommunistisk litteratur så kan det påvirke mine holdninger. Men mener du da at det ligger reelle åndsmakter i Stalin? Du skjønner kanskje at du tar feil her?

 

Og jeg har alltid trodd at det var de kristne som driver folk vekk fra sannheten. Men så kommer du og sier at det er muslimer og hinduister som driver folk vekk fra sannheten. Kan du utdype? Jeg forstår ikke hvordan vi har kommet til helt forskjellige konklusjoner.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

Du kommer med påstanden at jeg "avviser åndelige erfaringer fordi det presenteres som åndelige erfaringer".

Hvordan har du funnet på dette?

 

Klart hva man tenker, leser og er opptatt av skaper holdninger. Dette har ingenting med reele åndsmakter å gjøre. Om jeg er lidenskapelig opptatt av Stalin og leser alt av kommunistisk litteratur så kan det påvirke mine holdninger. Men mener du da at det ligger reelle åndsmakter i Stalin? Du skjønner kanskje at du tar feil her?

 

Og jeg har alltid trodd at det var de kristne som driver folk vekk fra sannheten. Men så kommer du og sier at det er muslimer og hinduister som driver folk vekk fra sannheten. Kan du utdype? Jeg forstår ikke hvordan vi har kommet til helt forskjellige konklusjoner.

 

 

Fikk bare inntrykk av at du er svært skeptisk til åndelige erfaringer. Virker også som du mener at dersom du selv ikke har hatt åndelige erfaringer, er konklusjonen at "det er ikke noe åndelig".

 

Misjønærer som var i det kommunistiske Øst-Europa, påstår at de merket en spesielt nedtrykthet der. Det er ikke utenkelig, i forhold til at det var hele nasjoner som var bygget på gudsfornektelse (ihvertfall gjennom flere tiår).

Hvordan vi har blitt uenige? Se det er et komplisert spørsmål. Trolig pga at det finnes uenighet i verden, helt siden Adam og Evas barn har det eksistert uenighet.

Lenke til kommentar

Har inntrykk av at inntrykkene dine er helt feil.

 

Men Adam og Eva har jo aldri eksistert?

 

Så om mennesker er uenige, noen sier at hinduister driver folk vekk fra sannheten, andre sier at muslimer driver folk vekk fra sannheten.

 

Hvem har rett? Du sier jo rett ut det du er enig med deg selv i, men denne enigheten brytes så fort den forlater ditt hode.

 

Så skal jeg holde på min enighet eller skal jeg bytte den ut med din enighet?

 

Eventuelt, skal du bytte ut din enighet med min enighet?

 

Mener du at kommunismen er en "reell åndemakt"?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Så skal jeg holde på min enighet eller skal jeg bytte den ut med din enighet?

 

Bytt den ut med min enighet :)

 

Kommunismen er både et økonomisk system og en gudsfornektende makt. Kommunismen er også diktatorisk, noe som gjør den farlig.

Det sies at antallet alkoholikere i Russland er så høyt fordi de måtte slite med kommunismen.

Lenke til kommentar

 

Så skal jeg holde på min enighet eller skal jeg bytte den ut med din enighet?

Bytt den ut med min enighet :)

 

Hvorfor det?

Kommunismen er både et økonomisk system og en gudsfornektende makt. Kommunismen er også diktatorisk, noe som gjør den farlig.

Det sies at antallet alkoholikere i Russland er så høyt fordi de måtte slite med kommunismen.

Er kommunismen en "reel åndsmakt"?
Lenke til kommentar

 

Er kommunismen en "reel åndsmakt"?

 

Vil vel anta at det ikke er noen konkret ond ånd som heter "kommunisme". Men at det står åndsmakter BAK kommunismen og egentlig de fleste ting, er nokså klart.

 

Husker fra Sagaen om Isfolket at en mann skulle ordne opp i et hus, og på et punkt fikk han se det sanne åndelige innholdet i huset. Det var altså en heks som hadde laget en trollskog, og han kunne se at røttene gikk ut fra kjellerne i huset. Røttene vokste ut fra mennesker som hun hadde drept.

Men i praksis var ikke noe av dette synlig, i praksis så man bare ei sjarmerende dame som bodde i skogen. Den åndelige realiteten var mye mer skremmende.

Nå har dette eksempelet et feil utgangspunkt, men ofte er det slik at de åndelige realitetene er mye mer interessante enn hva man blir bedratt med daglig.

Lenke til kommentar

Det at det ikke er noen reelle åndsmakter er nokså klart. Helt frem til du har bevis på det du påstår. Noe som aldri har skjedd iløpet av tusener av år, men det er jo lov å håpe.

 

Nå har vel eksempler fra Sagaen om Isfolket riktig utgangspunkt eller?

 

Kanskje det ikke er lagt ut på youtube og derfor er feil utgangspunkt.

 

Det er ofte slik at fantasier kan virke mye mer interessante for de som ikke forstår den enorme kompleksiteten av virkeligheten.

 

Om man ikke orker mer virkelighet og heller ønsker seg en dose fantasi kan man jo slå opp i bibelen eller surfe noen timer på youtube?

 

Hvorfor skal jeg bytte ut min egen enighehet med din enighet? Er du villig til å gjøre det samme?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...